Plala Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag har inga direkta reads på spelarna. Det är dock stardard att de flesta synar BB och även vid höjningar så brukar det bli gott om folk på floppen. Table 'Vaesteras': $1-$1 Pot Limit OH (Real) Seat 0: indcent ($222,80 in chips) Seat 1: Lunk420 ($73,70 in chips) Seat 2: tiltfest ($94,60 in chips) (on the button) Seat 5: HERO ($93 in chips) Seat 7: gilbertology ($34 in chips) Seat 8: azzao ($97,60 in chips) Dealt to HERO (As9s7d3c) HERO posts blind ($1) *** Pre-Flop *** : gilbertology : Call ($1) azzao : Call ($1) indcent : Call ($1) Lunk420 : Call ($1) tiltfest : Call ($1) HERO : Check *** Flop *** : 8h 10h 6s Potten är $6 HERO : Check gilbertology : Check azzao : Check indcent : Bet ($4) Lunk420 : Call ($4) tiltfest : Fold HERO : Call ($4) gilbertology : Fold azzao : Fold *** Turn *** : [ 8h 10h 6s ] 2c Potten är $18 HERO : Check indcent : Bet ($12) Lunk420 : Fold HERO : Raise ($54) indcent : Raise ($84) HERO : Call ($34) Kan jag få lite kommentarer på mitt spel här? Jag är inte så duktig på omaha. På floppen väljer jag att check/syna för att vänta och se om min hand är bra på turn. Om det blir rund check på floppen hade jag betat ut med denna turn. På turn är in plan att checkraisa då det bara återstår ett kort då jag tänker att jag inte är lika sårbar mot återdrag om motståndaren har stege. Dessutom kan det väl flopbetaren även ha en annan hand. Om det skulle bli bet och raise före mig på turn så hade jag lagt mig. Hade en checksyn på turn varit bättre? Citera
JimmyFlöjt Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Tycker du gjorde rätt! En check-syn på turn gör att fi kommer "billigt" undan om han tex sitter med set. Jag brukar "alltid" höja max om jag sitter med nöten. Då har man två chanser att vinna potten, direkt fold av fi eller ofarlig river. Synar man bara ner så har fi en chans att fega ur efter rivern om han inte träffar. Skulle han däremot träffa så kan det istället vara svårt för dig att lägga sig. Citera
brut Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Tycker att du ska försöka comitta dig på turn oavsett hur fi bettar. Det värsta som kan hända är att fi har typ : 7h9h och set/QJ och då har du som sämst 25 outs för split. Citera
Telepath Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Håller inte med föregående talare. Checkraisen på turn är _livsfarlig_ och just att slänga in en jävla massa pengar på "bare nuts" i PLO är ett kassaskåpssäkert sätt att bli av med en helvetes massa pengar i längden. Du sitter dessutom ur position. Hur vekt det än låter är det här en check-call för mig. Vad man är ute efter i PLO är just att få motståndare som är beredda att lägga in stora pengar utan redraws, inte att bli en sådan spelare själv. Jag har själv lagt bare nuts på floppen ett otal gånger vid heavy action och jag har inte blivit ledsnare för det när jag sett vad de andra har showat ner. Citera
Recommended Posts