BigAL Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hejsan! Jag ska bege mig en runda till Kalifornien och Las Vegas nu i vår och funderar på att hyra en bil. Det verkar rätt enkelt och billigt att fixa det online från Sverige men jag har stött på ett problem. Jag har nämligen inget kreditkort utan endast ett vanligt visa utan kredit, och jag har kollat runt i forum och pratat med folk (kundsupport hos olika biluthyrningsföretag och vänner och bekanta som själva har hyrt) och alla säger olika saker. Enligt vissa går det alldeles utmärkt utan kreditkort medan andra säger precis tvärt om! Är det någon här som har lite erfarenhet av detta och kanske kan hjälpa mig? Citera
Evinrude Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hejsan!Jag ska bege mig en runda till Kalifornien och Las Vegas nu i vår och funderar på att hyra en bil. Det verkar rätt enkelt och billigt att fixa det online från Sverige men jag har stött på ett problem. Jag har nämligen inget kreditkort utan endast ett vanligt visa utan kredit, och jag har kollat runt i forum och pratat med folk (kundsupport hos olika biluthyrningsföretag och vänner och bekanta som själva har hyrt) och alla säger olika saker. Enligt vissa går det alldeles utmärkt utan kreditkort medan andra säger precis tvärt om! Är det någon här som har lite erfarenhet av detta och kanske kan hjälpa mig? Det går alldeles utmärkt med VISA utan kredit. Citera
hf89fc Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Hejsan!Jag ska bege mig en runda till Kalifornien och Las Vegas nu i vår och funderar på att hyra en bil. Det verkar rätt enkelt och billigt att fixa det online från Sverige men jag har stött på ett problem. Jag har nämligen inget kreditkort utan endast ett vanligt visa utan kredit, och jag har kollat runt i forum och pratat med folk (kundsupport hos olika biluthyrningsföretag och vänner och bekanta som själva har hyrt) och alla säger olika saker. Enligt vissa går det alldeles utmärkt utan kreditkort medan andra säger precis tvärt om! Är det någon här som har lite erfarenhet av detta och kanske kan hjälpa mig? Min familj åkte till USA för några år sedan och vi hade stora problem med att hyra, min syster bodde i usa och hade förbestält men vi fick en fel och för liten bil så var på din vakt detta var i Santa Barbara Kalifornien Citera
Jeg123 Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 För min familj funkade det utmärkt. Enda problemet var att dom frös ca 16000 kr på kortet tills man lämnade tillbaka bilen. Citera
BigAL Postad 7 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 7 Mars , 2006 Tack för hjälpen allihopa! Jegor: 16 000 kr är ganska mycket pengar! Jag antar att summan de "fryser" beror på hur dyr bil man väljer och hur länge man hyr den? 16 000 kr känns lite i överkant om man ska hyra en liten bil i 2 veckor iaf. Citera
Jeg123 Postad 7 Mars , 2006 Rapport Postad 7 Mars , 2006 Jag tror att dom frös 16000 eftersom vi åkte ganska långt och lämnade inte tillbaka bilen på samma ställe. Citera
Recommended Posts