heybike Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hand Started at 2006-03-07 20:41 Table 'Ouagadougou': $2-$4 Limit HE (Real) Seat 0: ne1butbush08 ($45 in chips) Seat 1: Merbu ($82,10 in chips) Seat 2: HERO ($132,40 in chips) Seat 3: po43s ($119 in chips) Seat 4: DOOMer666 ($92 in chips) Seat 6: gu99toti ($48,40 in chips) (on the button) Seat 7: 59910 ($40 in chips) Seat 8: ibnsmokin ($123,40 in chips) Seat 9: OfCourseHe ($155,60 in chips) Dealt to HERO: Jd Dealt to HERO: 10d 59910 : Post Blind ($1) ibnsmokin : Post Blind ($2) *** Pre-Flop *** : OfCourseHe : Fold ne1butbush08 : Fold Merbu : Call ($2) HERO : Call ($2) po43s : Bet ($4) DOOMer666 : Fold gu99toti : Fold 59910 : Call ($3) ibnsmokin : Call ($2) Merbu : Call ($2) HERO : Kan det vara värt att trebeta här eller är risken för stor att det blir cap varvid ett antal Fiender lägger sig? Säg att höjaren inte sitter direkt efter mig utan istället nån/några platser bort, trebetta? Citera
ayecappy Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 är nog skitsamma, är nog större chans att du stänger satsningsrundan på flop om du synar så skulle nog gjort det. tror det är lite långsökt att få ut spelare om du höjer o de får fyrbett mot sig, dessutom blir du så jävla commitad om du gör det Citera
Plala Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Varför vill du ha in så mycket pengar preflop med JTs? Är det inte bättre att hålla potten mindre här innan floppen. JTs är väl ingen jättehand. Om potten blir cappad med 5 spelare hamnar potten på 20 small bets på floppen. Är det inte att föredra att potten blir 10 small bets och du kan försvara din hand bättre när du floppar något och komma billigare undan när du floppar noll. Citera
omduvoresomjag Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Tror ni har missuppfattat det lite. Han vill inte få bort Fi. han vill att dom ska calla för att få in pengar med en hand som ökar i värde i en multiwaypott. Frågan är om Fi. lägger sig om vår hjälte raisar och po43s möjligen cappar. Jag tror inte dom kommer lägga sig då de ser potential i en stor pott, men du vet förmodligen bättre om bordet är löst eller tight. Är det ett löst bord så ser jag inget fel i att höja där. Hade personligen föredragit att ha haft position, då hade jag garanterat höjt. Exempelvis om du sitter i Co eller på knappen och limpar in, BB höjer och de andra som limpat synar = perfekt läge att få in lite extra stålar! Citera
Hjort Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hade personligen föredragit att ha haft position, då hade jag garanterat höjt Du har iofs position halvt om halvt, checkar du på floppen så kommer ju killen efter med väldigt hög sannolikhet att beta så att du får agera sist. Citera
omduvoresomjag Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hade personligen föredragit att ha haft position, då hade jag garanterat höjt Du har iofs position halvt om halvt, checkar du på floppen så kommer ju killen efter med väldigt hög sannolikhet att beta så att du får agera sist. sant sant! Citera
ayecappy Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Tror ni har missuppfattat det lite. Han vill inte få bort Fi. han vill att dom ska calla för att få in pengar med en hand som ökar i värde i en multiwaypott. Det där är väl ändå en halvsanning? jts är väl ändå relativt even money mot deras hd ur ett equityperspektiv vilket mer resulterar i att du får som bäst marginell vinst med jättevarians. Värdet är väl snarare att för en bet eller två extra comitta motståndarna för många fler postflopp men också det är skapligt marginellt. Om du hade kunnat veta med säkerhet tex. att fi fyrbetat och alla lagt sig till dig(mycket osannolikt) hade jag nog gjort det alla dagar i veckan med så sjukt mycket döda stålar i potten och med en hand som antagligen ligger bra till mot fi's dist. hu. En större pott offsettar ju värdet på implicita bets och det är inte alls säkert att om ens en eller två viker här så skulle det vara speciellt dåligt men för att räkna på det behöver man komplett info. Citera
Hjort Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Det där är väl ändå en halvsanning? jts är väl ändå relativt even money mot deras hd ur ett equityperspektiv vilket mer resulterar i att du får som bäst marginell vinst med jättevarians. Är inte det jättekul? Helt ovetenskapligt så tror jag iofs att jättepotter är bra för att få hela bordet på ännu mer gamblinghumör, vilket ju oftast är en bra sak. Så lite metaspel finns det också, även om jag inte har någon aning om hur stor effekten är. En faktor som jag inte riktigt orkat tänka på är hur raken påverkar EV:et, om snittraken blir högre av att man trebetar så kan det mycket väl göra det hela till ett dåligt spel. Citera
Recommended Posts