Gå till innehåll

NL - Set ur position


variance_beta

Recommended Posts

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

högsta set? hur stor pott? hur många motståndare? vad är ur position i ditt resonemang? vill du checkraisa ut färgdragen eller checkraisetrappa de andra på 2bet? färgdrag/stegdrag? hur många broadway?

 

ge oss lite mer info så får du ett vettigare svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

högsta set? hur stor pott? hur många motståndare? vad är ur position i ditt resonemang? vill du checkraisa ut färgdragen eller checkraisetrappa de andra på 2bet? färgdrag/stegdrag? hur många broadway?

 

ge oss lite mer info så får du ett vettigare svar! :)

 

Hade jag velat ha en handanalys hade jag lagt upp en hand i handanalysen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevlig kille

 

Och vad tycker du är ett lämpligt svar på detta inlägg?

 

Kan du inte bara ge oss rätt svar på en gång så vi slipper det här

 

Om bara möjligheten hade funnits hade jag gärna hyrt in en skön heroinist från plattan för fem tusen spänn och bett han gå över Dr Noob grundligt med en trasig kanyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt en okunnig, men hur ska du kunna ta med vinstmaximering i beräkningen om du samtidigt ska bortse från dragen? Eller har jag förstått något fel?

 

Det jag menar är att man i detta fall inte behöver bekymra sig för stegdrag eller flushdrag. Och börja inte meningarna med det ytterst fjantiga "Förlåt en okunnig..." ... det är ju precis det du inte tycker du är... din fråga osar ju fullkomligt av Geni talar till Dåre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och börja inte meningarna med det ytterst fjantiga "Förlåt en okunnig..." ... det är ju precis det du inte tycker du är... din fråga osar ju fullkomligt av Geni talar till Dåre.

Jo, det är precis det jag tycker jag är, då jag inte spelar NL, så det var en fråga av personligt intresse. Men jag ber högaktningsfullt om ursäkt, ers mångkunniga höghet.

 

Med tanke på din attityd och din brist på hyfs så tycker jag det är helt otroligt att folk öht bryr sig om att ens försöka svara dig. Kamma till dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... vadå.. menar du att du ser ett enda seriöst svar i denna tråd?

Det är väl kanske ingen som vill svara, eftersom även de riskerar att få något stöddigt, magsurt svar tillbaka. Om du läser igenom tråden så ser du att jag ställde en vänlig fråga. Sedan läser du vad du svarade, och då kan du kanske själv räkna ut varför du har svårt att få "seriösa" svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... vadå.. menar du att du ser ett enda seriöst svar i denna tråd?

Det är väl kanske ingen som vill svara, eftersom även de riskerar att få något stöddigt, magsurt svar tillbaka. Om du läser igenom tråden så ser du att jag ställde en vänlig fråga. Sedan läser du vad du svarade, och då kan du kanske själv räkna ut varför du har svårt att få "seriösa" svar...

 

Då måste jag misstolkat intentionen med din fråga å det grövsta. Förlåt. Jacobmal har uppenbarligen skadat mig för livet ;)

 

Nyttig, genomarbetad artikel om datasäkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste jag misstolkat intentionen med din fråga å det grövsta. Förlåt.

Ja, du gjorde nog det. Jag frågade helt enkelt för att jag tänkte jag skulle kunna lära mig något, inte för att försöka mästra dig. Men jag är inte den långsinta typen så det är lugnt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Set (hålkorten är ett par) ur position mot PF-raiser.

 

Hur väljer ni att gå vidare generellt, mot medelbra medelspelare på 10-bord?

 

Förutsättningar:

 

* Fi har har stort par eller A-K

 

* Heads up

 

* No Limit

 

* Bortse från eventuella drag... se endast till vinstmaximering.

 

Värdelös fråga! Jag skulle vilja se hur länge en pokerspelare som inte tar hänsyn till eventuella drag klarar sig.

 

Om man ser till att fi är en s.k. "generell spelare" kan man nog anta att han vill beta ut sitt höga par (dock inte A-K). Därför ska man checka och ge honom den möjligheten, eftersom det saknas drag. Sedan har du inte gjort några antaganden, så beroende på hur mycket fi betar ut m.m. så får man göra en ny bedömning av läget.

 

Det är inte för inte som NLT anses vara ett komplext spel. Vill du ha precisa svar får du precisera frågan eller börja spela bridge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

f03mh: Vad är egentligen problemet? Nu var ju jag intresserad av att få reda på hur ni brukar spela när det inte finns någon risk för att bli utdragen av en stege eller färg. Vad är konstigt med det?

 

Det är väl dessutom mycket sällan Fi har några egentliga drag överhuvudtgaet om du kan placera honom på A-K eller stort par. Det är väl nästan bara gut-shotstraights mot A_K och back-door flushes för de stora paren man brukar behöva vara rädd för.

 

Man måste kunna generalisera i viss mån. Visst varje situation är annorlunda, men skulle man aldrig kunna dra några som helst generella slutsatser skulle varje spelare som vill utvecklas vara tvungen att läsa 55 000 000 handanalayser och det blir ju rätt snabbt ganska jobbigt. Generaliseringar är ju vad varje pokerbok är uppbyggd av. Det är ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...