Hajzy Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Har inga reads på FI, men jag tror att han spelar mer händer än de flesta på bordet. Game - Texas Hold'em No Limit 100/200 - Table "POKERFORUM.nu Online 1364087 13" Game ended 2006-03-05 21:33:14 GMT+01:00 Players: FIx (2,145.00 in seat 1) FIx (3,085.00 in seat 2) HERO (17,410.00 in seat 3) FIx (4,135.00 in seat 5) FI (6,725.00 in seat 6) FIx (17,520.00 in seat 7) FIx (9,105.00 in seat 8) FIx (7,770.00 in seat 9) Dealer: HERO Small Blind: FIx (100.00) Big Blind: FI (200.00) HERO was dealt: 7h - Ah FIx Fold FIx Fold FIx Fold FIx Fold FIx Fold FI Raise (600.00) Hyffsad hand på knapp, raisar för att sno blindsen. FIx Fold FI Call (400.00) Flop 8c - Ts - Js FI Check HERO Check Kanske är fel att checka här? men varje gång jag har bettat mot honom har han oftast reraisat, även fast jag inte trott att han haft något.. vekt av mig? Turn 8c - Ts - Js - 6d FI Bet (625.00) HERO Call (625.00) Har svårt att stoppa honom på en hand, men min A high kan leda, och så har jag ju chans på hålstege om han skulle sitta med par. River 8c - Ts - Js - 6d - 9h FI All-In (5,500.00) HERO ?? Hmm. Är det verkligen värt att syna här? förlorar 1/4 stacken om han leder.. Frågan är ju varför han trycker? Gör han verkligen så med Q? det känns mest som om han inte vill ha syn. Eller så kanske han vill att det ska se ut som en bluff. Syn eller fold? Citera
NeoSlayer Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 hua!! Preflop: klart du ska stjäla med A7s och raisen är helt ok tycker jag. Flopp: ett bet på 75% av potten tycker jag absolut du har råd med.. checka leder bara till att han anar svaghet så länge du inte har tänkt att reraisa ev bet på turn för att representera monsterhand vilket ftast är en bättre bluff än att alltid betta ut efter en preflopraise.. även om du får call kan du checka fram river gratis eftersom du har pos. Turn. gillar inte alls din syn här.. du visar ingen styrka alls, snarare att du har högst ett drag. alt nötterna men även då vore bara en call svagt. reraisa kraftigt eller fold. River: tja, som sagt, du har inte visat spec styrka men allinbettet verkar skumt.. kan vara ett misslyckat flushdrag men tycker du ska folda iaf.. en del spelar så med QK och hoppas du har Q. I vilket fall har du spelat handen alldeles för passivt och inte samlat ngn som helst info på vägen och det är bara gratulera FI.. du blev utmanövrerad. jag tippar på Q10.. /Neo Citera
a_apelqvist Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Jag hade foldat. Han sitter helt säker på en dam... Citera
rickie Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Synar jag här så är det nog oftast en tilt-syn. Citera
lillpata Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Flop: Det ligger t1300 up-for-grabs så självklart skall du beta. t700-800 borde räcka för att få FI att lägga sina missade floppar. Han höjer inte här utan en 9:a eller 10:a. Då han endast har t6100 och du täcker honom två gånger om så skulle det kosta honom alldeles för mycket att ge sig på en sådan bluff. Bet, bet, bet! Synar han får du oftast ett gratis kort till rivern vilket inte är fel då du har alla 9:or och ess att falla tillbaka på. Turn: Som nämnts tidigare så är detta ett raise/fold-läge. Inte ofta det är värt att endast syna här då du är säker på att möta ett C-bet på river om FI bluffar (om du inte vill detta förstås). River: Fold, han har damen där. Finns vissa spelare som kör en stenhård bluff i liknande lägen då det oftast har stort +tEV när man endast synar med Q själv. Detta är oftast ett bra spel som är svårt att försvara sig emot. Mot uppmärksamma motståndare kan man även _ibland_ få överbetalt med sina riktiga händer på så vis. Dock funkar det endast när man suttit vid samma bord ett tag och främst i MTTs. Citera
Recommended Posts