Spelgalen Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Även jag tycker det skulle vara roligt att ha en sida på forumet som handlar om mig och mitt pokerspelande. Jag har spelat poker på Internet sedan december 05. Pengarna jag spelar med kommer ursprungligen från en freeroll där jag placerade mig ITM och fick 10 dollar för besväret. Dessa har sedan dess förvaltats till $ 2900. För närvarande spelar jag sh NL 100 på bland annat Party, Eurobet och Prima. Min planering ser ut som följande (kommer möjligtvis revideras under resans gång): När rullen uppgår till 4k tänker jag börja grinda NL 200. När rullen uppgår till 8k tänker jag börja grinda NL 400. När rullen uppgår till 22k tänker jag börja grinda NL 1000. Mitt långsiktiga mål med pokern är att spela på de högsta cashgames borden på nätet (NL 20 000)! Något tidsmål när jag ska ha nått dit har jag inte. Låter detta orealistisk? Antagligen är det det. Så håna mig, skratta åt mig, gör vad ni vill. Jag är medveten om att resan kommer bli lång och kanske kantad av motgångar men mitt mål står fast! Välkommen till ett spännande äventyr! Citera
Spelgalen Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Korrekt spelat? Newbie81 has the dealer button Joze__ posts small blind ($0.50) Hero posts big blind ($1.00) Dealt to Hero: As Ah EZCOOL raises for $6.00 cphr folds Newbie81 calls for $6.00 Joze__ folds Hero raises for $14.00 EZCOOL calls for $9.00 Newbie81 calls for $9.00 Dealing Flop: 9s 4s 2 c Hero bets $28.00 EZCOOL folds Newbie81 folds Hero mucks cards Citera
eeken Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Korrekt spelat? Newbie81 has the dealer button Joze__ posts small blind ($0.50) Hero posts big blind ($1.00) Dealt to Hero: As Ah EZCOOL raises for $6.00 cphr folds Newbie81 calls for $6.00 Joze__ folds Hero raises for $14.00 EZCOOL calls for $9.00 Newbie81 calls for $9.00 Dealing Flop: 9s 4s 2 c Hero bets $28.00 EZCOOL folds Newbie81 folds Hero mucks cards Höj mer pre. 20-24 är lagom. Får man fråga vad ditt nick på prima är? Citera
Spelgalen Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Dagens grindning kändes stabil. Hade inte direkt några svåra beslut att ta. Dagens session: $ 180 Total BR: $ 3062 Citera
Spelgalen Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Sköna rullekrav. Enligt min uppfattning grundat på mina erfarenheter hittills borde det räcka med 20 inköp på både NL 200 och NL 400. Har tidigare under veckan skottat lite på NL 200 och måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga de flesta motståndarna var. Visst, om jag direkt tappar några inköp då jag går upp i nivå får jag väl fortsätta grinda NL 100 ett tag till. Det skulle ju inte vara hela världen att behöva dominera den nivån ett tag till . Huruvida det är realistiskt att klara sig med 22 inköp på NL 1000 får tiden utvisa. Jag är i alla fall i nuläget optimistisk och tror på fullt allvar att det kommer funka! Anledningen till att jag inte skrev vilka rullekrav jag tänker tillämpa då jag går upp till NL 2000 och uppåt är för att jag inte har någon uppfattning av hur många inköp som krävs. En spontan gissning är att 30-50 inköp på NL 20 000 borde vara lagom. Vad anser ni? Citera
Emilio Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag vet hur det är, det känns sjukt lätt när det går bra ... MEN... Har du lirat mycket live tidigare? Tänkte på det att du säger att du lirat sen December, har du ens varit nere i en bad streak? Det är lätt att tappa disciplinen när det går åt helvete och ingenting fungerar och bara börja tilta bort allt typ. Eftersom du presterat så bra kanske du har spelat mycket live och är insatt i variansens osympatiska krafter men annars så var förberedd på när det börjar gå åt helvete, bli inte helt chockad, det blev jag. Citera
JanssoN Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Samtidigt som jag önskar dig lycka till vill jag även veta vad ditt nick på Party är Citera
MJ Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 "då jag går upp till till nl 2000", självförtroendet är det iaf inget fel på! Det kan faktiskt vara så att du någån gång stöter på spelare som är bättre än vad du själv är... Citera
Nidson Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Sköna rullekrav. Enligt min uppfattning grundat på mina erfarenheter hittills borde det räcka med 20 inköp på både NL 200 och NL 400. Har tidigare under veckan skottat lite på NL 200 och måste säga att jag blev förvånad över hur dåliga de flesta motståndarna var. Visst, om jag direkt tappar några inköp då jag går upp i nivå får jag väl fortsätta grinda NL 100 ett tag till. Det skulle ju inte vara hela världen att behöva dominera den nivån ett tag till . Huruvida det är realistiskt att klara sig med 22 inköp på NL 1000 får tiden utvisa. Jag är i alla fall i nuläget optimistisk och tror på fullt allvar att det kommer funka! Anledningen till att jag inte skrev vilka rullekrav jag tänker tillämpa då jag går upp till NL 2000 och uppåt är för att jag inte har någon uppfattning av hur många inköp som krävs. En spontan gissning är att 30-50 inköp på NL 20 000 borde vara lagom. Vad anser ni? Det beror ju bara på hur stora risker du är villig att ta. Om du inte har något större problem med att förlora allt du har grindat ihop sen starten så kan du ju prova med 22 inköp på NL1000. Men att börja planera inför kommande spel på NL2000 efter att ha spelat nätpoker i tre månader låter rätt meningslöst, fokusera på att lära dig spela bra istället. I nuläget är du ändå förmodligen en fet fisk på NL1000 och uppåt. Citera
Spelgalen Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag vet hur det är, det känns sjukt lätt när det går bra ... MEN... Har du lirat mycket live tidigare? Tänkte på det att du säger att du lirat sen December, har du ens varit nere i en bad streak? Det är lätt att tappa disciplinen när det går åt helvete och ingenting fungerar och bara börja tilta bort allt typ. Eftersom du presterat så bra kanske du har spelat mycket live och är insatt i variansens osympatiska krafter men annars så var förberedd på när det börjar gå åt helvete, bli inte helt chockad, det blev jag. Faktum är att jag inte alls spelat live tidigare på en seriös nivå. Lite oseriösa homegames med polarna har det dock blivit. Angående variansen så har jag redan fått smaka på den, jag har som mest backat 1000 bb i rad under min korta karriär. Det är klart att det inte kändes så kul, men samtidigt visste jag hela tiden att jag spelade vinnande poker även under denna tunga period. Den positiva erfarenheten jag har fått från detta är att jag vet att jag inte har någon större tendens att tilta under dåliga perioder. Jag tycker att det faktum att man faktiskt kan spela perfekt poker och samtidigt förlora pengar är en av de största tjusningarna med detta spel! Citera
Sladdis Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker att det faktum att man faktiskt kan spela perfekt poker och samtidigt förlora pengar är en av de största tjusningarna med detta spel! Jag är av den åsikten att det kan finnas flera sätt att spela en hand perfekt. Citera
MJ Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag tycker att det faktum att man faktiskt kan spela perfekt poker och samtidigt förlora pengar är en av de största tjusningarna med detta spel! Jag är av den åsikten att det kan finnas flera sätt att spela en hand perfekt. Precis! Det händer mig ibland att jag blir kallad fisk, jag tror det kommer från folk som har gått upp i nivå och spelar s.k "perfekt poker" Citera
Emilio Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Jag vet hur det är, det känns sjukt lätt när det går bra ... MEN... Har du lirat mycket live tidigare? Tänkte på det att du säger att du lirat sen December, har du ens varit nere i en bad streak? Det är lätt att tappa disciplinen när det går åt helvete och ingenting fungerar och bara börja tilta bort allt typ. Eftersom du presterat så bra kanske du har spelat mycket live och är insatt i variansens osympatiska krafter men annars så var förberedd på när det börjar gå åt helvete, bli inte helt chockad, det blev jag. Faktum är att jag inte alls spelat live tidigare på en seriös nivå. Lite oseriösa homegames med polarna har det dock blivit. Angående variansen så har jag redan fått smaka på den, jag har som mest backat 1000 bb i rad under min korta karriär. Det är klart att det inte kändes så kul, men samtidigt visste jag hela tiden att jag spelade vinnande poker även under denna tunga period. Den positiva erfarenheten jag har fått från detta är att jag vet att jag inte har någon större tendens att tilta under dåliga perioder. Jag tycker att det faktum att man faktiskt kan spela perfekt poker och samtidigt förlora pengar är en av de största tjusningarna med detta spel! Hmm du har spelat 3 månader, en bad streak kan hålla på mycket längre än så (beror ju dock lite på hur många bord man spelar och sådant) och 10 inköp back är inte särskilt mycket.. Men kämpa på! Det är faktist mycket bra att vara positiv. Ser man inga problem brukar det inte bli så många problem, vill bara förbereda dig på att du kanske kommer få lite pungsparkar i ditt spel då och då som inte vill ge sig och då kan man gå ner i nivå igen. =) MJ: Ja, själv blir jag alltid kallad fisk vid borden, sällan det är några vidare spelare som säger så, brukar oftast vara spelare som läst några böcker och spelar väldigt ABC.. Citera
Spelgalen Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Hur spelar jag denna hand? Värt att bluffa turn och river? 1207berjamie ($ 58.55) Doctor ($ 112) bily123 ($ 32.50) hero ($ 224) dumbee ($ 112) stodder ($ 95) hero has the dealer button dumbee posts small blind ($0.50) stodder posts big blind ($1.00) dealt to hero: 8 8 1207berjamie raises for $2.00 Doctor folds bily123 folds hero calls for $2.00 dumbee folds stodder calls for $1.00 Dealing Flop (6 7 9 ) stodder checks 1207berjamie bets $3.00 hero calls for $3.00 (Tror inte att fi har färgen. Tar en call och hoppas på en fin turnklonkning) stodder folds Dealing Turn (2 ) 1207berjamie checks hero bets $7.00 (Fi verkar svag (eller slowspelar). Jag tror han lägger sig vid ett bet) 1207berjamie calls for $7.00 Dealing River (A ) 1207berjamie checks hero bets $20.00 (Fortsätter betta och hoppas på att fi foldar. Är nu i efterhand mycket tveksam till denna bet, vad ska han folda som jag slår, egentligen?) 1207berjamie went all-in for $46.55 hero folds 1207berjamie mucks cards Citera
Emilio Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Nej din bet på river måste ju ses om en bluff för att du hoppas att han foldar ett par i nior eller något annat överpar, eller liknande. Om du har grym read på att han har en marginell hand och du vill bluffa så visst kör på men generellt är det en dålig bet enligt mig, du får bara syn när du är slagen eftersom han i princip inte kan ha en sämre hand än vad du har och han foldar alla gånger du skulle vunnit. EV- som satan att beta där tycker jag. Citera
Dustinz Postad 8 Mars , 2006 Rapport Postad 8 Mars , 2006 Tycker det verkar som han synar med A högt färgdrag o kanske ett litet par till det. Låt säga A7 Jag skulle inte bluffa den rivern. Citera
Spelgalen Postad 8 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2006 Nu är dagens lir färdigt! Jag tycker att jag har spelat fantastiskt bra idag... är dock grymt tiltad över hur dåligt jag spelade handen som jag postade här förut . Dagens resultat: + $ 340 Rulle: $ 3402 Känns givetvis oerhört bra. Tror jag kan etablera mig på allvar på NL 200 om lite knappt en vecka. Kommer antagligen skotta lite på ett eller två bord (spelar alltid 4 bord samtidigt) på den nivån då rullen överstiger $ 3600. Låter detta vettigt eller tycker ni jag ska fortsätta spela enbart NL 100 tills jag har mina 4000? Citera
Spelgalen Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Vill passa på att tacka alla som önskat mig lycka till. Verkligen jätteroligt med supporten på dagboken so far! Angående mina nicks på de olika sajterna så vill jag inte avslöja dem ännu. Anledningen? Jag har polare (som naturligtvis känner till mina nicks) som besöker pf.nu och om de hade fått reda på mina mål med pokern som jag gått ut med i denna dagbok så hade de garanterat retat mig och drivit med mig om/när det börjar gå sämre. Däremot lovar jag att "avslöja" mina nicks när jag kommit en bit på vägen och är en vinnande spelare på säg NL 400 (kommer nog bara dröja några veckor tills dess ändå ). Hoppas ni respekterar detta beslut. Citera
Spelgalen Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Korrekt fold? Både jag och HANNAB67 har omkring $ 100 Dealt to hero: Q Q playin_poker has the dealer button disras posts small blind ($0.50) ZeldAA posts big blind ($1.00) HANNAB67 posts $1.00 cornetto folds hero raises for $4.00 HANNAB67 raises for $6.00 playin_poker folds disras folds ZeldAA folds hero calls for $3.00 Dealing Flop: 9 7 4 hero bets $10.00 HANNAB67 raises for $20.00 hero folds HANNAB67 mucks cards HANNAB67 Winner $43.75 Citera
Sactodian Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Svårt att säga efter din HH inte stämmer... disras är SB och foldar Preflop... Fi är BB, ändå talar du först på floppen? Eller check-raisade han dig? Citera
Spelgalen Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Svårt att säga efter din HH inte stämmer... disras är SB och foldar Preflop... Fi är BB, ändå talar du först på floppen? Eller check-raisade han dig? Nej, ZeldAA är BB. Fi postar blind då han äntrar spelet i denna hand. Citera
Spelgalen Postad 9 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 9 Mars , 2006 Började kvällens lir med att nästan direkt torska två inköp. Efter detta bakslag lyckades jag dock klonka på i vanlig ordning. Slutar ändå dagen med röda siffror, främst pga att mitt spel mot shortstacks är katastrofalt dåligt. Är lite besviken på detta och väljer att analysera lite händer nu istället för att fortsätta liret . Resultat: 9/3: - $ 40 Bankrulle: $ 3360 Kommer i fortsättningen att avrunda mitt dagsresultat och min rulle till jämna tiotal. Citera
P_kungen Postad 9 Mars , 2006 Rapport Postad 9 Mars , 2006 Lycka till med målen! Angående mina nicks på de olika sajterna så vill jag inte avslöja dem ännu. Anledningen? Jag har polare (som naturligtvis känner till mina nicks) som besöker pf.nu och om de hade fått reda på mina mål med pokern som jag gått ut med i denna dagbok så hade de garanterat retat mig och drivit med mig om/när det börjar gå sämre. Haha, vad har du för polare Citera
thefman Postad 10 Mars , 2006 Rapport Postad 10 Mars , 2006 Verkar ju lite knasigt att betta in i resaren (han som snackade sist pre). Det tycker jag alltid indikerar svaghet. AA handen skulle du nog rest mer pre-flop som någon sa, och kanske lagt på potsize på floppen. För övrigt kan jag väl bara säga lycka till! Tror dock att dina mål och din inställning kommer göra det svårare att lyckas helt. Citera
Recommended Posts