Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som har den minsta uppfattning vad som är lagom att ha i br för SnG's om man är en vinnande spelare?

Jag började med $200 på eurobet coralpoket, lirade enbart till att börja med $10 SnG's, efter några dagar tröttnade jag och gick upp till $20. Nu 3 dagar senare har jag runt $800-900 på kontot. När är det läge att ta $30?

(spelar på coral tackvare 25% rakeback, det är ett pp skin)

Någon sa att 50x inköpet kanske var lagom, jag spelar enbart SnGs på den sidan och ofta 2-3 samtidigt.

/Zyr

* RP - QoS *

Postad

Jag läste en helt tråd om det på 2+2 forums för ett tag sedan, och konsensus var att 15-30 x inköpet var lagom, beroende hur stora risker man var beredd att ta. Sök efter tråden om du vill veta mer...

edit: läste att du spelar fler bord, samtidigt. Vet inte hur siffrorna ska anpassas efter detta...

• 5 weeks later...
Postad
konsensus var att 15-30 x inköpet var lagom

Så om jag ska köra 5/1 på party bör jag alltså ha 90-180 usd insatta?

Måste bara påpeka att det är lite dumt att spela 5+1 på party och skins (och alla andra siter med 5+1 såklart) eftersom raken blir 20%. Men visst, har man inte rulle eller inte tro sig klara att spela på 10+1 (lika dåliga spelare, upplever dem som sämre nästan) så kanske man inte har nått val, om man kan spela på Prima där raken "bara" är 10% på $5 SnG så är det klart att föredra tycker jag.

Iofs är motståndet på Patry av sällen skådat dåligt slag.

Postad
Måste bara påpeka att det är lite dumt att spela 5+1 på party och skins (och alla andra siter med 5+1 såklart) eftersom raken blir 20%. Men visst, har man inte rulle eller inte tro sig klara att spela på 10+1 (lika dåliga spelare, upplever dem som sämre nästan) så kanske man inte har nått val, om man kan spela på Prima där raken "bara" är 10% på $5 SnG så är det klart att föredra tycker jag.

Iofs är motståndet på Patry av sällen skådat dåligt slag.

Japp, det vet jag :-) Men jag vet inte om jag har råd att gå upp till större bord som nybörjare och $50 på kontot?

Har spelat lite på 10/1 också och upplever ingen skillnad, men jag ville bara veta vad som är "korrekt".

Hamnar >50% av gångerna ITM iaf .. så det kanske är värt att enb. spela på $10?

Postad
Japp, det vet jag :-) Men jag vet inte om jag har råd att gå upp till större bord som nybörjare och $50 på kontot?

Jag tror att även om du är en förlorande spelare kommer du förlora mer per 5+1 än per 10+1 i snitt. Om du inte suger väldigt mycket.