Gå till innehåll

0 kr till 35000 kr på 48h


Antonius

Recommended Posts

Ville berätta om mitt stordåd. Att förvandla 0 kronor till 35 000 kr på 48h. Allt startade när jag signade upp i min mammas namn(med tillåtelse, är bara 15) på en primapoker sida. Jag spelade i några månader men tyckte att de hade för dåliga freerolls, jag böt då till en annan prima sida där de erbjöd en 5000$ rookie freeroll. Jag signade upp till den och hade inga som helst problem med att vinna den. Jag spelade säkert, de flesta spelarna spelade antingen extremt tajt eller spelade praktist taget varje hand. Så det var inte så svårt att läsa dem. Efter jag fått mina 550$ :? så satte jag mig ner vid ett 5/10 bord. Detta kanske inte är det smartaste draget när man "bara" har 550$. Men jag stoppade in 100$ och lämnade bordet med 1600$. Jag fegade ur helt eneklt, jag ansåg att det är bättre att gå in på ett nytt bord och riskera en mindre summa där . Jag böt till ett annat 5/10 bord där jag stoppade in 200$. Jag vann många händer i början och hade 1100$ när jag plockade upp A Q :club: i lilla blinden. En aggressiv spelare på knappen höjjer upp till 70$. Jag synar bara och det gör även BB. Floppen kommer 4 :diamond: J :club: 8 :club: . Jag bettar 150 för att se vad som händer. BB synar och knappen kör all in. Detta var inte första gången han re-raisa mig på knappen. Jag tänker väldigt länge men synar. BB synar jättesnabbt och jag antar att bara en klöver kan rädda mig. Turn kommer 2 :diamond: .. River 10 :club:. BOOM . BB hade 8 8(triss) och knappen satt med K :club: 9 :club: så han fick också färg men lägre. Efter det så lämnar jag bordet.

Jag blir"tvingad" att ta ut pengarna och får nu börja om på 0 igen. Vilket jag har haft länge nu. haft 100$ lite då och då men när jag får så mycket spelar jag flera timmar i sträck och tänker inte riktigt klart. Så nu har jag skrivkramp. Om 3 år kommer jag å tar er :). Sov gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mitt personliga rekord ligger på att ha satt in $100 och fått de extra $100 att spela för som de erdjuder i signup på Bodog.com ($200 tot) och sedan 48 tim senare (ca: 14 tim spel) ha cashat ut $6.700 efter toksessioner på 3-6NL, 5-10 NL och 30-60 LIM

 

Det var helt ok sådär innan jul när klapparna skulle köpas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt personliga rekord ligger på att ha satt in $100 och fått de extra $100 att spela för som de erdjuder i signup på Bodog.com ($200 tot) och sedan 48 tim senare (ca: 14 tim spel) ha cashat ut $6.700 efter toksessioner på 3-6NL, 5-10 NL och 30-60 LIM

 

Det var helt ok sådär innan jul när klapparna skulle köpas.

 

Alltid någon som ska vara värst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en del skulle ha sagt:

 

Du stoppar in $1100 med 21% chans att vinna, får dock två syn, vilket gör att du har betalt 33% av potten till 21% att vinna. Alltså har du inte alls vunnit 35k. Du har istället förlorat ca $350.

 

Så gå nu till din mamma och säg att du är ledsen att du förlorade så mycket pengar! Fy på dig!

 

 

Men annars (ur min synvinkel):

 

Grattis!

 

 

Kom ihåg bara att det går att vinna på lotto. Det är bara inte så sannolikt. För guds skull, spela nu inte mer innan du lärt dig. Det här låter som att du har haft mer tur än alla sveriges lottovinnare tillsammans de senaste 5 åren. Tro nu inte att du kan spela och förlora bort pengarna, utan stanna med fötterna på jorden! Cyniskt? JA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ännu en spelberoende...

 

Påstående utan någon som helst empiri.

 

pokersmällen kommer kosta sverige mer än all sjukvård idag

 

Inte sant heller.

 

herre gud.. här har vi mannen som sitter med all fakta i världen o kan se in i framtiden! GRATTIS

 

hur kan du säga att han inte är spelberoende? känner du killen eller?

 

angående fråga nr 2 kan ingen svara på det men vi är på väg mot en ny mindre höginkomst grupp och en större fattig del

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

herre gud.. här har vi mannen som sitter med all fakta i världen o kan se in i framtiden! GRATTIS

 

Thank you.

 

hur kan du säga att han inte är spelberoende? känner du killen eller?

 

Jag sa att du inte har belägg att säga att han är spelberoende. Ifall du läser det som att jag säger att han INTE är det... ja då läser du fel. Ditt påstående om att han var spelberoende är fel, eftersom du inte vet.

 

angående fråga nr 2 kan ingen svara på det men vi är på väg mot en ny mindre höginkomst grupp och en större fattig del

 

Inkomstgrupperna spelar ingen som helst roll i ditt påstående. Pokersmällen kan OMÖJLIGT kosta mer än vad dagens totala sjukvård gör. Vad tror du det är som kommer kosta, liksom? KBT-behandling? Stödsamtal? Det är en minimal kostnad, även om det nu skulle bli uppemot en 5000 personer, vilket dessutom är en helt orimligt hög siffra.

 

edit: per år, givetvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...