Gå till innehåll

FL - Lära sig spela FL, går det på 0.5/1 samt 1/2?


serenity

Recommended Posts

Hm, 10-20 händer? Menar du 10-20k eller är jag bara lite virrig?

 

Mina ;) skulle tyda på att jag inte räknar med att hålla 18BB/100, det var bara över ~200 händer. Däremot så räknar jag med att klara mig en bra bit över 1-2BB/100 som verkar gälla mera på "vettig" nivå (och kanske även full ring?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, 10-20 händer? Menar du 10-20k eller är jag bara lite virrig?

 

Mina ;) skulle tyda på att jag inte räknar med att hålla 18BB/100, det var bara över ~200 händer. Däremot så räknar jag med att klara mig en bra bit över 1-2BB/100 som verkar gälla mera på "vettig" nivå (och kanske även full ring?).

 

Menade givetvis 10-20k händer, det är jag som är virrig.

 

På 1/2 SH, iaf på party, kan man nog hålla 3BB/100 4-tablandes utan att svettas ihjäl, mycket fisk där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot så räknar jag med att klara mig en bra bit över 1-2BB/100 som verkar gälla mera på "vettig" nivå (och kanske även full ring?).

 

Det är nog inget du ska räkna kallt med. Särskilt inte "en bra bit över".

 

Spela 2/4 HU då får du spela det spel du söker antar jag. Där straffas dåliga spelare fortare o belönar bra lika snabbt. Mitt råd är spela HU ! ! .

Det stämmer inte så bra i och med att variansen är skyhög när man spelar HU. Dessutom skulle det var svårt att hitta svaga spelare att slå om de skulle straffas direkt. Variansen är vad som håller kvar fisken.

 

Själv spelar jag inte i närheten av 30/60 men tycker det känns ganska otäckt, minst sagt, att spela bort en normal månadshyra på ett par timmar.

Har du väldigt hög hyra? Själv har jag lyckats förlora motsvarande tre av mina månadshyror på en dag, på FL 3/6. Även om du betalar säg 5000 i hyra är det bara ca 10 BB på 30/60...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att börja tänka istället för att spela kokbokspoker som bara funkar mot en spelstil. Bara en idé.
"Kokbokspoker"? Var får du allt ifrån? Men det är klart, att tänka är aldrig dumt... Har försökt några gånger, men jag får så jäkla ont i huvudet.

 

Vaddå?

 

Hjärnan är en muskel eller hur?

 

Ju mer man tränar på t ex att lösa matematiska problem, desto bättre blir man, eller hur?

 

Och när man går på gym rekommenderas man ju att vila de muskelgrupperna man tränat i 48 timmar, eller hur?

 

Alltså, man skall inte använda hjärnan mer än någon timme varannan dag! (Och huvudvärk måste vara synonymt med överansträngning av hjärnan)

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det OT, men jag kom plötsligt att tänka på den här.

 

Men allvarligt talat, man lär väl bli tvungen att justera sitt spel ju högre upp i nivå man kommer? Framför allt blir väl övriga spelare bättre på att läsa ens händer, använder semibluffar mer osv... Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min egna uppfattning för vad den nu är värd är att upp till 1/2 är det ganska lätt att vinna med ABC-poker. 2/4 och 3/6 är ungefär likadant med skillnaden att ration TAGs per fisk är högre. Högre än 3/6 tror jag det börjar bli lite mer avancerat, men dit har jag inte kommit än och tror inte jag kommer göra heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt talat, man lär väl bli tvungen att justera sitt spel ju högre upp i nivå man kommer? Framför allt blir väl övriga spelare bättre på att läsa ens händer, använder semibluffar mer osv... Eller?

 

Helt klart. Upp till 5/10 är det nog inga problem att hålla en winrate runt 1BB/100 multitablandes ABC-poker men ska du upp på 10/20+ måste du tänka mer på att spela ett spel som inte går att läsa lika enkelt som ABC-spelet gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att börja tänka istället för att spela kokbokspoker som bara funkar mot en spelstil. Bara en idé.
"Kokbokspoker"? Var får du allt ifrån? Men det är klart, att tänka är aldrig dumt... Har försökt några gånger, men jag får så jäkla ont i huvudet.

 

Vaddå?

 

Hjärnan är en muskel eller hur?

 

Ju mer man tränar på t ex att lösa matematiska problem, desto bättre blir man, eller hur?

 

Och när man går på gym rekommenderas man ju att vila de muskelgrupperna man tränat i 48 timmar, eller hur?

 

Alltså, man skall inte använda hjärnan mer än någon timme varannan dag! (Och huvudvärk måste vara synonymt med överansträngning av hjärnan)

 

;-)

 

Hjärnan består mestadels utav fett. Ingen kontraktil aktivitet... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill bli bra på poker så är det här ett rätt bra steg: Använd aldrig någonsin fraserna "bra spelare" och "dålig spelare". Det är bara en stor blockering inför att faktiskt klura ut hur folk spelar och hur man bäst spelar mot dem. Så glöm orden "bra" och "dålig" om du vill bli bra.

Hmm.. det känns som du just gett ett ruggigt bra tips.. du har nog rätt. Enkelt men rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*suck*

Det är inte vinnande i längden, och du förstår säkert att jag inte syftat på det heller.

Vad är det för mening att läsa böcker (har läst igenom Limit HE i SS2 idag) om det inte går att använda tipsen för fem öre, eftersom ingen spelar som de "ska" eller hur man nu ska uttrycka sig?

Måste man åka till vegas och spela $50/$100 live för att kunskaper ska vara värt något?

 

Gary Carsons bok visar på ett föredömligt sätt hur man anpassar spelet till olika förhållanden. Att spela Sklansky-poker mot fiskarna på Party är inte optimalt. Sklansky förutsätter att en raise leder till en heads-up-pot, och så funkar det ju inte på $1-2-borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...