Slegr Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hände 2 ggr senaste session och var lika ställd båda gångerna (FL 2/4) Nån open-limpar i tidig position, jag sitter i big blind med några ruttna lankor och det är foldat till mig och jag checkar. Senaste gången hade jag 56o. Floppen kom då 9-6-4 rainbow, jag bettar ut och får syn.. turn kommer A, vad gör jag nu? bet-fold? - känns lite farligt, liten pott och det känns som att många tycker om å bluffa på scarecards om han nu inte redan har ett ess vilket är mkt troligt. check-fold ? - Är ju aningen vekt? han lär ju ta chansen alla gånger å betta om jag visar svaghet när esset faller check-call ? - Potten ligger alltså på 3.25 BB när han har bettat , blir en dyr showdown. check-raise ? ehhm.. ska det verkligen vara nåt vet inte direkt vad man kan sätta en sån snubbe på för hand-range.. men Ax känns ju mest troligt enligt mig på dom här nivåerna.. alternativt pp. ptja, jag vet inte... tycker alla förslag låter usla, fräls mig med eran visdom! Citera
Hjort Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Betfold, många som synar med nakna överkort på floppen och viker turn. Citera
FrOst66 Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 beta ut på turn iaf och kolla fi:s reaktion, får du syn hoppas på att du förbättrar handen på turn. Citera
variance_beta Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Check-raise på floppen är givet. Tryck in "raise-any"-knappen när du checkat. Obetalbart tillfredsställande för själen. Citera
heltok Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Check-raise på floppen är givet. Tryck in "raise-any"-knappen när du checkat. Obetalbart tillfredsställande för själen. med så kordinerat bord känns flopbeten given. betfolda turn mot alla utom maniacs. Citera
Recommended Posts