PirriPuder Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 - GreatMara sitting in seat 1 with $1530.50 - xianze sitting in seat 2 with $6470.50 [Dealer] xianze posted the small blind - $5.00 GreatMara posted the big blind - $10.00 ** Dealing card to xianze: , xianze raised - $36.00 GreatMara called - $36.00 ** Dealing the flop: , , GreatMara checked xianze bet - $55.00 GreatMara raised - $190.00 xianze called - $190.00 ** Dealing the turn: GreatMara bet - $370.00 Hur gör ni här? Spelet är väldigt aggressivt och FI kan likaväl ha 2-par/stege som han kan vara på en ren bluff. Det som talar för att bluffchansen är hög är att han tänker att jag synar hans reraise på flopp med skit i tron att han bara försöker stjäla potten mot mitt vanliga continuation bet, som jag gör i 80% av flopparna, och att jag sedan ska stjäla på turn om han checkar. Det scenariot har utspelat sig ett flertal gånger. Eller så kan han tro att jag har något par, som han tror att han kan få mig att släppa. Därför försöker han intala mig att han har något genom att betta turn. Om jag bara synar turn och träffar färg/stege finns chansen att jag får betalt av alla eventuella bluffhänder om han trycker till på rivern också. Alla 2-par/set kommer jag också få betalt av då han knappast kan tro att jag var på det draget jag är på. Missar jag rivern och han checkar kommer jag antagligen få ge upp potten. Om jag går all in på turn kommer Fi såklart folda alla bluff/draghänder, men jag förutsätter att han synar med alla 2-par/set då han är lite på tilt. PP 8-8 och högre kan jag utesluta då han hade reraisat med det preflop. Alla enkla par kommer han troligtvis folda. Så, vad hade ni gjort på turn och varför? Citera
Djens Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Kör en lex storåkers. Pottcommita dig själv så du får odds att syna alla eventuella omslag men visa att du är redo att spela för hela stacken, haru tur kan du ju t.om. spara några hundra dollares om han bara synar på turn, för han lär ju syna alla pottbet på river om du träffar och du kan vika om du missar. Höj alltså upp så han skulle få slänge inr unt 400 till för att ställa in dig. Typ...Kör en höjning upp 850-900 tot, det skulle jag vara mer rädd för än om du skulle ställa in, du synar såklart om han slår om. Vad tror du om det? Citera
brut Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Om du tror att fi lägger sig mer än 22% av gångerna du går all in så är det EV+. Antag F=Andel gånger han foldar. Pott=822. Han har kvar 934 i sin stack. 822xF+(1-F)x12/46x(822+934)=934x(1-F)x34/46. F=0,22=22%. 822F=det du vinner direkt på folden. (1-F)x12/46x(822+934)=det du vinner när ditt drag går in, bortser från de gånger du drar dött. 12 outs. 934x(1-F)x34/46=Det du förlorar då du missar draget. 34/46=chans att missa draget. Så det förefaller som om all in är ordentligt EV+ här, sannolikt är även syn EV+ men mindre. Tror det bästa är att beta ca 700-800 det bör inte ändra fold% hos opp. Citera
Recommended Posts