Gå till innehåll

Allt om Satelliter!


MJ

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara bra med en tråd där vi disskuterar allt satellitspel. Det kan alltså handla om satelliter till live-turneringar eller till online-turneringar. Inkluderat i denna tråd är även s.k "feeders", d.v.s satelliten till en satellit och inte män som går igång på att göda sina kvinnor :D (gdaily gjorde detta förtydligandet sin dagbok)

 

Här kan man komma med tips på satelliter som finns, fråga efter och ge taktiktips. På något konstigt sätt lyser satellitspel upp min pokervardag, och detta trots att jag har en ROI på i trakterna av -100%.

 

På Ladbrokes som jag VÄLDIGT sällan spelar på numera pågår kvalen till WSOP och Poker Million. Tycker att WSOP-paketet är väldigt bra upplagt (main+ 2 mindre event + de bjussar på boendet). Det finns gott om satelliter med dagsfinaler och veckofinaler. Poker Million har en veckofinal där ettan och tvåan är garanterade paket och sedan är det standard MTT-payout.

 

Något jag skulle vilja spela är satelliter till något mindre WSOP-event, någon som hittat något sånt?

 

* RP till Allt om-tråd - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Kan nån upplysa mig om vad primas paket är samt vad det är för fel på det?

 

De har olika paket som man kan spela satelliter till. Då ingår ett event på WSOP samt resa och boende. Dessa paket sätter de ett värde på och detta värde är ALLDELES för högt. När du då spelar satelliter för dessa paket blir det i praktiken som att du betalar en högre rake. Jämför t.ex med Ladbrokes, de kör ett paket där WSOP $10k+$1.5k+$1k+ fickpengar $2.5k+ hotell. Paketet värderas till $15k när man spelar satelliter, vilket betyder att de bjussar på hotellet (18 nätter tror jag=$3k).

 

Jag spelar satelliten på onsdag, så jag hoppas pokergudarna tar mig till Vegas :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...