duckstab Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 Button spelar 85% av alla händer och är möjligen en av de sämsta spelare jag sett. Han har bjudit på några fina bluffar i totalt hopplösa situationer. SB har 35/25 och verkar hyperaggressiv. Ingen read på CO. Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) converter Preflop: Hero is MP with As, Kc. 1 fold, Hero raises, CO calls, Button calls, SB 3-bets, 1 fold, Hero caps, CO calls, Button calls, SB calls. SB 3-betar, vilket inte hör till ovanligheterna direkt. Så det finns ingen anledning att mistänka ett monster. Det är väl jättefel att inte cappa? Flop: (17 SB) 9h, 4c, 5c (4 players) SB bets, Hero raises, CO calls, Button calls, SB calls. Potten är ju ganska fet. Känns idealiskt om man kunde bli ensam med SB vilket ju inte fungerade som jag hoppats alls. Kanske man borde fatta när potten är så stor? Button lär knappast folda i alla fall. Han har foldat floppen 0 ggr som jag sett. Turn: (12.50 BB) Td (4 players) SB checks, Hero checks, CO checks, Button checks. När alla fortfarande är med ger jag upp och checkar. Är det klokt tro? River: (12.50 BB) Qd (4 players) SB checks, Hero checks, CO checks, Button bets, SB folds, Hero raises.... Här händer ju nåt intressant. Alla checkar till knappen som betar. Jag mistänker att han kan vara ute och snesegla med nån kamikazebluff igen, så jag ser min chans att trycka ut CO. Citera
Skumdum Postad 4 Mars , 2006 Rapport Postad 4 Mars , 2006 borde inte en kallsyn vara lika läskig för killen bakom dig? Kanske funkar bättre i NL iofs, Doyle har ju en sån i super system där han synar en bluff eftersom han vet att killen bakom då inte kan syna med enbart topparet med kass kicker eller nåt sånt. Citera
duckstab Postad 4 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2006 En kallsyn borde kanske vara lika läskig, men faktum är nog att det inte är det för en medel FL-tomte på party. Höjning har kanske även den adderade fördelen att det inte är omöjligt att button foldar ett lågt par mot en höjning. Han verkade inte ha någon känsla för potstorlek osv. Om han tror han är slagen så foldar han nog bara. Citera
Recommended Posts