Mattzon Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vilken starthand tycker Ni är den mest svårspelade? För mig är det pocket 9 som är överlägset mest svårspelad (alltå den som jag inte hittils lyckas plussa på). Vanligt scenario: Höjer pre flop, blir ofta 1-2 motståndare. Floppen kommer med ett överkort. Citera
sulla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Jätte-enkelt, syna bara oavsett position, kommer det överkort, folda, träffar du triss, slowspelar du eller bettar, kommer det underkort bettar du och ser vad de andra gör. Jätte-enkelt eller hur? Räkna den som vilken annan hand som helst som kräver en träff för att vara bra. Jag menar AK,AQ,AJ är inte bra utan träff heller... Citera
sulla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Reaktionen du får när du öppningsbetar så är ju att du har en hand, och alla kommer checka fram till dig när floppen kommer. Bettar du då finns det chans att nån re-raisar en slowspelad hand. Checkar du visar du svaghet och har i princip redan förlorat din hand. Så gå med billigt istället, hoppas på att du träffar och nån annan träffar hyfsat med. Varför du vill göra detta är att undvika situationen, förlora mycket-vinna lite som du skapar genom att betta på det viset. Citera
baller Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Spelar du AK mfl så också sulla? Det verkar inte som en bra strategi i FL. Ett överkort är egentligen inte en dålig flopp, men har någon av dina fi prickat TP så lär du inte bli av med dom oavsett hur tight image du har. Citera
sulla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Såg inte att det var flat limit.... Sorry Citera
heltok Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 KJs... man blir reraisad och prickar K på floppen. Citera
crillux Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Själv har jag problem med KJo, då jag ofta är dominerad på floppen med den. Den åker numera i mucken 9 av 10 ggr tills jag har förbättrat mitt spel på floppen. 99 höjer jag först in från MP i förhoppningen att få ut folk ur potten. Men med fler än 2 motståndare, överkort på floppen och action så lägger jag den oftast. Citera
Mattzon Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Om jag har förstått det hela rätt så ger man bort för mkt +EV genom att bara limpa med pocket 9 mot 1-2 motståndare. Så limp och bara spela om man träffar floppen perfekt är nog inget bra allternativ för FL? Däremot så ska den spelas som sulla säger mot 4+? (förutom slowspelet) Precis så försöker jag spela men ändå har jag inte lyckas plussa med den. Kanske 40 starthänder inte är tillräckligt för att få ett bra värde? Kanske någon FL expert kan komma med något råd som får mig att göra ett genombrott med den här hande Citera
sulla Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Alltså stryk det jag sa, det gäller enbart No Limit Citera
Mattzon Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 99 höjer jag först in från MP i förhoppningen att få ut folk ur potten. Men med fler än 2 motståndare, överkort på floppen och action så lägger jag den oftast. Openlimpar du UTG och UTG+1? Själv brukar jag höja om det inte är ett välidgt löst bord. Citera
crillux Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Till att börja med: ta inte mina uttalanden som några experttips. Jag är inte den FL-expert som du efterfrågade. Jag håller på och lär mig... Jag openlimpar 99 UTG och UTG+1 om det är löst. Tightar det till sig lite så kan jag höja från UTG också... Citera
Mattzon Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Tror jag har ganska bra koll på hur den ska spelas pre. Det svåra är flopp och turn spelet. T ex HERO: 9 9 FI 1: Kh Q FI 2: As Jd Flopp: 2 6 8 Jag har den bästa handen men är inte favorit till att vinna potten. pokenum -h 9s 9c - kh qh - as jd -- 2h 6h 8c Holdem Hi: 903 enumerated boards containing 8c 6h 2h cards win %win lose %lose tie %tie EV 9s 9c 299 33.11 604 66.89 0 0.00 0.331 Kh Qh 494 54.71 409 45.29 0 0.00 0.547 As Jd 110 12.18 793 87.82 0 0.00 0.122 Felet jag gör i dom här lägena är att jag antar att jag har den bästa handen och därmed en edge mot dom andra, fast jag egentligen inte har +EV av att betta/raisa. Samtidigt vill jag skydda min hand. Problemet med handen är att nästan oavsett vad det är för flopp så har jag sällan en edge mot dom andra. Citera
Fetto Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Är det SH eller FR vi diskuterar här? Som jag ser det är det rätt stor skillnad. 99 raisar jag preflop, med max 3 spelare på flop bettar jag flop (förutsatt att det inte är mer än ett överkort ute). Citera
Recommended Posts