Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Funderade och synade tillslut. Tänkte att jag har kvar 2700 ifall jag förlorar och är fortfarande chipleader. Han visar upp A-9 och 10-10 håller.

Senare i sngn är nästan alla shortstack. Jag pushar ganska mycket och förlorar 3 raka 50/50 situationer, men är ännu chipleader. Lyckas tillslut åka ur som delad 4 efter några tveksamma syner med a-2 och a-4. Spelade alldeles för loose och synade för mycket i slutet. Ska tänka på felen jag gjorde nu och inte göra om dem.

Btw kolla updaten jag gjorde om blindsnivån på hh'n dapine, blinds var alltså 40/80 och strax 80/160.

Garvar lite åt mina några månader gamla notes, exempel: "fisk. en jävla fiskare". Är jag trött? :)

• Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

> Dealing Hole Cards: 9-9

> dr-flop folded

> shrek1000000 called for 40

> Bazz folded

> trolletray called for 40

> Baron80, you have 10 seconds to respond

> Baron80 folded

> rodar called for 20

> Hero checked

> Dealing the Flop(3 8 2)

> rodar checked

> Hero bet for 150

> shrek1000000 called for 150

> trolletray folded

> rodar folded

> Dealing the turn(4)

> Hero bet for 275

> shrek1000000 called for 275

> Dealing the river(Q)

> Hero checked

> shrek1000000 bet for 560 (satte mig allin)

> you have 10 seconds to respond

> you have 5 seconds to respond

> Hero folded

> shrek1000000 shows One Pair, Fives: 5-5

Svagt spelat av mig? Känner mig tiltad som fan. Hur ska man spela handen?

Nu fick killen "fisk" noten av mig.

> Dealing Hole Cards: 7-7

> shrek1000000 called for 80

> Bazz folded

> trolletray folded

> Baron80 called for 80

> rodar folded

> Hero (sb) went all-in for 465

> dr-flop folded

> shrek1000000 called for 425

> Baron80 raised for 850

> shrek1000000 called for 425

> Dealing the Flop(5 3 9)

> shrek1000000 went all-in for 55

> Baron80 called for 55

> Dealing the turn(Q)

> Dealing the river(10)

> shrek1000000 wins 2,555 with Two Pair, Queens over Threes: Q-3

Postad

Blinds: 160/320

> Dealing Hole Cards: J-J

> vi-sa folded

> Sergeshark folded

> Hero went all-in for 850

> RussGriffith folded

> Bobbelur called for 530

> Dealing the Flop(7 4 2)

> Dealing the turn(8)

> Dealing the river(A)

> Bobbelur wins 1,860 with One Pair, Aces (A-J)

> Hero has left the tournament in 5th place

Har gått tungt i sngn, blivit stealad på många blinds av bobbelur men har inte kunnat svara eller stjäla tillbaks då jag fått skitkort. J-J, allin. Han synar med A-J. Flop och turn ser bra ut, tänker just innan rivern ~6% chans att han träffar nu, så illa kan det väl inte vara?. Ett A smälls fram och jag funderar på att dunka näven i bordet, orkar inte med det och släcker ner klienten.

Börjar snart tilta. Därför ska jag pausa ett tag, ta en dusch och sen kolla "The Sting". Någon kille på forumet tipsade om den i en tråd, tror den kan vara bra. http://www.imdb.com/title/tt0070735/

Är jag den enda dagboksskribenten som slösar tid på att uppdatera mina inlägg flera gånger? 1 minut efter ni läst min post kan det stå något nytt. Får fan skärpa mig :)

Postad

2006-04-18

Antal spelade: 6

Förstaplatser: 1

Andraplatser: 1

Tredjeplatser:

OTM: 4

Resultat: +$7

Bankrulle: $202.5

Började gårdagen bra med en 1a och 2a plats, sen gick det utför. Orkade inte spela mer än 6 st då jag kände mig för trött. Filmen var riktigt bra, rekommenderas starkt.

Idag ska jag försöka få ihop 14 sngs för att täcka dem jag missade igår. Får väl se om jag orkar :)

Postad

4 pers kvar. Jag sitter på sb och har runt 1300 kvar, resten av bordet har mellan 2500-3000. UTG dubblar blind (160) till 320 som han gjort de 4-5 senaste varven (bb lägger sig alltid), blinds går strax upp till 160/320. Kollar på mina kort; A-7 hjärter, vad ska jag göra? Ställa?

Postad

> Dealing Hole Cards: A:heart: Q:spade:

> wabbits folded

> andreaspoker folded

> Hero raised for 120

> fussybaby called for 120

> tiliwood folded

> MrQuattro called for 80

> Dealing the Flop 2x 4:club: A:club:

> MrQuattro checked

> Hero bet for 240

> fussybaby folded

> MrQuattro called for 240

> Dealing the turn 3:club:

> MrQuattro checked

> Hero?

Vad ska jag göra här? Har 600 kvar, han har mer än mig.

Postad

Har kommit fram till att A-K är den sämsta handen. Jag träffar aldrig med den, och när jag träffar toppar så har någon annan toppar. T.ex. idag när jag spelade live cashgame så hade jag A-K 7-8 gånger och jag träffa inte ett par en enda gång, sick. På internet har jag också mycket problem med A-K, svårspelad hand i turneringar. Den känns bättre lämpad för cashgame?

Lyckades ändå plussa 400 på livespelet, så nu har man lite krogpengar ifall det blir att fara ut. Bankrullen för internet lär jag inte röra så liten som den är nu, måste få lite fart i plussandet så jag får spela $10!

Postad

2006-04-20

Antal spelade: 12

Tredjeplatser: 1

OTM: 9

Resultat: -$16

Bankrulle: $174.5

Vad ska man säga? Ingenting funkar. Allt som kan gå fel går fel, när jag kommer itm känns det mest som tur. Spelarna är sjukt tighta på prima just nu, brukar normalt vara regel att 2-3 st åker ut första blindsnivån. Men inte nu, nu sitter 10 otroligt långsamma och passiva spelare som tar sig tid att minbeta alla gator och tänka extra länge inför varje beslut. På blindsnivå 3 är det kvar oftast 8-10 st. Känns som att en sng tar en timma nu, har inte orkat hålla koll.

Bara 2 bubblor idag, skönt, finns inget som tiltar mig mer. Dagens första sng var ett knytnävsslag i ansiktet, sitter med 7000 chips och 4 kvar, gissa vem som åker? Fattar inte hur det går till.

TILT. Jag är så jävla korkad så jag ändrar min gamla post istället för att citera och kopiera mallen. Nu försvann gårdagens whine, ja fyfan.

Postad

Måste lägga ner dagboksskrivandet för ett tag då jag har cashat ut strax över $200 som jag ska lägga på ljud till bilen. Har 600:- inne på SS som jag kommer försöka bygga upp till en hyfsad rulle genom cashgame. Sen kanske jag tar upp dagboksskrivandet igen om det finns intresse? Gissar att ingen vill sitta och läsa ännu en lowstake cashgame dagbok.

Postad

Fick lite inspiration till att fortsätta med dagboken när jag läste lite på 2+2 och började följa Myssions plantskola. Så tar väl upp skrivandet lite smått igen för att få bättre koll på mina resultat och förhoppningsvis hitta någon att diskutera handhistorier med. Ska försöka hitta 1-2 intressanta händer varje dag att diskutera och hinna spela 5-10 sngs sammanlagt per dag.

Sidan jag ska spela på är svenska spel och börjar med 10 inköp på på 50+5 sek nivån. Möjligheten finns väl att jag gular men isåfall får jag väl lägga in pengar igen, men nog ska det räcka.

Mitt första mål mål är att ta mig upp till 3000-4000 sek och börja med 100+10 sek turneringar eller byta sida till party och fortsätta på $10+1 nivån.

Shuffle up, nu är jag sjukt sugen på att spela!

Bankrulle: 565 sek

Postad
Stack: dryga 800

Blinds: 40/80

Kort: 6:club: 5:club:

> Dealing Hole Cards

> oscardelahoy (utg) called for 80

> JMHEMP folded

> jackflush1 folded

> joniKGB folded

> emprservice folded

> Hero (sb) called for 40

> ekorn (bb) checked

> Dealing the Flop J:club: A:diamond: 9:club:

Hur spelar ni vidare handen här? Oscardelahoy försöker stjäla många potter och raisar upp preflop oftast. Ekorn är tight/passiv.

3 eller 4 betta om du räknar med steal, får du en raise så slå om till all in eller folda om du har en bakisdag :P .

Postad
Funderade och synade tillslut. Tänkte att jag har kvar 2700 ifall jag förlorar och är fortfarande chipleader. Han visar upp A-9 och 10-10 håller.

Senare i sngn är nästan alla shortstack. Jag pushar ganska mycket och förlorar 3 raka 50/50 situationer, men är ännu chipleader. Lyckas tillslut åka ur som delad 4 efter några tveksamma syner med a-2 och a-4. Spelade alldeles för loose och synade för mycket i slutet. Ska tänka på felen jag gjorde nu och inte göra om dem.

Btw kolla updaten jag gjorde om blindsnivån på hh'n dapine, blinds var alltså 40/80 och strax 80/160.

Garvar lite åt mina några månader gamla notes, exempel: "fisk. en jävla fiskare". Är jag trött? :)

Med en stack på 4800 så behöver du inte gå in i 50-50 situationer.

Missförstå mig inte nu,du skall inte luta dig tillbaka och vara nöjd,men du behöver inte se floppar bara för du är BB med dåliga löv.

Sitter du med 107o och synar ett stealförsök?? på 1-3BB, och träffar 7 på en låg flop. Vad gör du om det är check fram till dig?

Bet? Fi reraisar och jag ser inte hur du kan svara. Förmodligen har du en bra hand,men Fi sitter säkert med pocket eller overcard.

Postad

Nu kommer jag inte riktigt ihåg hur det var med 6-5 handen. Men har för mig att jag checkade till oscar för att checkraisa honom. Självklart gjorde han en mesbet och jag kontrade allin, satte han inte på ess eller knekt då han nästan alltid raisade om han hade något högt kort. Ekorn spelade abc och hade troligen bettat ifall han hade par i ess. Båda lägger sig och jag fick ur maximalt på mitt färgdrag utan att behöva riskera nästan något. Var rätt nöjd med spelet, därför jag ville ha kommentarer :D

Du har helt rätt. Spelade alldeles för aggresivt en period och tog alldeles för många 50/50 situationer, nu försöker jag ändra på det och ta det lite lugnare på bubblan. Hacka istället på dem som lägger sig och ge fan i dem som är loose när det blir shorthanded.

Sitter jag med 10-7 och träffar toppar bettar jag väl om det är checkat till mig. Sen får man ju väga in hur motspelarna spelat hittils och hur ens egen image är för tillfället ifall om någon reraisar. För många faktorer man måste väga in för att kunna säga hur exakt man skulle göra.

Har spelat färdigt för idag, ska skriva en liten sammanfattning senare och lägga upp några handhistorier som jag mycket gärna vill ha kommentarer på.

Postad

2006-05-03

Antal spelade: 6

Förstaplatser:

Tredjeplatser:

OTM: 5

Resultat: -180 SEK

Bankrulle: 385 SEK

Gårdagen började rätt bra och var chipleader i båda turneringarna jag startat och det kändes allmänt bra. Lyckas dock bubbla ena efter att som chipleader förlorat A-K mot underpar två händer på raken. Jag vill ju helst inte ta slantsinglingar men inte fan lägger jag A-K om motståndaren har mindre än 10 ggr blind och det är jag som är FI. Den andra sngn var motståndarna sjukt tighta itm och jag lyckades stjäla från 1000 chips till 4000 utan att bli synad en enda gång, sick (100/200 och 150/300 blinds). Dock sluta det med bara en 2a plats.

Sedan bar det av neråt och jag lyckades inte placera mig itm någon fler gång. Såhär såg min "resultatrad" ut för gårdagen: 4,2,8,4,6,6.

Kommer att spela 1 bord i taget nu för att vara fullt koncentrerad och minska risken att jag gular min rulle. Ska alltid försöka placera motståndarna på en hand och tänka igenom varje beslut innan jag tar det. Låter så enkelt, men det är lätt att man tappar koncentrationen och inte spelar sitt bästa.

HH1

UTG sitter på plats 1 med 1000.00

UTG+1 sitter på plats 2 med 1090.00

UTG+2 sitter på plats 3 med 40.00

MP1 sitter på plats 4 med 920.00

Hero sitter på plats 5 med 940.00

MP3 sitter på plats 6 med 970.00

CO sitter på plats 7 med 970.00

DEALER sitter på plats 8 med 1330.00

SB sitter på plats 9 med 2075.00

BB sitter på plats 10 med 620.00

BB satsar s mörken 30.00

SB satsar l mörken 15.00

HERO: K:diamond: A:heart:

Pre-flop:

UTG: Lägger mig

UTG+1: Lägger mig

UTG+2: Lägger mig

MP1: Lägger mig

HERO: Höj 120.00

MP3: Lägger mig

CO: Lägger mig

DEALER: Lägger mig

SB: Lägger mig

BB: Syna 120.00

Flop (Board: 10 :spade: 5:club: 9:heart:):

BB: Passa

HERO: ?

Reads på BB, rätt lös spelare som är inblandad i många potter. Sett han göra en bluff på river med ett bustat flushdrag och sedan visat handen.

Ska jag betta elller checka här? Hur mycket ska jag betta?

HH2

DEALER sitter på plats 1 med 1575.00

SB sitter på plats 4 med 495.00

HERO sitter på plats 5 med 795.00

UTG sitter på plats 6 med 935.00

UTG+1 sitter på plats 7 med 2035.00

UTG+2 på plats 8 med 930.00

MP1 9 med 1825.00

CO sitter på plats 10 med 1185.00

HERO satsar s mörken 150.00

SB satsar l mörken 75.00

HERO: 9:heart: 8:heart:

Pre-flop:

MP1: Syna 150.00

SB: Syna 150.00

HERO: Passa

Flop (Board: 3:club: K:club: J:club:):

SB: Passa

MP1: Passa

Turn (Board: 3:club: K:club: J:club: J:spade:):

SB: Passa

MP1: Satsa 200.00

SB: Lägger mig

HERO: ?

Reads på MP1, solid spelare som limpat in mellanpar och suited connectors flera gånger. Min image är tight då jag inte spelat många händer.

Vad tror ni om mina chanser att köpa potten med en allin här? Försöker motståndaren stjäla potten eller har han någonting jag kan få honom att lägga?

Postad

Hand nr 1: Personligen skulle jag raisat i det läget, du har 2 överkort och han har förmodligen absolut ingeting. Det enda som oroar mej är att han falktiskt synar från BB (vilket många amatörer gör, spelar ingen roll vad dom har för hand) vilket betyder att han möjligtvis checkar ett 2par/stegdrag. Men jag skulle valt att beta ut här och se vad som händer.

Hand 2: Direkt fold. Du har absolut ingeting i det potten att hämta som det i mina ögon är värt att ta risken att åka dit för. Visst, du har inte så mycket marker kvar men har han kungen, vilken han lätt skulle kunnat checka flop med, så drar du dött. Jag hade valt at folda i det här läget och senare i spelet hittat en hand att dubbla upp på där jag vekrligen har nått.

Bara min åsikt :roll:

Postad

Valde två st handhistorier som jag spelade helt fel på.

A-K handen:

Turn (Board: 10 :spade: 5:club: 9:heart: 8:spade:):

BB: Satsa 240.00

HERO: Lägger mig

Får en dålig känsla för handen och känner att jag inte vill slösa marker i onödan på handen. Tar gratiskortet som inte hjäper, BB bettar och jag ser inte hur jag kan svara. Fold. Vekt spelat, en på runt 200 flopp tar nog hem potten rätt ofta.

9-8 handen:

HERO: All in

MP1: Syna 795.00

Showdown:

HERO visar: 9h, 8h (par i knektar)

MP1 visar: Ac, 9c (färg med ess i topp)

River (Board: 3:club: K:club: J:club: J:spade: 10 :diamond:):

Huvudpott:

MP1 vinner potten på 2040 med färg med ess i topp

Sätter MP1 på ett svagt par eller klöverdraget och ställer in mina 795. Ser inte att han kan syna med ett lägre par eller ett färghdrag då jag spelat väldigt tight och checkat mellanpar på flop en hand före. Att han floppat färg fanns inte i mina tankar. Onödigt spel dock då jag hade kunnat vänta på ett bättre läge, många hade små stackar och jag var inte i sån kris att jag måste vinna just den här potten.

Postad

2006-05-04

Antal spelade: 5

Tredjeplatser:

OTM: 3

Resultat: +125 SEK

Bankrulle: 510 SEK

Gårdagen gick rätt bra, spelade tight och gjorde inte nästan något beslut jag var missnöjd med. Hittade ena jäkla fiskar igår också, synd att dem har sånt flyt. Det som är jobbigt med svenska spel är att det kan ta 10 minuter att få in folk på en sng om det inte är "prime time", men motståndet ska man inte klaga på :D Även om dem börjar rätt tight så nog får man dem att börja fiskspela i slutet. Det jag är missnöjd med är att jag inte orkat/haft tid att spela fler sngs, bankrullen kan ju inte växa om man inte spelat mycket.

Slänger upp en hh från igår:

HERO sitter på plats 2 med 940.00

BB sitter på plats 3 med 1595.00

UTG sitter på plats 4 med 1760.00

UTG+1 sitter på plats 5 med 800.00

MP1 sitter på plats 7 med 1265.00

CO sitter på plats 8 med 2595.00

DEALER sitter på plats 10 med 820.00

BB satsar s mörken 150.00

HERO satsar l mörken 75.00

HERO: 5:spade: 9:spade:

Pre-flop:

MP1: Lägger mig

CO: Syna 150.00

HERO: Syna 150.00

BB: Passa

Flop: 4:club: 9:diamond: 8:diamond:

BB: All in

Showdown:

HERO visar: 5:spade: 9:spade: (par i nior)

BB visar: Q:diamond: 3:diamond: (högsta kort dam)

Turn: 8:spade:

River: Q:heart:

BB visar: Qd, 3d (två par, damer och åttor)

Huvudpott:

BB vinner potten på 2180 med två par, damer och åttor

Rätt spelat? Känns dumt att bara betta kring pot på floppen och ändå vara tvingad att syna vid omslag. Tror dessutom att många motståndare kan uppfatta det som svaghet när jag överbettar och kan hitta syn med både drag, mellanpar och kanske t.o.m överkort.

Postad

Jag föredrar nog faktiskt en fold preflop måste jag säga. Du börjar bli kort och det är inte läge att slänga in massa marker med en skithand. Pusha då i sånt fall och sno 375 gratis chips.

När du nu ändå är i handen är det väl helt ok att pusha floppen. Skillnaden nu är att BB har fina odds att syna med sitt färgdrag förutsatt att du bara har ett par här och inte exakt Q9. Nu är jag inte så säker på att BB vet det själv men men. Otur att ditt 55/45 inte stod.

Postad
Jag föredrar nog faktiskt en fold preflop måste jag säga. Du börjar bli kort och det är inte läge att slänga in massa marker med en skithand. Pusha då i sånt fall och sno 375 gratis chips.

Det som är jobbigt med svenska spel är att folk ofta limpar in med ess-x även på senare nivåer och sen hittar syn när man ställer. Men visst, att ställa preflop i det läget funkar nog ofta.

Vet inte vad jag ska göra med svenska spel riktigt då det är så sjukt dålig aktivitet på sngborden, suttit i över 20 min och väntat på att någon ska regga sig. Tror jag spelar lite cashgame för är riktigt spelsugen just nu.

Postad

CO sitter på plats 1 med 1000.00

DEALER sitter på plats 2 med 1920.00

HERO sitter på plats 3 med 970.00

BB sitter på plats 4 med 980.00

UTG sitter på plats 5 med 1000.00

UTG+1 sitter på plats 6 med 1000.00

UTG+2 sitter på plats 7 med 560.00

UTG+3 1 sitter på plats 8 med 1000.00

MP1 sitter på plats 9 med 560.00

MP2 sitter på plats 10 med 980.00

BB satsar s mörken 20.00

HERO satsar l mörken 10.00

HERO: A:heart: K:heart:

Pre-flop:

UTG+3: Höj 100.00

MP1: Syna 100.00

MP2: Lägger mig

BB: Lägger mig

UTG+3: Syna 980.00

MP1: All in

Showdown:

HERO visar: Ah, Kh (högsta kort ess)

UTG+3 visar: As, Qh (högsta kort ess)

MP1 visar: Qd, Kd (högsta kort kung)

FloP: 10 :club: 6:club: 9:diamond:

Turn: 10 :spade:

River: A:diamond:

HERO visar: Ah, Kh (två par, ess och tior)

Lätt tiltat spel, ställer in och hoppas att dem lägger sig.

Fick ihop folk i några sngs nu, så ska vi om hinner spela lite mer idag än föregående dagar. Hade vart kul att köra en kväll med en jäkla massa grindande då jag verkligen inte orkar fara ut efter förra helgen.