ampixo Postad 11 Mars , 2006 Rapport Postad 11 Mars , 2006 Skriv jättegärna "yxBB" men använd för guds skull inte ordet "reste"! !!!! ! !
thefman Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Skriv jättegärna "yxBB" men använd för guds skull inte ordet "reste"! !!!! ! ! Jaha du menar så! Sorry hehe inprintat fel i huvudet =) Fått det från vissa klienter där det står raise vid pre-flop bet. Ska försöka bättre mig ;P
thefman Postad 11 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2006 Åkte ut ur $100k'aren och har gått väldigt surt på SNG fronten idag. Dock är en ganska stor del av betfred bonusen avklarad. Kommer med en fullständig uppdatering inatt/imorn för nu blire krogen!
thefman Postad 12 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2006 Nu har jag åkt på 2 riktigt sura potter idag. 1. Jag hittar A J , 2 pers limpar, 2 pers i blinds och en kille som precis postade som nykomling efter mig så jag betar 4xBB. 2 synar. Flop: 8 K Q . Dom checkar till mig och jag betar ut $3. En syn. Turn: 4 och han checkar. Jag betar $4 nu väldigt motvilligt men tror att jag kan få honom att lägga sig här. Han synar och rivern klonkar jag T ! Väldigt mysigt tänker jag och ställer med $25 till då jag får känslan av att han eventuellt har slowplayat något. Och jag dubblar även bara potten här med mitt allin. Han callar och visar upp A J . Har jag spelat fel? Jag var ju på en semibluff liksom vad ska han ha? 2. Jag limpar på knappen med Q T . Flop: K J 4 . Betar ut $2 och får syn från en kille. Turn A . Där satt den fan! Och nu betar han ut $4 in i mig och jag känner direkt svaghet. Reser jag så foldar han, callar jag så får han möjlighet att bluffa mig på rivern. River: 3 . Han betar ut hårt, nånstans runt $20-30. Nu har jag det scenario jag ville få ellerhur? Dock finns det ju faktiskt 2 flushar som slår mig. Valde dumt nog att resa hans bet allin $20 till och han visar upp K 2 . Kommentarer? --------- Lite stats hur jag ligger till än så länge. BetFred: -1446/2500 poäng. Betsson: -258/4200 poäng. Rätt sour att det gick så snett på BetFred sista halvtimman då jag låg plus runt 100 bucks som bäst!
thefman Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 Den här dagen inleddes jävligt segt då jag torskade 2 raka SNGs på betsson. Åkte ut som 5/5. Jag brukr alltid inleda starkt och spela väldigt aggresivt före flopp och på flopp. Så när en kille väljer att alltid syna min resning för att sedan spela ut mig på floppen när jag missar så är det väldigt tungt. Blir tidig shortstack och sedan var det ett helvette. Men men han var duktig och antar att han har en read på mig, samt att jag missade varje gång jag reste upp och jag kan ju inte calla 70% av stacken med 7 högt ellerhur? I andra matchen så får jag öppet stegedrag med A8 suited samtidigt som jag har nötflushdraget. Jag var resaren i potten och vi slutade allin på floppen med hans floppade set som höll upp. Ute som femma igen. Det är ju bara set som jag inte är favorit mot där och om han nu har det så har jag fullt med outs för att bli tidig chipleader. Efter dessa SNGs så satsade jag på cashgame och det gick väldigt bra. Knappt mothugg nångång och testade lite fler "barry-bluffar" än vanligt. Sen kommer mitt första stora mothugg, och den här handen skulle jag vilja ha hjälp med om ni tycker att jag spelar den fel: Q J och betar $2 på knappen med bara folds fram till mig. BB callar. Flop: A A 2 och han checkar. Jag bettar $3 han synar. Turn är blank, typ en 4 och han bettar snabbt $0.5 in i mig. Och det här hatar jag för 80% av gångerna har dom inte ett skit och hoppas få se en billig river. Många gånger har jag bara callat och fått se mig rivrad så det har jag lagt av med. Jag tänker just nu att han har en mellanpocket eller flushdraget. Och har han flushdraget så kan det ju faktiskt vara K högt och då ska han verkligen inte få gå till rivern. Så jag reser honom $15 och han reser snabbt tillbaka $15 till. Nu förstår jag att han har esset och potten är så himla stor att jag måste calla. Flushen måste ju bara vara ledig. River blank han ställer och jag foldar utan problem. Felspelad? Feltänkt? Nån timme senare på ett annat bord inträffar följande: jag sitter i ganska sen pos med AKs och ser en kille en pos från BB fisbeta till $1. Jag tänker nu "perfekt, jag reser till $4". Dock hinner killen precis innan mig resa till $3 och jag har ingen speciell read på honom så han kan mycket väl sitta på nötkaka. Jag väljer bara att calla för att se vad som händer på floppen. 2 pers till callar bland annat BB. Flop: 3K6 regnbåde. Nu checkar en tidig kille och likaså resaren så jag väljer att checka då folk ofta vill trixyspela sin KKK på NL50. Dock är jag ju inte säker på detta och tänker ta reda på det på turn. Folket bakom mig checkar. Turn: 2 och dom checkar till mig igen. Jag betar nu $5 och får syn av BB och ingen annan. River: 4 och ingen möjlig flush. Han checkar och jag betar $2 då jag bara vill ha betalt för min hand eftersom jag är ganska säker på att jag har bäst. Han reser nu till $10 och jag tänker att det kan vara ett försök att stjäla potten, kanske tror han att jag är svag och försökta stjäla på turn men inte vågar stampa på på rivern, eller så är det som värst en split och jag måste ju syna $10 på den här stora potten. Han visar upp 55 och har klonkat hålstegen. Sour apple! Fel att syna river? Vågar man verkligen pottbetta turn med så många inne samt eventuellt en kille på KKK? Det bästa men samtidigt suraste av allt är att jag får KK direkt efter. Jag har vunnit mycket pengar på att förlora en stor pott, visa vilket skit jag åker på för övriga spelare på bordet och sedan handen efter tokresa eller bara ställa med ett monster då de flesta tror jag är tilt. Har fått syn väldigt ofta med händer som AJoff. Den här handen så bettar killen i first $1 igen och jag ser mitt gyllene tillfälle och reser till $5. Nu ställer SB rakt av och jag hoppas direkt att det är för att han tror jag fular den här potten. Jag synar såklart och han har AA. Han håller upp och jag antar att det var lite "ment to be" att han skulle ha mitt inköp...?
thefman Postad 13 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2006 BetFred bonusen avklarad! $250 bonus och +/-0 på spel ganska exakt.
Master M Postad 15 Mars , 2006 Rapport Postad 15 Mars , 2006 Trevligt att du lyckades ta hem bonusen på 250$ utan att gå back. Hur är spelarnivån på Betfred? Har hört att där ska finnas väldigt mkt bonushoror och således väldigt weak-tight lir.
thefman Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2006 Trevligt att du lyckades ta hem bonusen på 250$ utan att gå back. Hur är spelarnivån på Betfred? Har hört att där ska finnas väldigt mkt bonushoror och således väldigt weak-tight lir. Jo det är ju skönare än att gå back hehe! Men men det är en ganska tung period det här för mig! Ja det är nog nästan uteslutande bonushoror. Många små stackar på NL50 och sjukt tighta. Kör mycket $3 resningar, beta ut och ro hem en pott. Så ser det ut ungefär du får aldrig betalt för set eller hög pocket. Beta även ut om du har öppet stegedrag eller flushdrag, oftast ror du hem potten redan där!
thefman Postad 15 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2006 För tillfället har jag bara betsson bonusen att spela mot så de kommande 2 veckorna lär enbart handla om den! Upptäckte att man kan spana in hur mycket av bonusen som är avklarad på deras hemsida så det är väl enklare o visa dom siffrorna här då man får bättre uppfattning om hur stor del som är clearad. Av 4200pts är 8% clearat. 53 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $651. SNG är verkligen inte mitt maingame då jag är för tight. Och 10-manna funkar inte för mig. Det ska va 5-manna eller inget. Efter de här 420 matcherna så kanske man kan sammanställa informationen och bilda nån form av databas över mitt SNG spel. Så kanske nån klok människa kan peka på nått jag gör fel som behöver förändras.
thefman Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Både igår och idag har jag åkt på en del rätt tuffa utdragningar. Har ställt in smeten på turn och fått call av 5-12%are som har klonkat vilt! Tyvärr i väldigt avgörande lägen. Har således hamnat i en downswing. Av 4200pts är 12% clearat. 52 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $483.
thefman Postad 16 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2006 Ja juste kanske ska tillägga att det inte har blivit något lir på Ladbrokes denna vecka då jag har fullt upp på lördag och inte tid för $100k'aren. Det är nämligen så att jag ska dra på liveturre på Järfälla Pokersällskap i deras nya lokal! Kommer gambla mycket i början och det är allt eller inget som gäller. Kan va ett tidigt flushdrag som skiter sig eller öppet stegedrag. Några re-buys lär jag inte göra. Ser faktiskt mer fram emot deras cashgame! Kommer även vara några HeyHoneys där har jag hört
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Fick för mig att dra en MTT på betsson efter min kvällspromenad och det ser lovande ut för tillfället! $20k garanterad, buyin: $22, 700 pers signade. Just nu ligger jag top15 i chips med 100 spelare kvar! Pris för de 70 första. Ingen rebuy eller addon gjord. Lets klonk!
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Satt i BB med 99. Fold fram till SB som callar. Jag betar ut 2k med 400/800 blinds och han reser tillbaks 5k. Fick dåliga vibbar och foldade. Han visar upp K6o. -- Nån hand senare foldas det fram till mig med 4 pers kvar på varvet. Jag tittar ner på AK och betar ut 6k. Lillen med 5-6k synar med TT och han håller upp. -- 2 varv efter detta får jag upp AJ suited i first pos. Vågar inte resa upp ordentligt i och med alla shortstacks så det får bli minimum res. 2 calls. Flop: 35A. Det ligger ett flushdrag ute och jag väljer även jag att checka då jag tror att killen efter mig faktiskt kan ha mig slagen redan nu med AQ. Och han kommer ju knappast att checka AQ med flurredrag ute så då får jag reda på vart han ligger. Turn blank, en check jag ställer rakt av för att ro hem potten. AT hade killen breve mig och han synar snällt. -- Top15 igen med 90 pers kvar.
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 500-1000 i blinds. Reser upp med AK off. Alla foldar. Direkt efter får jag AQ suited i first pos och callar snabbt. BB checkar. Flop: A blank blank. Bet 3xBB, call. Turn K, bet 4xBB, call. River K, han betar 3xBB in i mig jag väljer att bara syna då kungen skrämmer lite. Dessutom är han en utav bigstackarna på bordet och dom vill jag ej fightas med just nu! Han synar och visar upp A3. Ligger nu 7'a av 80 spelare kvar.
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Nu är man ju lagom ledsen... Låg 21 av 46 spelare kvar. Plockar upp AA på knappen. Turneringens chipleader sitter till höger om mig vilket jag uppskattar just nu då han reser upp nästan varje pott. 1k/2k i blinds jag har 35k han 120k. Han betar 6k, jag callar bara. Flop kommer kung högt och jag hoppas så innerligt att han sitter på AK nu så man kan dubbla upp! Han betar 10k och jag funderar på om jag bara ska syna och ställa turn men det spelet kommer han fatta. Finns inga drag ute och jag ska syna en så stor del av stacken att jag lika gärna kan försöka få det att se ut som jag snor potten. Dessutom lär han calla med A högt med tanke på potten storlek. Mycket riktigt synar han med KT och jag blir ju så jävla glad. Men lik förbannat kommer ju turn kung och river T... Va i helvette ska jag göra med 95 bucks när jag hade chans på flera $k!!
Grankott Postad 17 Mars , 2006 Rapport Postad 17 Mars , 2006 Nu är man ju lagom ledsen... Låg 21 av 46 spelare kvar. Plockar upp AA på knappen. Turneringens chipleader sitter till höger om mig vilket jag uppskattar just nu då han reser upp nästan varje pott. 1k/2k i blinds jag har 35k han 120k. Han betar 6k, jag callar bara. Flop kommer kung högt och jag hoppas så innerligt att han sitter på AK nu så man kan dubbla upp! Han betar 10k och jag funderar på om jag bara ska syna och ställa turn men det spelet kommer han fatta. Finns inga drag ute och jag ska syna en så stor del av stacken att jag lika gärna kan försöka få det att se ut som jag snor potten. Dessutom lär han calla med A högt med tanke på potten storlek. Mycket riktigt synar han med KT och jag blir ju så jävla glad. Men lik förbannat kommer ju turn kung och river T... Va i helvette ska jag göra med 95 bucks när jag hade chans på flera $k!! Fan sånt där är ju tungt och dessutom mot chipleadern! Du skulle kanske ha ställt in preflop?
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Kanske hade vart bäst. Fanns dock en viss tanke bakom min call: SB och BB hade runt 10k och skulle dom entra potten så var de tvungna att gå allin. Chipleadern hade callat garanterat och jag hade i min tur ställt in smeten. På så sätt hade jag fått upp en fin pott. Sen ska man ju tänka så här: Om jag fick veta att han hade KT så skulle jag ju låta han calla varje dag. Bättre chans att dubbla upp finns inte!
thefman Postad 17 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2006 Av 4200pts är 15% clearat. 51 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $524. -- Kanske lirar en $40k garanterad inatt beroende på hur många som signar!
thefman Postad 18 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2006 Så, då var man hemma igen då efter lite livepoker! Sammanfattning: Turneringen var ett skämt. Startstack 3k med 100/200 i blinds. Torskade man en pott som var upprest så var det bara till att börja ställa när man skulle se en flopp. Gjorde en rebuy innan jag rörde mig mot cashgame bordet. -250kr (100+50, 100kr re) Cashgamet var jävligt chill. Vi började med 5/10 i blinds med minimuminköp 200kr max 1.000kr. Jag köpte in för 350kr och lämnade lika mycket i fickan för en eventuell re-buy. Hade ingen direkt plan för hur jag skulle spela utan ville mest känna på alla spelare innan jag drog igång för fullt. Jag ansågs nog vara fisken vid bordet och inte blev det bättre efter den här handen: 6-manna och jag tittar ner på A6 suited. Killen i first pos. betar 30kr och jag och knappen synar. Floppen kommer K hög med mitt flushdrag. Killen checkar, jag checkar och knappen försöker sno (?) potten med ett 40kr bet. Pre-flop resaren reser upp honom till 80kr. Jag steker lite innan jag kommer fram till att jag kan representera ett set. Speciellt eftersom jag kände svaghet hos båda. Så jag smäller in smeten, runt 300kr till. Här får jag i de flesta fallen alla händer förutom AK att folda, men skulle han nu ha AK (vilket vore en stor missread av mig) och calla så har jag outs till flushen. Knappen foldar kvickt och resaren tänker länge. Han yrar om att han känner att jag har ett set (nähä varför känns det så?), men han börjar överväga om det inte kan va ett flushdrag. Han kommer fram till flushen och vänder upp KQ. Hopp lets gamble tänker jag och sätter flushen redan på turn. Han lämnade bordet direkt. =) Jag var uppe i 800kr+ som mest men lämnade på 600kr. +250kr (600-350) Plus minus noll på spel men backade på heineken och skjuts hem
thefman Postad 19 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2006 Av 4200pts är 18% clearat. 49 dagar kvar. Rulle start: $600. Nuvarande rulle: $422.
thefman Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Lirade en $20k garanterad på bettan för nån timme sen. Fick en coinflip på floppen mot överpocket (hålstege, flushdrag och ett överkort) med lite under medelstack cirka 1h 30min in i turneringen. Halva startfältet ute. Så det var ju helt klart värt att gambla in där. Betssonrullen är för närvarande nere på exakt $400 och där har jag satt en säkerhetsgräns att jag ska börja spela NL50 cashgame tills jag är uppe på 500-600 igen. Så fort jag ligger på $700 total rulle (dvs $100 plus) så kommer jag försöka klonka en och annan $50 SNG eller mer. Allt för att dra in så mycket poäng på kortast möjliga tid! Tror väl knappast jag kommer cleara nått på bonusen med NL50 men det är som sagt för att bygga rullen lite stabilare..
thefman Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 Lirar lite Ladbrokes ikväll för att få in 500 raked hands till helgens $100k. Stöter på följande hand mot en riktig fisk. Spelar jag fel? ** Game ID 455846250 starting - 2006-03-20 22:33:25 ** Rosbay Court [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Blockley sitting in seat 1 with $124.55 - xjyden sitting in seat 2 with $67.65 - Ticks sitting in seat 3 with $26.30 - All_In_Win sitting in seat 4 with $49.50 - siggesagge sitting in seat 5 with $51.13 - 1prophet sitting in seat 6 with $22.25 - koffeliane sitting in seat 7 with $51.64 - SKARAMANGA sitting in seat 8 with $70.27 - JackTheRippe sitting in seat 9 with $21.35 [Dealer] - Kjetil81 sitting in seat 10 with $57.85 Kjetil81 posted the small blind - $0.25 Blockley posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to SKARAMANGA: , xjyden raised - $1.00 Ticks called - $1.00 All_In_Win folded siggesagge folded 1prophet called - $1.00 koffeliane folded SKARAMANGA raised - $5.00 JackTheRippe folded Kjetil81 folded Blockley folded xjyden called - $5.00 Ticks folded 1prophet called - $5.00 ** Dealing the flop: , , xjyden checked 1prophet checked SKARAMANGA bet - $15.50 xjyden called - $15.50 1prophet folded ** Dealing the turn: xjyden bet - $6.50 SKARAMANGA called - $6.50 ** Dealing the river: xjyden checked SKARAMANGA checked xjyden shows: , SKARAMANGA mucks: , xjyden wins $57.75 from the main pot
thefman Postad 20 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 20 Mars , 2006 BB hade inkryssat "raise any" så jag förstod direkt att det inte var AA-JJ det handlade om då en kille hade limpat innan mig. Inte fan hade han väl tänkt resa 50 cent med AA? Vi kör in smeten! ** Game ID 455932749 starting - 2006-03-20 23:54:34 ** Rosbay Court [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Blockley sitting in seat 1 with $136.66 - MrH75 sitting in seat 2 with $50.42 - bergholt sitting in seat 3 with $31.77 - All_In_Win sitting in seat 4 with $70.47 - jueltomten sitting in seat 6 with $67.10 - Riverlan sitting in seat 7 with $47.25 - SKARAMANGA sitting in seat 8 with $39.33 - Stubacca84 sitting in seat 9 with $65.88 [Dealer] - plumber1957 sitting in seat 10 with $11.25 plumber1957 posted the small blind - $0.25 Blockley posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to SKARAMANGA: , MrH75 folded bergholt folded All_In_Win folded jueltomten called - $0.50 Riverlan folded SKARAMANGA raised - $2.00 Stubacca84 folded plumber1957 folded Blockley raised - $3.50 jueltomten folded SKARAMANGA went all-in - $37.33 Blockley called - $39.33 ** Dealing the flop: , , ** Dealing the turn: ** Dealing the river: SKARAMANGA shows: , Blockley shows: , Blockley wins $76.41 from the main pot
thefman Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 Om någon känner till nån site som erbjuder cashgame med ante så PM:a gärna eller skriv här!
thefman Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 Fisbet med limpare på NL50 betyder ofta AA eller skit. Jag valde att sätta honom på skit med flushdrag. Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (Real Money), #270,948,204 Table Boise, 21 Mar 2006 4:44 PM ET Seat 1: dollar_bob ($69.60 in chips) Seat 2: h83putttin ($113.05 in chips) Seat 3: SmartPic1 ($57.45 in chips) Seat 4: joefolds5 ($33.65 in chips) Seat 5: wylieb ($15.50 in chips) Seat 6: Tezzi ($95.80 in chips) Seat 7: Teddy11 xx ($92.05 in chips) Seat 8: MX Racer69 ($9 in chips) Seat 9: stakilla ($50 in chips) Seat 10: ZAMURO ($46.75 in chips) ANTES/BLINDS dollar_bob posts blind ($0.25), h83putttin posts blind ($0.50), stakilla posts blind ($0.50). PRE-FLOP SmartPic1 folds, joefolds5 folds, wylieb folds, Tezzi folds, Teddy11 xx calls $0.50, MX Racer69 folds, stakilla checks, ZAMURO bets $1, dollar_bob calls $0.75, h83putttin folds, Teddy11 xx calls $0.50, stakilla folds. FLOP [board cards JH,5H,KC ] dollar_bob checks, Teddy11 xx checks, ZAMURO bets $3, dollar_bob calls $3, Teddy11 xx folds. TURN [board cards JH,5H,KC,QS ] dollar_bob bets $8, ZAMURO calls $8. RIVER [board cards JH,5H,KC,QS,10S ] dollar_bob checks, ZAMURO bets $25, dollar_bob calls $25. SHOWDOWN ZAMURO shows [ AD,AS ] dollar_bob mucks cards [ JD,KD ] ZAMURO wins $75.
Recommended Posts