Gå till innehåll

Förbättring via pokerteori?


Acksell

Recommended Posts

Jag har spelat online nu ett bra tag och vunnit lite pengar, dock inga stora summor. Jag har dock aldrig aldrig pluggat nån pokerteori eller liknande. Min fråga är hur mycket man kan förbättra sig själv genom att läsa sådant och isf var man får tag på böcker och vilka som är bra ?

/ Acksell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat online nu ett bra tag och vunnit lite pengar, dock inga stora summor. Jag har dock aldrig aldrig pluggat nån pokerteori eller liknande. Min fråga är hur mycket man kan förbättra sig själv genom att läsa sådant och isf var man får tag på böcker och vilka som är bra ?

/ Acksell

 

Beror väl på hur skicklig du är innan, men i standardfallet så är det väl otroligt mycket, mycket mer än du kan ana.

 

http://www.Amazon.com "Theory of poker" "supersystem" är väl vad man skulle kunna kalla "biblarna" inom poker.

 

Annars funkar det rätt bra att läsa här på forumet, speciellt "allmän pokerteori" "hand history" och "Texas Hold'em" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda boken som finns i tryck är "Theory of Poker" och den är för pokerteori vad en introkurs i matte är för universitetsmatte. Det är inte heller något ämne som är särskilt meningsfullt att plugga utan något man ska sitta och tänka på och hela tiden applicera på situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går i exakt samma tankar, har mest spelat NL och PL 0.25/0.50 (endast borde jag nog säga) har spelat i drygt två månader nu. Spelar alltid ett bord då jag har svårt att hänga med på två bord. Under denna tid har jag vunnit ca 1200 $, spelar 5 timmmar kanske om dan (lycklig student som jag är). Jag undrar vilken bok jag ska köpa och hur mycket det kommer att ge mig (detta har ni nog redan besvarat).

Undrar också om jag kan redan nu se mig själv som vinnande spelare eller är det kanske på tok för tidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem ska man lita på ... WeeM eller Hjort ? :P

Är det värt ayy beställa en bok eller inte ?

Går böckerna att köpa i Sverige eller måste man beställa från amazon ?

Det är antagligen värt att köpa en bok eller två, om du inte lägger väldigt mycket energi på att förbättra ditt spel kommer de inte hjälpa dig dramatiskt.

 

Böckerna kan exempelvis köpas genom http://www.bokfynd.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett halvdussin böcker, och jag känner att jag har lärt mig väldigt, väldigt lite nytt genom dem. Däremot satte de (och framför allt diskussioner med Johan, Matteprof och Nusse i forumets infantila ålder) igång massor av tankeprocesser som fick mig att reflektera både över mitt eget spel och över andras, och dessutom över alternativa spelstilar. Ur den synpunkten har de varit mer än värda pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda boken som finns i tryck är "Theory of Poker" och den är för pokerteori vad en introkurs i matte är för universitetsmatte.

 

Tack för att du sa det! Då kan jag spara några hundra där alltså. Har nyss inhandlat min andra bok: Lee Jones' "Winning Low-limit Holdem" efter en massa positivt här på forumet. Men efter att ha hunnit halvvägs så tycker jag inte att jag lärt mig något som jag inte lärde mig efter att ha köpt min första bok: Malmuth/Sklanskys "Holdem for Advanced Players".

Men Jones bok kanske ger nåt nytt på slutet. *hoppas*

 

"Super System" talas det också varmt om, den är bra eller?

 

/schenker (Doctor Doctor)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...