enganer Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det heter inte Royal straghit flush som många säger utan bara Royal flush . en del säger att den bara gäller i hjärter men det är också fel den gäller i alla färger Rätta mig om jag har fel (om ni vet nåt) * Flytt till Nybörjarfrågor - QoS * Citera
TheJack Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det heter Royal flush (eller Royal straight flush) och färger är helt jämställda i dom vanligaste formerna av poker. Citera
enganer Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 för det är så lamt när dom säger att hjärter skulle vara mer värt ! fick en royal en gång på everst poker Citera
dlinder Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Nån måste ju säga det så varför inte jag: Det heter inte Royal Flsuh Citera
SuperAnton Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag tror inte många säger att Royal bara skulle vara hjärter, däremot tror ja du har hört folk säga att royal i hjärter kallas Imperial straight flush. Tror du har mixat ihop det. Fick förövrigt en royal idag o nu ska ja få en jättehäftig(!!) t-shirt för besväret. Citera
Stahl Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Det heter inte Royal straghit flush som många säger Tror inte så jättemånga säger Royal straghit flush. Citera
Apelsinjuice Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Grattis, superanton! Men jag kan inte förstå varför man inte skulle kunna säga royal straight flush!? Jag föstår inte varför man ska säga något överhuvud taget, bara att håva in pengarna och se proffessionell ut som om det vore väntat. Citera
Trippin Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Få en royal på Betsson så ger det 100 ggr small bet (eller big blind). I Chicago har det betydelse vilken färg det handlar om... tydligen. Där säger man visst Royal straight flush också. http://pagat.com/last/chicago.html http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=5720&highlight=chicago Citera
Gahlster Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Har hört att jänkarna ska kalla spader för imperial. Citera
Skalman5 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..) Citera
SuperAnton Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..) beror på vilken typ av poker du spelar. i holdem 0% =) Citera
kfluffie Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 När jag för många år sedan slog upp poker i nationalencyklopedin (tror jag det var) Så stod det att Royal var i Spader, Ruter och Klöver medans Hjärter kallades för Imperial Straight Flush och var mer värd än dom andra. (Bra att veta den dag två stycken skulle få royal i samma hand. Vad är oddsen för det..) beror på vilken typ av poker du spelar. i holdem 0% =) Det där med Imperial läste jag i Pokerhandboken och det var mest något som Akademiker hade hittat på. Fråga: I 5-Draw - Är Imperial Straight Flush mer värt än Royal Straight Flush (Spader, Klöver eller Ruter) ? MVH //KF - Som har hört båda historierna men inte fått något exakt svar! EDIT: Om ja - Hur är det med vanlig färg då? Citera
Aeis Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Heter det inte royal straightflush när A är högsta kortet? Citera
kfluffie Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Heter det inte royal straightflush när A är högsta kortet? Jo, A-K-Q-J-T i samma färg ... Kunglig Färgstege! Citera
ades_va Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Färgerna har ingen betydelse i poker. Citera
vetgirig Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Få en royal på Betsson så ger det 100 ggr small bet (eller big blind). Royal Bonusen är bort numera. Citera
serenity Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Färgerna har ingen betydelse i poker. Så två royal blir split i draw/stud? Som sagt, sannolikheten är ju galet liten men det måste ju finnas regler för såna situationer också! Citera
Sommar Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Färgerna har ingen betydelse i poker. Har för mig att det finns pokerformer det färgen har betydelse. Men jag kan ha fel. Citera
ades_va Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Har för mig att det finns pokerformer det färgen har betydelse. Men jag kan ha fel. Nej du har säkert rätt, ryktena lär ju komma nånstans ifrån. Citera
Mr_Denton Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Har för mig att det finns pokerformer det färgen har betydelse. Men jag kan ha fel. Nej du har säkert rätt, ryktena lär ju komma nånstans ifrån. Kör du femkorts dragpoker med enjoker så brukar väl en Imperiial (I hjärter alltså) slå femtal? Citera
Bibben Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Fick 4 Royal straight flushes på pacific i början av karriären.. Kände att jag behövde styra upp den här tråden Citera
Gahlster Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Färgerna har ingen betydelse i poker. Så två royal blir split i draw/stud? Som sagt, sannolikheten är ju galet liten men det måste ju finnas regler för såna situationer också! Borde väl gälla samma där som att sätta en lika hög stege/färg vilket torde hända nån gång ibland. Tror på split oavsett vilken färg. Vore konstigt om färgen avgjorde på lika höga färger, men split på lika hög stege. För jag kommer då inte på nått sätt att avgöra mellan stegar. Flest ädla färger skulle ju bli om än ännu lustigare. Citera
Disturbed1 Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Citerar Mr Glimne: "– Ständigt denna fråga! En royal är 10-J-Q-K-A i samma färg, oavsett vilken! Men förr i Sverige kallades en royal i hjärter för en ”imperial straight flush” och ansågs lite finare. I praktiken är en sådan distinktion dock ett påfund av mest akademisk betydelse, säger Dan Glimne". Citera
Erna Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 I USA (stora landet i väst) är det väl vanligt att spadern värderas högst? Citera
Recommended Posts