Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Turn.

Tre spelare kvar i potten på fullt bord 10 manna.

Hero är nr 2 i bettningsordning.

Fi 1 höjer.

Hero höjer ytterligare.

Fi 2 går all in.

Fi 1 synar.

Hero kunde bara syna fast Hero ville ställa in. Kunde mao inte skydda min hand mot Fi 1.

Är detta normalt eller kan det vara någon idiotiskt House rule alt bugg?

Vill påminna mig om att jag varit med om olika saker vid detta scenario beroende på rum.

Postad

Fi 2s höjning all-in är inte att betrakta som en giltig höjning, han har inte tillräckligt med marker för enn miniraise.

Ex: Fi 1 bettar $10

Hero höjer till $30 (höjning $20)

Fi 2 går all-in för $45 (alltså en höjning med $15 när minsta höjning är $20. Därför räknas det inte som en höjning)

Fi 1 har möjlighet att höja, eftersom Hero höjde honom, men synar han eller foldar så finns det ingen höjning och du har Hero inte valet att höja.

Det är helt enligt reglerna, vet att vissa rum (prima har jag för mig?) tillåter raise från Hero, men det är fel.

Postad

Tack, det låter logiskt.

Spelade mycket på Prima för någon månad sedan så deras "regler" måste ha satt sig i huvet på mig.

Jag tror att ovanstående scenario är vanligast. Jag har blivit förbannad över det förut. Man vill ju ha in mer stålar med nötterna.

Nu vann jag potten ändå.

Postad
Spelade mycket på Prima för någon månad sedan så deras "regler" måste ha satt sig i huvet på mig.

Jag tror att ovanstående scenario är vanligast. Jag har blivit förbannad över det förut. Man vill ju ha in mer stålar med nötterna.

Hur förbannad blir man inte om storstacken Fi 1 betar pott för $ 49.50 , Fi 2 går all in för $ 50 och man gärna vill vara med till showdown, men inte för de 200 man har i stacken? Eller om Fi 1 betar ut för 49.50, man vill syna med sin skapliga hand, men Fi 3 sitter med $ 50 i stacken?

Primas regler är totalt iditiotiska. Fattar inte att de behåller dem.