Gyre Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 (Spelade du verkligen fullring Gyre, eller är det bara som du inte har fixat till händerna i PT?) Jag börjar på 0.5/1 och kör SH. Uppe på 1/2 nu, har spelat rätt mycket och är tillbaks på 15 BB. Edit: 10 BB nu efter TT mot JJ. Spelade SH på pokerstars, vet inte varför de inte står som SH och orkar inte bry mig Håller på med ett nytt försök på 0.5/1.0 nu. Citera
Kwejk Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Ganska ny på FL. vad tycker ni är bäst med 15BB, 6max eller fullring? Gick BUSTO 2gr på 6max sen spelade jag in 2x15BB på 10p, och började sedan om från noll. Nu Levlar jag till 1/2 Citera
Gyre Postad 5 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 5 Mars , 2006 6max är ju klart roligaste och man vinner snabbast om man hittar en fin lite rush Citera
jimisola Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 ok, har precis lyckats avverka 0.5/1 nu också.....mina tankar kring FR vs. SH är väl att det är betydligt roligare med SH = mer action Är visserligen van SH NL å har kanke blivit bortskämd med action. Citera
listig Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Finfin idé om man har några minuter över. Dock borde nivåerna viktas olika beroende på hur höga de är. Dvs att klara $5/10 borde ge mer än att vinna $0.05/0.10, bara en tanke. Någon som orkat mer än tre nivåer än? Citera
morberg Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Smällde i taket på 2/4 som var precis lika riggat som vanligt. Citera
Kwejk Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Jag har spelat Fullring. Just klarat 0.5/1 och 1/2. Ska börja på 2/4 när jag orkar. Citera
jimisola Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 ok, klar med 1/2 nu. gick bra det också, så 3 nivåer klara. Har dessvärre inte PT nuförtiden (inget annat heller för den delen) så håller mig till ngn inofficiell tävling för mig själv. Kände en ganska stor skillnad i spelstil när jag klev upp till 1/2 men det kanske bara var just bordet jag hamnade på...har trots allt bara ca 75 händer att jämföra med Citera
Nidson Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Gulade 15bb på 0.5/1 på en kvart ungefär. Av nån jävla anledning trodde jag att det skulle vara jag som skulle stå för lite sköna utdragningar för en gångs skull. Citera
jimisola Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 JJIIIHAAA, efter mkt slit så har även den 4:e nivån lagts till handlingarna för dagen Satte dit 2/4- lirarna så det sjöng om det alldeles nyss Nästa stop: 3/6 intressant det här, är kanske århundradets talang på FL, hehe liten ändring: hm, ingen som spelar 3/6 FL på b2b, synd det, sånt flow nu Citera
Zidde Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Ska pröva nu jag också, 7,5 dollar på ett FL .25/.50 som jag fattat det? Citera
jimisola Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 ok, gul som solen nu...hm, men 4 nivåer blev det, också ett sätt att slå ihjäl en söndag Citera
iller Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Sådär, gick inget vidare detta. På 0.5/1 dubblades inköpet på 6-7 händer, på 1/2 var man snabbt uppe i $57 men rasade ner till 0. Citera
LilTicket Postad 5 Mars , 2006 Rapport Postad 5 Mars , 2006 Sjukt vad segt det går på 0.25/0.5... Kan man inte få JJ att stå mot T3o en gång i livet iaf? Det sagt, jag applåderar idén och initiativet! Återkommer om jag får lite flyt. Citera
Gyre Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 Finfin idé om man har några minuter över. Dock borde nivåerna viktas olika beroende på hur höga de är. Dvs att klara $5/10 borde ge mer än att vinna $0.05/0.10, bara en tanke. Visst, men då blir det inte riktigt rättvist för alla low-limitspelare som genast inte har nån större chans. Blir det lika mellan två spelare så kan väl nivåerna tas med i tankarna vid korande av 15BB-mästaren. Ska pröva nu jag också, 7,5 dollar på ett FL .25/.50 som jag fattat det? Korrekt. Citera
ampixo Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Jag har inge PT eller så så jag kan inte dumpa några screenshots Men jag kan ju alltid tävla individuellt med mig själv. Vi brukade köra samma sak med 10bb i NL på prima. Jag var upp i 50/100 där och bustade mina $1000 HU till the toilet! Citera
Klyka Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 SH måste väl vara bättre än FR då man inte har råd att sitta o vänta på en hand? Citera
Gekko Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 OK, nu har jag dragit mitt skott! Började väldigt optimistiskt på 0.5/1 då det va ett tag sedan jag spelade FL. Tänkte att där kommer man att krossa totalt. En enkel start liksom... FAN heller, jävla fisk jävlar som synar ner på hål pipor och annan skit och träffar river! Samt att över aggresiva jag bankade hela tiden med hopp om att dom skulle folda nån jävla hand. Tror ni dom gjorde de? NEJ! Ja 40 händer tog de för mig att gula Spiken i kistan va när jag plockar upp AA mot min nemesis på bordet... Degen åker in på Flop efter kapp och han har AK med TP träff. Tror ni inte att en kung till seglar ner på turn? Vad är oddsen för de liksom, man är 20-to-1 favorit och ändå torskar man! TILT me not, asså! Jaja, de va en rolig grej men utfallet va ej gynsamt denna gång... Citera
Sansrom Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 Smart drag, Gyre! Att få alla NL-torskar att ge sig på ett spel vi inte behärskar är ju klart +EV för er limit-grinders. Mycket smart! Citera
Gyre Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 massa whine efter att ha blivit utdragen När det kommer till utdragningar så leder jag, och kommer antagligen vinna också. Denna handen inträffade under mitt första försök. Jag hade 21$ kvar efter. Potten hade alltså tagit mig upp till 1/2. PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is MP with Ks, Ts. 1 fold, Hero raises, 2 folds, BB calls. Flop: (4.50 SB) 2:spade: , 5:spade: , K:heart: (2 players) BB bets, Hero calls. Turn: (3.25 BB) 4:heart: (2 players) BB bets, Hero raises, BB calls. River: (7.25 BB) Q:heart: (2 players) BB bets, Hero calls. Final Pot: 9.25 BB Results in white below: BB has Q:diamond: Q:club: (three of a kind, queens). Hero has K:spade: T:spade: (one pair, kings). Outcome: BB wins 9.25 BB. 1 out! Citera
cAshville Postad 6 Mars , 2006 Rapport Postad 6 Mars , 2006 1 out! lite OT men klaga inte på 1 out http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/SGAgASDGDgd.JPG jag med qqq OT: ska testa ikväll när man piggnat till. Citera
Gyre Postad 6 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 6 Mars , 2006 1 out! lite OT men klaga inte på 1 out http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/SGAgASDGDgd.JPG jag med qqq OT: ska testa ikväll när man piggnat till. Äsch, nu snackar vi enbart om händer som inträffade under denna "tävling" EDIT: Klara från 0.5/1.0 upp till 3/6 igen, denna gången ska jag komma upp till 5/10 and beyond! Citera
Recommended Posts