Gå till innehåll

PrimaPoker $0.25/$0.50, vad har hänt?


needleye

Recommended Posts

Har spelat under en lång tid på $0.25/$0.50 och $0.5/$1 på prima och tycker att spelet har förändrats radikalt, framförallt på den förstnämda nivån.

 

3 månader tillbaka i tiden och innan dess var spelet passivt, man kunde lätt kontrollera borden och va den aggressive utan problem. Standarden var överlag låg och det var lätt att gå flera inköp plus under sessionerna.

 

Nu under slutet av jan och i feb har spelet förändrats helt. Alla är uberaggresiva och man kan inte ta hem en pott efter floppen med ett continue bet. Får mothugg hela tiden och alla vägrar ge upp en pott. Mycket mer bluffande och de flesta är totalt orädda för att gå in på floppen med topppar utan kicker.

 

har försökt att anpassa mig och ändra spelstil men blir uppäten känns det som. Även testat att vara lika galen men hamnar fel d allt för ofta. Haft min värsta månad någonsin nu och måste få en vändning snart.

 

Vet att fler har samma problem så undrar om ni kan hjälpa med tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ABC poker är vad som gäller. Spela tight och på bra starthänder. Jag har också märkt skillnaden senaste månaden/månaderna men jag trodde det var nån fet bonus nånstans som lockade upp alla fiskar =D

 

Sen kan man ju inte utesluta att du har hamnat i en downstreak. Mina brukar komma då och då och varar i oftast 5-10 dagar. Värsta hitills har vart på 4 veckor dock (torskade 30 raka inköp, oftast helt rätt spelat enligt mig). Och under en downstreak så känns det i princip som du beskriver: dålig timing, missmatch och kanske allmän korttorka/träfftorka ibland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag är verkligen i en downstreak. Håll på i 4 veckor nu. inget går min väg. dålig timing, hamnar i pottern jag inte kommer ifrån att förlora, massor av utdragningar och självklart kasst spel som följd av detta.

 

Vet att det tillhör och så. Accepterar och respekterar det. Men tror att mycket beror på att spelet har förandrats på Prima. Kommit nya spelare med annan spelstil. Därav ville jag se om det fanns fler som märkt av skillnaden och känner samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värt att nämna att det har gynnat mig dock. Ett set mot deras överpocket så har du precis dubblat. Och det bästa av allt är ju att fiskarna har mycket deg! :D Har flera gånger hamnat i 3-vägspott med set mot AA/KK och ett flushdrag.Samtliga satt med lite mr än fullt inköp, MUMS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar osannolikt att spelet skulle förändras radikalt på så kort tid.

 

Är ganska säker på att du har en dålig period. Vissa veckor kan man dominera hur lätt som helst men helt plötsligt börjar man få mothugg på varenda hand.

Då är det lätt att man också blir trött och desperat och betar i situationer där man egentligen borde låta bli osv.

 

Är själv inne i en sådan period som varat ungefär en månad nu. Börjar bli lite segt :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hampa5 skrev:

needleye skrev:

Mm.. Säg att jag byter sida. Vad rekommenderar ni mig att byta till? Vill ju även ha "det man inte pratar om". För min nivå NL 50 och NL100.

b2b eller partypoker ?

 

 

De serverar väl inte sk köttbullar?

 

haha precis =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm Eurobet har jag funderat på.. om jag lirar främst NL 50 hur lånt tid tar det då att clear 100% bonusen tror du? gissar att du lirar där och cleart den?

Bonusen tar nog 1000 år på den nivån. Minst 0,5/1 och 4 bord om du skall spela NL för bonusen.

Föredrar interpoker av dessa tre. Jag vill spela 6-manna och dom har bara 5-manna på eurobet.

Men äter oftast fisk på Party istället för köttbullar på nån av dom andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm Eurobet har jag funderat på.. om jag lirar främst NL 50 hur lånt tid tar det då att clear 100% bonusen tror du? gissar att du lirar där och cleart den?

Bonusen tar nog 1000 år på den nivån. Minst 0,5/1 och 4 bord om du skall spela NL för bonusen.

Föredrar interpoker av dessa tre. Jag vill spela 6-manna och dom har bara 5-manna på eurobet.

Men äter oftast fisk på Party istället för köttbullar på nån av dom andra.

 

 

Okj som jag misstänkte =) Just ja hade jag glömt. vill oxå ha 6manna.

 

hahaha okj. Snygg poäng om maten :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm.. Säg att jag byter sida. Vad rekommenderar ni mig att byta till? Vill ju även ha "det man inte pratar om". För min nivå NL 50 och NL100.

 

absolute poker tycker jag...ar det plus reloadbonusar varje vecka...eller så har Victor chandler en riktigt fin bonus om du har en br på över 500 dollar. bonusesn får du med 3 dollar per bord och timme ungefär 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att om du förbättrar din tableselection så ska du nog kunna hitta lite fisk på prima. Kan juh inte vara helt tomt?

 

Dock kan juh % av rb-grindare ha ökat, men fisk finns det alltid :D

 

 

Oyes självklart... Finns absolut, trist att man inte ens kan besegra dom i en downperiod =) Men sant det du säger.

 

rb grindarna har det verkligen ökat och kryllar av. Mig själv bla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm Eurobet har jag funderat på.. om jag lirar främst NL 50 hur lånt tid tar det då att clear 100% bonusen tror du? gissar att du lirar där och cleart den?

 

Jag clearade den utan problem på 3 månader. Spelade NL 200 och NL 100, två bord. Spelar inte alls särskilt mycket även om det blev mer i samband med bonusen. Det ska inte vara några problem att ta hem den på NL 50 om man spelar 3-4 bord och är van att spela hyfsat mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden började med snack om Primas förvandling... men nu är det mest bonussnack?

Har spelat under en lång tid på $0.25/$0.50 och $0.5/$1 på prima och tycker att spelet har förändrats radikalt, framförallt på den förstnämda nivån.

 

3 månader tillbaka i tiden och innan dess var spelet passivt, man kunde lätt kontrollera borden och va den aggressive utan problem. Standarden var överlag låg och det var lätt att gå flera inköp plus under sessionerna.

 

Nu under slutet av jan och i feb har spelet förändrats helt. Alla är uberaggresiva och man kan inte ta hem en pott efter floppen med ett continue bet. Får mothugg hela tiden och alla vägrar ge upp en pott. Mycket mer bluffande och de flesta är totalt orädda för att gå in på floppen med topppar utan kicker.

 

har försökt att anpassa mig och ändra spelstil men blir uppäten känns det som. Även testat att vara lika galen men hamnar fel d allt för ofta. Haft min värsta månad någonsin nu och måste få en vändning snart.

 

Vet att fler har samma problem så undrar om ni kan hjälpa med tips.

ABC poker är vad som gäller. Spela tight och på bra starthänder. Jag har också märkt skillnaden senaste månaden/månaderna men jag trodde det var nån fet bonus nånstans som lockade upp alla fiskar =D
thefman har väl rätt? Jag är iofs värdelös på CG, men nog borde det vara en vinnande strategi att bara spela BRA händer mot calling stations? Förklara för mig om jag har rätt eller fel!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ABC poker är vad som gäller. Spela tight och på bra starthänder. Jag har också märkt skillnaden senaste månaden/månaderna men jag trodde det var nån fet bonus nånstans som lockade upp alla fiskar =D
thefman har väl rätt? Jag är iofs värdelös på CG, men nog borde det vara en vinnande strategi att bara spela BRA händer mot calling stations? Förklara för mig om jag har rätt eller fel!

Beror nog på. Om det är så att det är många rb-lirare så bör det ju finnas ganska många kompetenta spelare. Det kan ju vara så att de spelar ut vår vän, och snabbt läser in att han lirar ABC. Då kommer han aldrig få betalt.

Är det så blir det ju till att försöka analysera sitt spel för att hitta luckorna. Men är det så att det är många som drar ut dig på river efter tomtesyner så är det ju bara att fortsätta.

Tycker för övrigt att det är bland det tyngsta man kan råka ut för, att plussa bra på CG o sen bara torska rakt ut. Men om du inte kan få det till att bero på ditt spel så är det ju bara att ha din spelidé och tro stenhårt på den. Gular du en hygglig rulle (rätt många inköp) så har du nog trott fel.

 

Har väldigt dålig koll på både SH samt NL50, så några riktigt bra tips på sidor kan ju tyvärr inte ge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...