Bjorn_ Postad 9 Mars , 2006 Rapport Share Postad 9 Mars , 2006 7 Card Stud High-Low ($0.50/$1.00), Ante $0.05, Bring-In $0.25 (converter) 3rd Street - (0.80 SB) Seat 6: xx xx 3:diamond:___brings-in Seat 7: xx xx A:diamond:___calls Seat 8: xx xx 7:spade:___folds Seat 1: xx xx K:spade:___folds Seat 2: xx xx T:club:___folds Seat 3: xx xx 5:club:___calls Seat 4: xx xx 3:heart:___folds Hero: 2:spade: 5:diamond: 8:club:___calls Här borde jag ju foldat men ibland smiter det med en skithand på tredje... 4th Street - (2.80 SB) Hero: 2:spade: 5:diamond: 8:club: A:spade:___checks___calls Seat 6: xx xx 3:diamond: Q:spade:___checks___folds Seat 7: xx xx A:diamond: 3:spade:___bets Seat 3: xx xx 5:club: 7:diamond:___calls Givet att jag träffar ett ess så känns ju det bästa som att syna igen och hoppas att seat 7 missar på femte och jag träffar. 5th Street - (2.90 BB) Seat 3: xx xx 5:club: 7:diamond: 8:heart:___bets___raises Hero: 2:spade: 5:diamond: 8:club: A:spade: 7:heart:___raises___calls Seat 7: xx xx A:diamond: 3:spade: J:club:___checks___folds Här kan ju inte han som bettar ha bättre än min 8752A låg och relativt ofta har han väl sämre? Samtidigt så vill jag ju gärna ha ut den andra killen som väl nästan alltid har antingen ett drag till en bättre låg eller om han går högt så får jag ju en extra scoopchans genom att para eller genom att faktiskt A högt står. Enda feltänket så här i efterhand är väl att det knappast finns en chans i helvete att någon med fyra till en sjulåg lägger sig mot två 8-7 händer här. Han i seat 7 kritiserade mig lite här och hävdade att det var dumt att höja ut honom här för att jag annars skulle kunna fått bättre betalt om han var kvar i handen men ärligt talat så känns det här väl knappast som en hand för slöspel/overcalls? /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts