crillux Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hej på er. Som cash game-spelare skulle jag uppskatta några allmänna råd om vad jag ska tänka på när jag ska spela min första större online-turnering (No Limit Texas, frirulle). Finns det något särskilt att fundera ikring? Jag förväntar mig alltså inga råd hur jag ska spela olika specifika händer, utan bara allmänna "överlevnadstips" för en turneringsnovis. Citera
F.Gump Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Köp och läs "Harrington on Hold`em" 1 & 2 (Dan Harrington). Citera
MJ Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Utgå ifrån: När jag har slut på chips är jag ute, när mina motsåndare har slut på chips är de ute. Tight i starten och lösare senare. Citera
scouserandy Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Svårt att ge råd om hur spela i en freeroll. Men här e några: * Ha massor av tur * Bli inte förvånad över hur andra spelar. 99% suger getballe. Det är helt i sin ordning när du blir synad av K8s All In preflop tidigt i turren bara för att "they were soooooted". * Spela inte en Freeroll för att lära dig spela turnering. * Det är inte riktig poker * Kolla lite på forumet och sök så kommer du hitta en massa om turneringsspel. * Sist men inte minst. Har du bara runt 10bb kvar så larva dig inte med att limpa eller minigayraisar. All In är vad som gäller. Lycka till! Citera
Sansrom Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Eftersom det är en frirulle, skulle jag satsa på att bygga en bra stack redan från start. Med andra ord: storslask från hand 1! Att sitta i två timmar och blindas bort alt. bli utdragen av andra storslaskare när du väl får bra händer ger ju inte direkt någon bra timlön. Bättre att försöka skaffa sig ett bra övertag från början och köra powerpoker hela vägen till finalbordet. Citera
Wharic Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hoppa över frirullarna och spela en $5 eller $10 freezout istället. Pokerstars har en schysst $3 rebuy också. Är du en vinnande spelare på CG microlimits så har du inga problem att finansiera det. På frirullarna brukar folk bara vara all-in med vad som helst innan floppen tills kanske hälften eller två tredjedelar har åkt ut. Om du tycker om att kasta bort din tid och lära dig saker som förmodligen kommer sabba ditt turneringspel för ett tag framöver så kanske frirullar är en bra idé Jag fick förrut ett gäng bra råd här. Citera
Recommended Posts