Gå till innehåll

Spelgalen har gulat - dagbok nerlagd


Spelgalen

Recommended Posts

TT-handen är väl inget måste att trebetta preflop även om jag själv kanske föredrar att göra det. Däremot så måste ju både checksyn och lead vara betydligt bättre än checkraise då det känns som att du nästan representerar en starkare hand än vad du har. Turnspelet är okej men sedan vet jag inte riktigt vad du gör på river? Är det en bluff eller ett värdebet? Vilken hand du slår kommer att syna omslag på flopp, betta turn och syna ett ställ på river? Dessutom kan man ju fråga sig vilka bättre händer får du att vika? Jag hade nog föredragit att checka river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har några frågor angående ditt spel:

 

Brukar du någonsin check-raisa preflop med luft? Om inte blir det väldigt enkelt för fienden att sätta dig på överpar.

 

Varför checkar du flopp? Och när du väl raisar, varför raisar du så lite?

 

Varför väntar du till river för att gå all in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

punkrock och anchorman:

 

Jag håller med er om att jag egentligen inte borde checkraisat floppen. Tänkte dock att motståndaren var lite tiltad på mitt spel eftersom jag i vanlig ordning hade spelat löst vid bordet och han hade nyss sett att jag fått en rätt stor bluff nersynad. Jag tror därför att han tror att jag kan spela luft eller Ax likadant.

Riverpushen var tänkt för värde. Känns som han kan ha Ax här och med tanke på att han bara har omkring $100 kvar så tänkte jag att han måste syna med den handen. Får erkänna att jag inte riktigt tänkte på att jag checkraisat floppen här.

Tycker själv att jag gjorde flera misstag i handen men jag hade tur den här gången: motståndaren foldade. Har verkligen ingen aning om vad han hade, kan dock tänka mig att han försökte spela tillbaks på mig med skräp eller möjligvis såg han mig som mkt stark och foldade en bättre hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+$1,4k hittills idag. Nu blir det en sen kvällsmat innan jag kastar mig in i fiskdammen igen :D

 

Om jag inte räknat helt fel ligger jag nu +$2,6k sedan jag började skriva dagbok igen. Har bara spelat 5000 händer. Är oerhört besviken på mig själv att jag redan ligger efter i tidsschemat. Känns nu lite svårt men ändå absolut inte omöjligt att nå 24k målet. Fortsätter jag i den här takten och får några fina plusdagar i rad är jag ju definitivt back on track...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade $1,1k på fem (!) minuter i morse. Hade bara hunnit få upp tre bord innan jag avslutade sessionen. Var extremt tiltad så bestämde mig för att göra någonting annat. Gick ner på stan och kollade lite kläder, hittade ett par DG jeans som var rätt schyssta, en Dsquared tshirt och ett par Gucciskor. Kändes perfekt att få tilta av sig med att bränna lite deg. Inköpet gick loss på sammanlagt 8500:-... värt det! Kanske låter lite mycket men shoppingturen var ändå lätt +EV, hade antagligen blivit dyrare om jag fortsatt spela. Vi får ju heller inte glömma de implicita oddsen snygga kläder ger :P

Har inte riktigt bestämt mig om jag ska spela ngt mer idag. Blir utgång ikväll och det hade varit ganska skönt att bara ta det lugnt tills dess. Kanske blir grind igen om någon timme dock. Holla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussade riktigt fint på Prima igår, tyvärr backade jag nästan lika mycket på Party. Gick väl iallafall lite mer än $400 plus sammanlagt. Gillar inte partyklienten alls lika mycket som primas, när jag kör partys resizable på minsta läget blir allting så smått att det är svårt att hänga med. Tycker primas miniview är outstandig när det gäller funktion och tydlighet för oss som sitter på datorer med låg upplösning.

 

Funderar på att köpa en andra skärm som jag tänkte koppla till laptopen. Är detta praktiskt möjligt? Stöder mitt grafikkort detta? Jag har en Medion laptop. Någon som vet eller tror att han vet?

 

Jag brukar koppla min gamla plattskärm till min bärbara ibland när jag lirar. Funkar bra. Dock har jag kass upplösning på min gamla så måste lira 1280x1024 :( Vad har du för grafikkort och visst har du ett VGA uttag på datorn? Testa google lite. Finns säkert trådar om sånt i andra forum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT! Söndag och bara fyra (!) bord igång på prima 2/4. På ett av dessa sitter fyra shortstacks, vilket gör att jag inte ser ngt värde att spela där. Alltså kan jag bara spela tre bord... kommer ju vara omöjligt att snitta tvåtusen händer per dag när förhållandena är som de är. Får vila lite nu istället, för trebordsmultitabling är tråkigt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel jag har i mitt spel gentemot många andra är att jag aldrig, eller i alla fall mycket sällan tiltar. Jag skulle aldrig få för mig att börja spela en högre nivå än vad jag egentligen gör om jag spelar dåligt. Nu känner jag dock, samtidigt som jag skriver dessa rader, att tilten är på väg.

Inte för att jag har backat idag, jag ligger sammanlagt plus minus noll för dagen. Dock känner jag en väldig frustration angående pokern just nu.

 

Jag läste en artikel angånde good- och badstreaks för ganska länge sedan, jag tyckte den var väldigt bra. Jag tänkte kortfattat sammanfatta den. Författaren, som själv är higstakesproffs (kommer inte ihåg exakt vem), menade att han, när han spelar som allra bäst är lagom lös, går "out of line" ganska ofta men nästan alltid när han gör det har han rätt i sin read. I takt med att han vinner massa blir han successivt mer och mer lös. Till slut passerar han en gräns där han helt enkelt är för lös för att klara av att spela bra. Då när han försöker tighta upp sig så kanske han får ett badbeat på sig, vilket gör att han blir väldigt frustrerad och inte exakt vet vad han ska göra: ingenting hjälper... han förlorar när han spelar löst, han förlorar när han spelar tight. Nu börjar han undermedvetet göra ändringar i sitt ursprungliga, vinnande spel - vilket leder in honom i badstreaks.

 

Det är det här som jag tror håller på att hända med mitt spel just nu: jag har varit inne i en väldig goodstreak de senaste sex veckorna. Sista veckan har dock gått sådär, jag har inte vunnit så mycket som jag hoppats på.. jag har känt mig mkt frustrerad, trots att jag spelar bra har jag inte fått till något resultat jag varit nöjd med.

 

Idag kände jag vändningen: jag plussade $1700 på sessionen i förmiddags och kände att ÄNTLIGEN, nu har det vänt! Nu när jag körde en eftermiddagssession fick jag dock två badbeats mot mig direkt. Efter dessa kände jag mig... riktigt, riktigt förbannad. Ilskan höll på att koka över. Mitt spel blev lidande och jag förlorade ytterligare två inköp på dåliga spel, dvs jag slutar dagen plus minus noll.

 

Jag får hoppas att jag nu kan ta mig samman och låta min frustration rinna över mig innan jag spelar min nästa session. Får se hur lång tid det tar att få perspektiv på saker igen, kanske några timmar, kanske ett par dagar... det får ta så lång tid det tar, en sak är i alla fall säker: Jag kommer inte sätta mig på ett pokerbord igen förrän jag känner glädje och passion för spelet. För det är två ingredienser jag saknat den senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel jag har i mitt spel gentemot många andra är att jag aldrig, eller i alla fall mycket sällan tiltar.

Jag tror att det är väldigt vanligt att man säger som du säger ovan efter att:

jag har varit inne i en väldig goodstreak de senaste sex veckorna.

 

När det går riktigt bra är det lätt att glömma hur det känns när det går riktigt dåligt. Se till exempel Dödarns dagbok i senaste (tror jag) Poker Magazine där han skriver nåt i stil med "Glöm allt jag har sagt om att jag aldrig tiltar. Det skrev jag när det gick bra - vem fan tiltar när det går bra? I själva verket är jag ett tiltmonster."

 

Sen finns det såklart en skala från lättiltad till svårtiltad där du säkert är närmare den senare änden, men när någon påstår sig "sällan eller aldrig" tilta blir jag misstänksam. Och när jag sen läser att du, under en vecka som du "inte vunnit så mycket som du hoppats på", efter två bad beats blir "riktigt, riktigt förbannad" tvivlar jag på att du är av det övermänskliga slaget. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fördel jag har i mitt spel gentemot många andra är att jag aldrig, eller i alla fall mycket sällan tiltar. Jag skulle aldrig få för mig att börja spela en högre nivå än vad jag egentligen gör om jag spelar dåligt. Nu känner jag dock, samtidigt som jag skriver dessa rader, att tilten är på väg.

Inte för att jag har backat idag, jag ligger sammanlagt plus minus noll för dagen. Dock känner jag en väldig frustration angående pokern just nu.

 

Jag läste en artikel angånde good- och badstreaks för ganska länge sedan, jag tyckte den var väldigt bra. Jag tänkte kortfattat sammanfatta den. Författaren, som själv är higstakesproffs (kommer inte ihåg exakt vem), menade att han, när han spelar som allra bäst är lagom lös, går "out of line" ganska ofta men nästan alltid när han gör det har han rätt i sin read. I takt med att han vinner massa blir han successivt mer och mer lös. Till slut passerar han en gräns där han helt enkelt är för lös för att klara av att spela bra. Då när han försöker tighta upp sig så kanske han får ett badbeat på sig, vilket gör att han blir väldigt frustrerad och inte exakt vet vad han ska göra: ingenting hjälper... han förlorar när han spelar löst, han förlorar när han spelar tight. Nu börjar han undermedvetet göra ändringar i sitt ursprungliga, vinnande spel - vilket leder in honom i badstreaks.

 

Det är det här som jag tror håller på att hända med mitt spel just nu: jag har varit inne i en väldig goodstreak de senaste sex veckorna. Sista veckan har dock gått sådär, jag har inte vunnit så mycket som jag hoppats på.. jag har känt mig mkt frustrerad, trots att jag spelar bra har jag inte fått till något resultat jag varit nöjd med.

 

Idag kände jag vändningen: jag plussade $1700 på sessionen i förmiddags och kände att ÄNTLIGEN, nu har det vänt! Nu när jag körde en eftermiddagssession fick jag dock två badbeats mot mig direkt. Efter dessa kände jag mig... riktigt, riktigt förbannad. Ilskan höll på att koka över. Mitt spel blev lidande och jag förlorade ytterligare två inköp på dåliga spel, dvs jag slutar dagen plus minus noll.

 

Jag får hoppas att jag nu kan ta mig samman och låta min frustration rinna över mig innan jag spelar min nästa session. Får se hur lång tid det tar att få perspektiv på saker igen, kanske några timmar, kanske ett par dagar... det får ta så lång tid det tar, en sak är i alla fall säker: Jag kommer inte sätta mig på ett pokerbord igen förrän jag känner glädje och passion för spelet. För det är två ingredienser jag saknat den senaste tiden.

 

Du sätter ord på mina tankar, spelgalen.

 

Just innan jag började skriva dagbok här på pokerforum hade jag 4 veckor (!) utan förlust. Nu harvar jag omkring på +-0. ALLT på grund av det du beskriver...

 

Hur ska vi ta oss ur träsket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...