Lolle Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 ***** Hand History for Game 3692834333 ***** $100 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 08, 11:54:52 ET 2006 Table Live It Up (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 6: suntha ( $383.83 ) Seat 4: Rapturous ( $161 ) Seat 1: PokerFredde1 ( $167.50 ) Seat 2: Yttrasill ( $99.50 ) Seat 3: raittdog ( $56.55 ) Seat 5: skildpadden ( $91.50 ) PokerFredde1 posts small blind [$0.50]. Yttrasill posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ 7s Jh ] raittdog folds. skildpadden folds. suntha calls [$1]. PokerFredde1 folds. Yttrasill checks. >You have options at Table 96900 Table!. ** Dealing Flop ** [ 3s, Ah, 9h ] Yttrasill checks. suntha checks. ** Dealing Turn ** [ Js ] Yttrasill checks. suntha bets [$1]. Yttrasill calls [$1]. ** Dealing River ** [ 9c ] Yttrasill checks. suntha bets [$1]. Yttrasill calls [$1]. suntha shows [ Kh, Kc ] two pairs, kings and nines. Yttrasill doesn't show [ 7s, Jh ] two pairs, jacks and nines. suntha wins $6.20 from the main pot with two pairs, kings and nines. Jag var bombsäker på att jag hade den där, borde betat turn blir något förvånad när han visar KK =) Småpassivt ***** Hand History for Game 3692843745 ***** $100 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 08, 11:57:35 ET 2006 Table Live It Up (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 6: suntha ( $390.58 ) Seat 4: Rapturous ( $161 ) Seat 1: PokerFredde1 ( $153 ) Seat 2: Yttrasill ( $96 ) Seat 3: raittdog ( $66.40 ) Seat 5: skildpadden ( $99.50 ) PokerFredde1 posts small blind [$0.50]. Yttrasill posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to Yttrasill [ Tc 9s ] raittdog folds. skildpadden folds. suntha calls [$1]. PokerFredde1 folds. Yttrasill checks. ** Dealing Flop ** [ Ac, 5h, 6s ] Yttrasill checks. suntha checks. ** Dealing Turn ** [ 3d ] Yttrasill checks. suntha checks. ** Dealing River ** [ Td ] Yttrasill checks. suntha bets [$1]. Yttrasill calls [$1]. suntha shows [ Kh, Ks ] a pair of kings. Yttrasill doesn't show [ Tc, 9s ] a pair of tens. suntha wins $4.30 from the main pot with a pair of kings. Fem händer senare, än en gång bombsäker att ta hem handen, borde betat river där tur jag inte gjorde det. Men ser man på , jag är helt totalslagen, snacka om att vara passiv. Tyckte det var lite kul bara, får akta mig för honom i framtiden när han checkar till river och betar 1$ alltså. Kan bli dyrt! Citera
scouserandy Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Han bygger väl sin stack sakta men säkert. Han hade ju nästan 4 inköp så nått gör han väl rätt Citera
serenity Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Haha, jadu. Jag har också råkat ut för folk som sitter med 2-4 inköp och spelar såhär, än så länge har jag inte kommit på varför/hur det är möjligt. Nu låg det ju överkort på båda flopparna (inte för att han spelar bra för det), jag har sett ännu värre fall av detta spel. Citera
tom__green Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Äsch du förlorade knappt något så man kan inte kalla dig krossad där. Citera
Gekko Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Haha, jadu. Jag har också råkat ut för folk som sitter med 2-4 inköp och spelar såhär, än så länge har jag inte kommit på varför/hur det är möjligt. För att folk försöker bluffa dom här idioterna. Jag lovar hade hero, i det här fallet höjt preflop med J7 och bombat hela vägen för att gå all-in på rivern så kan jag garantera att fi hade synat ner och vunnit med sina kungar. Folk förstår inte hur man ska spela mot den här typen av spelare, dom tror att de går att bluffa ut dom. Men tro mig, de går inte... Det handlar enbart om att value betta hela tiden, klart man dra en contiuation bet om man har höjt pre-flop men får man syn då så kan man lika gärna ge upp om man "saknar" outs. Spelar man bara ABC poker så kan man tjäna riktigt bra på dessa, det är när man försöker mixa upp eller bluffa som det går åt helvete. Citera
Wharic Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Sådana där är ju bara att beta bort på floppen om dom checkar. Dom foldar i 99% av fallen. Sätt always CB i player notes Citera
Bibben Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Jag gjorde generalfelet igår mot en som stt med 6-7 inköp på 0,25/0,5 Nlt spelade som jag hade fått färgen, tryckte in allt på rivern, satt med nästhögstpar, han vek upp nötfärg, så var tilten igång Citera
Wharic Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Jag gjorde generalfelet igår mot en som stt med 6-7 inköp på 0,25/0,5 Nlt spelade som jag hade fått färgen, tryckte in allt på rivern, satt med nästhögstpar, han vek upp nötfärg, så var tilten igång Slaskade in två inköp med nöttfärgen häromdagen och fick syn av en straight flush Tillräckligt många smällar på fingrarna så kanske man lär sig Jag ger mig på sådana där bluffar nån enstaka gång jag med fast då ska jag samtidigt ha position och drag till nöterna om det skiter sig + gärna ytterliggare ett par skämselkort som man kan bluffa en gång till på nästa gata med om dom skulle dyka upp. Citera
Recommended Posts