noname13 Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Skulle uppskatta kommentarer på min statt runt 4000 händer sen jag resetta sist men det legat runt dessa siffror med en varians på kanske +-3-4% senaste 15-20k händer grovt skattat, spelar enbart 6 bords NL CG på low limit .25-.50$ eller .5-1$. Flesta förlust sessioner kommer från tillfälliga psykos syn eller spel sk TILT där ofta 1-2 händer kan sabba hela bordsrullen och/eller 2-3 inköp under kort tid. no of games won 37% no of flops seen 45% showdowns won 51 % win % of flops seen 34% My actions fold 37% bet 11% check 22% raise 6% call 21% reraise 0% where i fold preflopp 50% river 2%turn 4% flopp 12% no fold 29% Kan man dra slutsatser på denna typ av statt ? Hur skulle ni klassa min speltyp? Kan tillägga att jag trots allt tjänar lite pengar på dessa statt varje månad, fast om tilten kunde undvikas kunde den nog nästan dubblas. Citera
Pokershark Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Tighta till ditt spel preflop om du inte är riktigt het postflop. Sedan tycker jag att du ska raisa mera preflop. Citera
hasseklas Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Det är nåt som inte stämmer. "no of games won 37% no of flops seen 45%" Detta är ca 1480 resp. 1800 händer. Du vinner 5% preflop, 200 händer Av de händer du ser flopp vinner du således (1480-200)/1800 = 71% vilket är otroligt GRYMT!!! Om vi räknar åt andra hållet är antalet vunna händer (från win % of flops seen 34%) 0.34*1800+200=812 vilket motsvarar "no of games won 20%" vilket är rimligt. Själv brukar jag ligga på no games won på 25%, no flops seen 60-70%, won if seen flop 35%, förutom när jag tiltar då de lägre siffrorna sjunker och den högre ökar... Visst jag spelar för många händer men jag spelar ultramicro och det finns många som ser alla floppar!!! På de bord jag spelar ligger players per flop på aldrig under 50%, sällan under 60% och ofta runt 70%. Detta innebär att det i snitt är minst 4 spelare som ser en flopp och om jag vinner var tredje så är det ganska bra. Sen kan man ju inte gå helt och hållet på siffrorna. De stora svängningarna kommer ju i de stora potterna. Om du loosar lite i 10 potter och vinner 1 jätte så blir ju siffrorna inte så där jätterepresentativa för hur bra det går eller? Citera
noname13 Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Det är nåt som inte stämmer. "no of games won 37% no of flops seen 45%" Detta är ca 1480 resp. 1800 händer. Du vinner 5% preflop, 200 händer Av de händer du ser flopp vinner du således (1480-200)/1800 = 71% vilket är otroligt GRYMT!!! Själv brukar jag ligga på no games won på 25%, no flops seen 60-70%, won if seen flop 35%, förutom när jag tiltar då de lägre siffrorna sjunker och den högre ökar... Visst jag spelar för många händer men jag spelar ultramicro och det finns många som ser alla floppar!!! På de bord jag spelar ligger players per flop på aldrig under 50%, sällan under 60% och ofta runt 70%. Detta innebär att det i snitt är minst 4 spelare som ser en flopp och om jag vinner var tredje så är det ganska bra. Sen kan man ju inte gå helt och hållet på siffrorna. De stora svängningarna kommer ju i de stora potterna. Om du loosar lite i 10 potter och vinner 1 jätte så blir ju siffrorna inte så där jätterepresentativa för hur bra det går eller? Önskar jag hade 71% men det är 34% wins after flopp seen enligt statten saiten ger, jag har inte kollat så noga hur dom räknar men sett att den varierar orimligt mycket så jag vet att den inte är så pålitlig. Sen är det som du säger de stora potterna synns inte i statten och det är där mina största förluster tar vägen oftast under tilt perioder. Intressant att veta hur statten varierar med blindsen på CG spel- Citera
hasseklas Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Men 34% är inte dåligt som grund så länge ni är i snitt 3 som ser floppen. Då håller du dig flytande tills du klonkar. Bara att se till att man undviker de stora minorna. Citera
Recommended Posts