Gå till innehåll

Cash's Extreme Life Makeover - Resan.


Cash

Recommended Posts

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Februari månad blir seriös, i bangkok, med självaste Kollikock, Heltok, och ett gäng övriga tomtar... Målet är 100k händer och $20k plus, klara 25 minuter på löpbandet på hastighet 10, samt styrketräna 3 ggr i veckan i vårat bekväma gym på oakwood :) Hmm, vad ska man mer slå till med nu när man ändå är igång och fantiserar? Ptja ska man sikta på -4kg oxå kanske? Ja varför inte!?

 

Okej. 100k händer siktar jag också på. $20k hade varit trevligt och det går ju alltid att hoppas, men jag kommer inte att ha det som ett mål. Gymma tre gånger per vecka ska jag göra om jag bara köper gymkläder. 4 kg vill jag inte gå ner, men jag kan omfördela lite fettkilon till muskelkilon.

 

Får se om jag tillåmed blir seriös nog att starta en ny dagbok (som jag kan låta dö efter 3 dagar som alla tidigare försök) :P

 

Lätt! Så kan vi håna dig lite igen sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
tja, så ni hänger kvar i phuket! Du är behöver inte komma iform, sånt kan man försöka syssla med när man blir äldre:-D

 

Ska ner till thailand igen i april. Hur är/var bel aire? Jag letar hotel med bra wlan som resebyrån kan få contract rate på.

 

Just fan, du frågade ju om det.. hade jag helt glömt :)

 

Bel aire är okej, rummen är fräscha och rymliga (kan skicka bilder), badrummet och duschen funkar, dock är handfatat för litet, får inte plats att ställa grejor på det och inga hyllor i närheten... Vattnet rinner inte undan speciellt bra när man duschar så man får räkna med att halva badrummet är blött efter man duschat, vet dock inte om det är specifikt för alla rum eller bara jag som haft otur.. Jag har även bara hetvatten i duschen, inget kallvatten, så det blir riktigt hett att duscha, men det kan dom nog fixa bara man inte är för lat för att säga till ;-) Internet är rätt ostabilt, beroende på vilket rum man klonkar så har man typ 2-5 wifin att välja mellan, dem varierar i pris, från 2500baht för 2 veckor, till 500 baht för 24h som man kan sprida ut över 7 dagar, till typ 100 baht för en halvtimme, dom varierar i stabilitet, och dom flesta är riktigt ostabila dagtid, men funkar att grinda på nattetid...

 

Jag hade dock turen att klonka ett rum där jag får in ett oskyddat nät, som jag inte riktigt vet var det kommer ifrån, men jag tror det är itcafet nedanför, det kan jag surfa bra på, och har oftast riktigt stabil å fin ping nattetid då cafét är stängt... gratis är det dessutom :) Ikväll verkar det dock inte funka av nån anledning.

 

Det finns en restaurang, men den är i princip alltid heldöd och ser inte speciellt inbjudande ut, ingen pool, utan på taket av en av byggnaderna så har dom 4-5 solstolar och en liten minipool/jacuzzi på typ 4 kvadratmeter, inte heller speciellt inbjudande. Ingen fancy lobby, utan bara ett skrivbord typ med nån/nåra allmänt ointresserade tomtar i. Kostar 500 baht att ta med sig besök på rummet.

 

Det är ju helt okej pris men å andra sidan betalar man ju i princip bara för rummet, finns inte mycket annat att tillgå. Rent allmänt verkar dom inte speciellt service minded.

 

Housekeeping är lite småslarviga, ger inte inte nog med skitpapper, har glömt att ge mej rena handdukar nångång, men å andra sidan ligger jag ju alltid i sängen till typ 5 minuter innan dom slutar för dagen, så dom kanske vill hem :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm :)

 

det är bara så otroligt hur man kan vara så sjukt begränsad i sitt förstånd. var och köpte ett wifi-kort som ska räcka 24h, använde det 1h, det slutar funka och jag kommer tillbaka och säger "det funkar ej vill ha ett nytt, funkade bara 1h", svaret man får är "ok sir i will check tomorrow with engineer if it true you only use one hour, until then you have to buy new one!". men jävla dumskalle hur fan ska jag kunna använt det mer än 1h om jag köpte det för 1h sen av DIG!?! försöker förklara detta men han kan bara inte förstå att jag inte har en tidsmaskin som kan klämma in 24h på 1h. fyfan hjärndöd. aaahhhh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ge mig mer underbara anekdoter! =)

 

hej säger (11:43 PM):

när man ringer ner i receptionen och säger nånting så svarar dom och man säger "ok" och ska påbörja nästa mening så lägger dom på luren mitt i meningen

hej säger (11:43 PM):

så måste man ringa upp o säga i wasnt finished

hej säger (11:43 PM):

hänt 3-4 ggr

hej säger (11:43 PM):

samt städerskan råkade slänga mina wifikoder (unlimited 2v för 2,5k baht)

hej säger (11:44 PM):

säger att jag vill ha nytt av hotellet men dom säger att hon får pröjsa det

hej säger (11:44 PM):

ofta man vill ta en fjärdedel av hennes månadslön lixom.. så jävla fittiga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur ni lyckas hitta sådana skitställen. Visst ni kanske vill bo i patong vad vet jag men tittar ni runt lite får ni ju bra mycket bättre ställen med (troligen, på little mermaid i karon var det så åtminstone!) bra internet, för samma peng, eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte hur ni lyckas hitta sådana skitställen. Visst ni kanske vill bo i patong vad vet jag men tittar ni runt lite får ni ju bra mycket bättre ställen med (troligen, på little mermaid i karon var det så åtminstone!) bra internet, för samma peng, eller mindre.

 

Karon lär ju suga pung, klart man ska bo i patong ffs...

 

Heltok gnällde rätt mycket på poppas har jag för mig, förövrigt var det fullt när vi skulle ha hotell...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jävla thais, svenskarna i phuket däremot är riktigt exemplariska i sitt beteende... sånt jävla snack i den här dagboken att man mår illa.

 

jag usch. ogillar dem med. stora horder av feta kräftröda svenskar som tror sig äga planeten som står in ring runt en ful ladyboy och tar kort som om det vore en turistattraktion. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm jävla thais, svenskarna i phuket däremot är riktigt exemplariska i sitt beteende... sånt jävla snack i den här dagboken att man mår illa.

 

Är du en idiot? Du drar slutsatser utifrån några meningar. Jag avskyr alla horköpare och charterturister i genomsnitt mer än en ond utsugarthai. Svennarna där nere är inte att leka med, därför jag blev lite trött på phuket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du en idiot? Du drar slutsatser utifrån några meningar. Jag avskyr alla horköpare och charterturister i genomsnitt mer än en ond utsugarthai. Svennarna där nere är inte att leka med, därför jag blev lite trött på phuket.

 

låt oss inte överreagera... vilket jag kanske gjorde själv får jag be om ursäkt för i så fall. bara sett o hört ett antal "jävla thais" för mycket från svenskar som ääälskar thailand men hatar allt som inte är till deras egen fördel. inget personligt, lite tiltad på sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste hålla med dig. Otroligt irriterande med folk som tillbringar mycket tid i thailand och sedan är mer eller mindre rasister och ser ner på thais, det är de värsta människorna, fast i det här fallet är det inte så svart och vitt, jag älskar thais överlag bara det att det finns en del riktiga idioter, värre än dom mest idiotiska svenskarna man kan hitta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...