Gå till innehåll

heltok avslutar sin thailandsresa, 6månader i paradiset!


heltok

Recommended Posts

Det verkar som om du spelar en hel del fullring, vad är din bedömning av lönsamheten och spelet på fullring vs. SH? Körde precis ett varv 3/6 full och det var ganska tight spel på det bordet, bara 2-3 personer som såg floppen i snitt. Det var tom så att alla foldade fram till mig när jag satt i BB.

 

helt klart större swings i shorthanded. vet inte riktigt var jag vinner mest just nu, antagligen är det 2/4 fullring(paradiset på FL-jorden) tätt följt av 3/6 SH. försöker variera mig. tror fullring är mer lönsamt då man kan spela fler bord, rejkar mindre och slipper tilt-framkallade downswings. men finns ju inte mycket fullringbord på 10/20,15/30 och 20/40 så man får väl spela mest shorthanded när man går upp de nivåerna. dock finns det antagligen mer fisk på 3/6 och 5/10 på shorthanded än på fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 213
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag är slö med att skriva. iaf pokern har stått stilla. dök som sagt innan. kört på utan att vinna men utan att förlora så jag är ca $500 från min förra toppnotering för 2veckor sedan. spelat väldigt sporadiskt.

 

mår helt sjukt bra här på http://www.lamaiwanta.com , bästa pokerboendet jag har varit med om. rekommenderas varmt! 0st disconnects änsålänge! aningen dyrt, men vad fan, man är ju pokerspelare och har råd! :)

 

ska ta och beskriva min dag idag.

 

00.00: ser en bitchfight mellan 2st bartjejer, lätt underhållande. befinner mig nu på generisk bar i lamai i sällskap av 4st tjejer från nakhom phanom. födelsedagskalas med massa folk. snackar med en irländare.

 

00.15: är rätt onykter när jag sätter mig på min nuevo 125cc automat-mc utan hjälm. kör i 60-90km/h till chaweng, parkerar vid burger king. köper några M-roi-haa-sip och knallar till soi green mango. festgatan nr1.

 

00.30-02: dansar och röjjer järnet på sweet soul cafe. letar efter bekanta på green mango club utan framgång.

 

02: åker till BlackMoonParty vid Lakeside. dansar, arrar kroppsmålning, ser när folk kastar bollar på tavlor så att ladyboys och tjejer ska ramla i vattnet. tragiskt, men ändå vill man se det. satan vilket dansgolv. nästan bättre än fullmoon, inte lika stort men mycket fräschare. ser polarens ex med en ny pöjk. han blir nog glad av att höra det.

 

04: vi inser att en tjejerna saknas. hon har ingen mobil så vi åker tillbaka till Lamai där hon korrekt visar sig vara. kör i 30-40km/h, är aldels för full för att köra, så jag kör långsamt. aldeles för många som dör här. samui har flest olyckor per capita i världen. det ni! :)

 

05: väcks av en tjej som bankar på dörren, aja. där rök morgonens grind.

 

11: iväg med tjejen och dags att käka noodlesoup with chicken med lite extra curry och socker. 25baht.

 

12: hemma igen, städat och nya lakan, vattenflaskor etc. sätter mig på några bord 3/6 SH. vann $350 på ena bordet, torskade $150 på de andra. $200 plus idag.... :)

 

14: går till poolen. solar någon timme. läser lite om varför man ska slowa TT men inte AA som överpar i SSH.

 

15: grindar lite till, +-0.

 

16: äter fläskfile med potatisgratäng på en av de 3 svenska resturangerna inom 100m härifrån. 200baht totalt

 

17: tar 1h oljemassage nedanför mayabar. roliga tjejer som jobbar där. 250baht. de klagar på att jag inte vågar ta av boxershortsen, tycker det blir svårare att massera med dem. "ham lek mai?" undrar de. jag intygar att min "ham yai mak mak" inte är anledningen att jag inte vill ta mig boxershortsen utan att det är för att jag är en "puchai dee" :oops:

 

18: plockar upp lite hyrfilmer i receptionen. tankar ner nya Lost i 60kB/s.

 

19: börjar se på Lost, då kommer 2st tjejer hit och vill se på star wars.

 

20: star wars var inte roligt, de vill se på thailändsk dokusåpa. väl beräknat av dem, de saknar tv och är beroende av serien. aja, laptop i knät ser jag på Lost medan de ser sin dokusåpa på min tv... :)

 

22: tjejerna går ut för att festa, jag tänkte sova så jag orkar grinda imon. ringer hem till min kära mor, skype 20öre/min.

 

23: dags att logga ut från internet snart. äntligen sova, hoppas jag slipper bli väckt av alla dessa klängiga damer i Lamai.

 

24: hoppas att jag har somnat tills dess. kanske ser på lite highstakes så misstänker att det kan bli senare än väntat. jag vet jag är en dålig pokerspelare. inga 16h/dag här inte, snarare 4h/dag. men jag går runt iaf och mår allmänt bra :)

 

 

nu e det, beställt flyg till bangkok i juli :P, ska till phuket men har ej beställt flyg dit. Ska man beställa inrikesflyg långt innan eller är det tänkvärt att åka tåg ner? vet nån någon bra sida med tågpriser o liknande?

 

http://www.airaisa.com eller http://www.nokair.com eller 12fly to go-något är det som gäller till phuket. 1000baht går nog att hitta. lika bra att flyga om man släpar runt laptop. men skippa phuket och bo här istället. pokerparadiset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satans va soft du verkar ha det. Var det där en typisk dag du beskrev? Måste bli rätt slitigt att köra det tempot isf när du är där så många månader i sträck.

Fattar inte hur du vågar brassa runt på MC, på fyllan dessutom. Själv tycker jag det är förenat med livsfara att bara gå över gatan...

Har du lyckats lära dig prata thai förresten? Eller åtminstone förstå när de pratar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... men skippa phuket och bo här istället. pokerparadiset!

 

njae 1200 baht/dag? blir en månadshyra på runt 6000 svenska spänn.. :?

för mig som bara tjänar ca 10.000-15.000 i månaden på poker så känns det lite saftigt, lite dyrt också med tanke på att du är i thailand men om man åker över 1-2 veckor till koh samui så kan man väl pröva stället i några dagar 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satans va soft du verkar ha det. Var det där en typisk dag du beskrev? Måste bli rätt slitigt att köra det tempot isf när du är där så många månader i sträck.

Fattar inte hur du vågar brassa runt på MC, på fyllan dessutom. Själv tycker jag det är förenat med livsfara att bara gå över gatan...

Har du lyckats lära dig prata thai förresten? Eller åtminstone förstå när de pratar?

 

mja, typisk och typisk. festar väl inte varje dag, kanske 2-4dagar i veckan.

 

köra mc på fyllan är något alla gör här nere. tar ett tag innan riskmedvetenheten försvinner, men förr eller senare lär du också göra det.

 

jag har lärt mig ett antal fraser och börjar plocka upp ord här och där.

 

visst mitt boende är dyrt. men $30/dag är bra mycket mindre än rejken t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

visst mitt boende är dyrt. men $30/dag är bra mycket mindre än rejken t ex.

 

Jo men det är ju ungefär som att säga att 100 000 sek i månaden är en liten månadshyra för någon som tjänar 15 miljoner om året. Varför inte bara bo så billigt som möjligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

visst mitt boende är dyrt. men $30/dag är bra mycket mindre än rejken t ex.

 

Jo men det är ju ungefär som att säga att 100 000 sek i månaden är en liten månadshyra för någon som tjänar 15 miljoner om året. Varför inte bara bo så billigt som möjligt. :)

 

hade jag tjänat 1.5M/månad hade jag inte varit främmande för tanken att bo för 100kkr/månad. kanske hade lagt en del av pengarna på möbler etc och en del på hyran/avbetalning av lån visserligen, men jag har inget emot att höja min levnadstandard efter möjlighet.

 

dumt att vara dumsnål. bor jag i lägenhet för 500baht/dag kanske jag får massa dyra disconnects(8bord blir många bigblinds som går förlorade och eventuella vinster som blir mindre). sämre säkerhet gör att jag får kalkylera in risken att min laptop värd 100k baht=10 månadslöner här blir stulen av någon som inte har det lika gott ställt. att jag sedan måste städa själv gör att jag får mindre tid till grinding. slåss mot myror, myggor och andra djur tär på speltiden också. servicen här är trevlig, de flyttade mina grejjer åt mig etc. 50m till vattnet är trevligt också, mer speltid till mig. tjejerna verkar gilla att jag bo här, kanske kan få hem dem utan att behöva bjuda på den där extra ölen som jag hade behövt om jag bott på något skabbigare ställe.

 

jag är rätt övertygad om att det för mig är EV+ och allmänt mycket trivsammare att bo på lamaiwanta än på billigare boende i lamai. du får gärna rekommendera något bättre ställe för poker här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vinner fint nu... spelar inte mycket men det går bra.

 

506554ft.th.jpg

 

imon är det val. ska thaksin få sitta kvar eller kommer valet bli det fiasko för alla som motståndarna hoppas så att han kommer tappa legitimiteten? lite rolig situation då majoriteten i landet(de fattiga outbildade) gillar honom, men de med pengar/utbildning etc hatar honom. demokrati när den är som bäst alltså. själv ska jag ta 2st fundives vid sail rock utanför koh tao. ikväll säljs ingen sprit, men jag har en flaska gin jag kanske smuttar på lite. ska iväg på barbeque strax.

 

kostade på mig att göra ett uttag på $1400 idag för att säkra finanserna ett tag framöver. började närma mig min buffertnivå jag vill ha och pokern har gått så bra.

 

passade på att pröva med lycka med att tigga av party. gick fint:

 

Dear ****

 

We have added $100 to your account as a good will bonus.

 

We wish you the best of luck at the tables.

 

Rasmus

PartyPoker.com VIP Club

Customer Care

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

passade på att pröva med lycka med att tigga av party. gick fint:

 

Dear ****

 

We have added $100 to your account as a good will bonus.

 

We wish you the best of luck at the tables.

 

Rasmus

PartyPoker.com VIP Club

Customer Care

 

Öhh, kan du utveckla det där? Är det bara att maila o fråga om man kan få en hundring då o då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

passade på att pröva med lycka med att tigga av party. gick fint:

 

Dear ****

 

We have added $100 to your account as a good will bonus.

 

We wish you the best of luck at the tables.

 

Rasmus

PartyPoker.com VIP Club

Customer Care

 

Öhh, kan du utveckla det där? Är det bara att maila o fråga om man kan få en hundring då o då eller?

 

har man någon gulligt skriven motivering så ökar chanserna att man lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har man någon gulligt skriven motivering så ökar chanserna att man lyckas.

Bra tips. Jag mailde in att jag hade missat senaste reloaden och fick följande svar:

...a 20% to a maximum of $1200 bonus.

fast utan att de specat antal händer. När jag frågade backade de till en 5x bonus på 20% max $100 och 30 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

valdag idag. skippade dykningen idag för jag blev för full igår. tjejerna jag umgås med har en dryck de kallar Pok Pok som är allmänt farlig.

 

hur man serverar Pok Pok:

1. ta ett shotglas

2. pressa en limebit så att det blir va 1cl lime i botten av shoten

3. häll i 3-4cl Sangsom

4. fyll resten med Sprite

5. håll glaset med tumme och pekfinger och täck ovansidan med andra handen

6. slå glaset i marken/bordet 2ggr, ska låta Pok Pok därav namnet

7. svep jättefort medan det skummar

 

så går det laget runt om och om tills spriten är slut. mycket trevlig sällskapslek. räkna inte med mycket morgongrind dock.

 

spelade lite 3/6 SH. vann $100 typ

försökte undervisa min vän i poker på 3/6 fullring, -$200

gick upp till 5/10 SH, vann $600 där på 300händer. trevlig limit... ska nog spela mest 5/10 SH framöver.

 

507630fw.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv ska jag ta 2st fundives vid sail rock utanför koh tao.
vad e en fundive för nåt? åker man ut med 2 dussin andra

dykare med nåt dykföretag eller hyr du egna grejer? och var får du tag

på dessa kurvor om ditt spel, jag har Poker Tracker men e inte för haj på det ännu, :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv ska jag ta 2st fundives vid sail rock utanför koh tao.
vad e en fundive för nåt? åker man ut med 2 dussin andra

dykare med nåt dykföretag eller hyr du egna grejer? och var får du tag

på dessa kurvor om ditt spel, jag har Poker Tracker men e inte för haj på det ännu, :cry:

 

fundive är vanligt dyk för nöje. kräver att man har PADI openwater, gärna advanced. man paras ihop med någon med likanande erfarenhet som buddy oftast 4st fundivers med 1 divemaster/instruktör som kan dykplatsen och så dyker man och kollar på fiskar utan direkta mål som man har när man tar kurser.

 

utrustning hyr jag alltid.

 

graferna är från pokergrapher. är gnu, dvs gratis. finns på sourceforge eller google.

 

 

har gått över till 5/10 SH nu enbart. tycker alla jag möter är fiskar. +$800 idag. har idag hittat totalt 4st spelare som jag inte klassar som fisk bland kanske 100 motståndare totalt. såg en spelare med 98 i PFR och 0 i aggfaktor postflop över 60händer innan han gulade. men jävlar vad aggro vissa är på turn. man blir lite grinig över alla checkraise på turn man får. och alltid när man reraisar dem så sätter de sitt färgdrag på river. hur kontrar man den riggen bäst? nöja sig med att syna turn och raisa river när färgen inte lägger sig? :P

 

variansen här suger visserligen, men lär spela enbart 5/10 framöver.

 

är i bangkok, bor på http://www.bangkoksuite.com . stannar bara 2nätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bankrulle anser du att man behöver och vilken nivå ska man spela på för att kunna dra ihop till en dräglig dagskassa om man ska överleva i Thailand?

 

har diskuterats på denna tråden där bland annat jag är aktiv i frågandet om mer sakliga frågor om boendet i thailand. på sida 6 ställer jag i princip samma fråga som din här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor bankrulle anser du att man behöver och vilken nivå ska man spela på för att kunna dra ihop till en dräglig dagskassa om man ska överleva i Thailand?
¨

 

borde räcka att dra in 1000dollar i månaden..alltså 33 dollar/dag för att unna boende etc..nivå för lir är väl 05/1 så en rulle på 3k borde räcka. 1000dollar / månad fixar man lätt på abra bonusar och rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...