bossbaver Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Är det bara jag som numera vinner "mindre" from när jag lärt mig pottodds osv??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cAshville Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 vinner förmodligen mer i längden (?) sen har de nog med variansen att göra också, men det är verkligen inte mitt ämne, hjort se hit. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crillux Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Min upplevelse har varit lite likadan. När jag började studera (och applicera) det här med odds så tyckte jag också att jag plötsligt vann mindre. I mitt fall var det nog så att jag tidigare haft en helvetes tur och klonkat när jag trotsat oddsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikj Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 du vinner troligen färre potter och det är kanske det som du märker av. Eller har du blivit för tight. Eller är det bara slump. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 du vinner troligen färre potter och det är kanske det som du märker av. Eller har du blivit för tight. Eller är det bara slump. det skulle kunna vara att jag blivit mer tight... tar nog inte heller initiativet lika ofta längre, kan bero på många saker, men lite knas är det nog allt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Min upplevelse har varit lite likadan. När jag började studera (och applicera) det här med odds så tyckte jag också att jag plötsligt vann mindre. I mitt fall var det nog så att jag tidigare haft en helvetes tur och klonkat när jag trotsat oddsen. kan ju vara så, men det låter trist att inse =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nickefik Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Är det bara jag som numera vinner "mindre" from när jag lärt mig pottodds osv??? Jag tror det här beror på ett par saker. Dels så är det ju så att spelar man dåligt och har tur så vinner man mycket. Kan man inte pottodds och har bra klonkskills så kan man vinna bra. Sen så tror jag att många hamnar i en fas då de spelar tightare och kanske lite mer passiv precis när de lärt sig pottodds och liknande. Det blir ett mer "stabilt" spel, lite ABC-poker, som fungerar bra, men som inte optimerar EV. Jag upplevde ungefär samma sak när jag i början fick upp ögonen för kunskapen bakom poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apelsinjuice Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Läge för mig att låna tråden! Tackar för det! Jag har nyss förlorat ca 30 dollar (nyss... på en veckas tid) efter att jag var uppe och nosade på 55, nu är jag nere på 19. (okay, 35 dollar. 35,30 närmare bestämt) Jag har därför bestämt mig att jag ska börja applicera dethär med pottodds nästa gång jag spelar. Jag tror att mina starthandskrav är ganska okay (dock har jag tiltat lite den senaste veckan, därför har jag även bestämt mig för en paus med pokern några dagar, förutom freerolls). Då kommer lite frågor: 1. När ska jag räkna pottodds? Direkt efter floppen med drag? 2. Är det så att man även ska räkna pottodds om man tror att den man spelar mot bluffar? Eller ska man skippa dessa då och reraisa? 3. Om man tror att man leder, ska man då räkna på andras odds också? Tex om floppen är: A, 8, 7 och turn kommer: 6 och man tror det är troligt att någon har drag? ska man då försämra deras pottodds så det blir EV+ på min sida? Kommer inte på mer nu, kanske tillägger något senare! Tack för lånet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wharic Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 1. Framför allt när du ska syna på floppen eller turn med vilken hand som helst som kan bli den bästa handen. Det kan vara bra att hålla reda på vilka potodds du behöver försöra för motståndare när du tror du har den bästa handen. 2. Bluffar har inget med potodds att göra om det inte är du som bluffar. Om du har en draghand och höjer någon så kallas det för en semi-bluff. Du lägger då chansen till att han foldar till chansen att du drar till bästa handen för att få din vinstchans. Potoddsen blir då din livlina ifall din bluff blir nedsynad. Görs med fördel i position på floppen för att eventuellt även få se rivern gratis. 3. Om du tror att du har den bästa handen och det finns tex färgdrag ute så bör du betta för att få dragen att betala av för att få se ett kort till. Undantagen är få men kan vara att du har nötfärgen och vill låta någon få chansen att dra en lägre färg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apelsinjuice Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Tack för, som vanligt på detta forum, snabbt svar! Utförligt och allt! Ska tänka på det du sa nästa gång jag lirar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 Jag tror det kan vara så att man missuppfattat vissa delar och därför spelar fel (har märkt det i kompisgänget) eller helt enkelt som crillux sa, man hade förbannat tur i början. Man kan ju också vara i en jobbig trend just nu med... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 7 Mars , 2006 Rapport Share Postad 7 Mars , 2006 1. Framför allt när du ska syna på floppen eller turn med vilken hand som helst som kan bli den bästa handen. Jag hade alla fall raisat med ett bra drag! Jag gillar inte att syna med ett bra drag..... But thats me Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cronz Postad 12 Mars , 2006 Rapport Share Postad 12 Mars , 2006 hur räknar man ut pottodds??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apelsinjuice Postad 12 Mars , 2006 Rapport Share Postad 12 Mars , 2006 hur räknar man ut pottodds??? Tex. Potten innehåller just nu tio kronor och en kille betar en krona. Då måste du stoppa in en krona i potten för att vinna 10 (tror man säger så) då får du alltså pottoddset 10-1. Det är ganska enkelt faktiskt. Alltså hur mycket pengar du måste stoppa in i potten jämfört med hur mycket som redan finns i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 12 Mars , 2006 Rapport Share Postad 12 Mars , 2006 Potten innehåller just nu tio kronor och en kille betar en krona. Då måste du stoppa in en krona i potten för att vinna 10 (tror man säger så) då får du alltså pottoddset 10-1. Det är ganska enkelt faktiskt. 11:1 alltså. Sitter du då på fyrfärg har du 4:1 att sätta färgen. Syyyn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidot Postad 12 Mars , 2006 Rapport Share Postad 12 Mars , 2006 Syyyn! Syn? In med lite deg istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Boxman Postad 13 Mars , 2006 Rapport Share Postad 13 Mars , 2006 Syyyn! Syn? In med lite deg istället! Deeeeeg! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 14 Mars , 2006 Författare Rapport Share Postad 14 Mars , 2006 Syyyn! Syn? In med lite deg istället! Deeeeeg! HAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hansolo Postad 14 Mars , 2006 Rapport Share Postad 14 Mars , 2006 TANDEMCYKELN: exakt bra å nybörjarvänligt svar =) förstår inte varför man ska förklara pott odds på så himla komplicerade sätt, när de egentligen är så enkelt som du beskriver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apelsinjuice Postad 15 Mars , 2006 Rapport Share Postad 15 Mars , 2006 förstår inte varför man ska förklara pott odds på så himla komplicerade sätt varför inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Oddish Postad 2 April , 2006 Rapport Share Postad 2 April , 2006 Borde inte ett färgdrag på rivern vara ungefär 3:1? Med andra ord 25% chans att man får in den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apelsinjuice Postad 2 April , 2006 Rapport Share Postad 2 April , 2006 Borde inte ett färgdrag på rivern vara ungefär 3:1? Med andra ord 25% chans att man får in den? 46/9=5,11111......... alltså ca 4-1 (eller är det 5-1?) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 2 April , 2006 Rapport Share Postad 2 April , 2006 Kan det kanske bero på att du fokuserar på pot-odds och glömmer bort implicita odds? (Dvs att om du träffar hårt så kan du få riktigt bra betalt vilket gör att det kan vara värt att syna/höja trots att pot-oddsen inte visar det) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts