Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 123
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

2006-03-17

Antal spelade: 4

Förstaplatser:

Andraplatser: 3

Tredjeplatser:

OTM: 1

Resultat: +$46

Bankrulle: $471

Trött + förkyld är ju inte bästa kombinationen för att spela bra poker, men jag klonkade rätt hyfsat ändå. Kom ITM i nästan alla, men lyckades aldrig gå hela vägen och vinna. Blev "endast" 3 raka andraplatser. Det är ju rätt stor skillnad i prispengar mellan första och andra, så jag är lite missnöjd.

Det är headsupspelet jag måste slipa på, blir lätt för aggresiv samtidigt som motståndarna alltför ofta får plocka upp överpar när jag floppat toppar. Så har faktist tränat en hel del headsup idag genom att spela playmoney med en polare på nordicbet, han vann med 7-3 i matcher trots att han knappt spelar poker. Bra tecken? Njae. Iofs kan det vara så att jag spelar mindre seriöst och försöker alltför svårt spel när det inte är pengar inblandat.

Har inte alls nå intressanta handhistorier från dagens spel, bara klassiska situationer som sitter så bra i ryggmärgen att man knappt behöver fundera.

Johnny Cash - The Man Comes Around, fin skit.

Postad

Igår skrev jag ihop ett långt och djupt inlägg om mitt pokerspel och varför jag tappat koncentrationen. 20 minuter skrivtid senare ska jag skicka iväg inlägget men vad lyckas jag göra? Släcka strömdosan med foten, dunkar omedelbart handen i väggen och orkar inte starta upp datorn igen. Dock är det nte första gången jag lyckas "missa" att få iväg ett inlägg, för någon vecka sen hade jag skrivit ett långt inlägg med söndagmorgonsångesten om bakfylla och allmäna tankar. Öppnar sedan annan sida för att kopiera min resultatmall, klickar ner den sidan, men vad händer då? Jo, musen dubbelklickar när jag enkelklickar och båda sidorna åker ner. Dunka handen i väggen och skrev ett kortare inlägg än orginalet. Musen är och var faktist trasig, så det var inte mitt fel.

Nu ska jag sluta yra och komma tillbaks till pokern. Jag är less... På att BARA spela sngs. Har gjort det i 3 månaders tid nu och känner att jag måste börja växla lite spelformer. Kommer därför börja köra fler MTTs, lite cashgame o.s.v. men huvudformen kommer fortfarande vara sngs som jag kan säkert dra in pengar på. Gulningsrisken kommer öka nu, men mitt spel kommer nog förbättras MYCKET snabbare.

Därför har jag nu lagt in lite pengar på ladbrokes som har ett grymt bra utbud med mindre turneringar. Cashgame och sngs tror jag att jag kommer köra på party, kanske testar lite cg på ladbrokes med.

Strax startar en $10 turnering med 150 pers, så kommer köra den och en sng rullande i bakgrunden hela tiden. Önska mig lycka till!

Bankrulle: mer än sist iallafall. Ska räkna ihop sen.

Postad

47 av 156 på ladbrokes turneringen, 20 betalda. Ingenting intressant hände, hade riktigt dåligt med kort och situationer så var aldrig ens över 2000 marker (1500 start). 1 h och 30 min höll jag ut.

Är det någon som följer dagboken? Inte mycket respons.

Bankrulle: det var bara $457 (fyllespelat natten mot söndag)

• 2 weeks later...
Postad

Ska komma med en liten uppdatering nu. I helgen var jag i riksgränsen och åkte snowboard så var tvungen att ta ut $100 för att ha råd med resan. Grymt fin snowboardåkning och bra väder hade vi. Hajkade bl.a. upp på ett berg kallat Nordal, tog minst 30 min men det var det värt då vi var först upp på flera dar.

Tillbaks till pokern så har jag bestämt mig för att börja hårdgrinda sngs igen, läste i iremmats dagbok och fick tillbaks suget till dessa enbordsturneringar. Det är dem jag vinner mest pengar på så varför börja spela annat? MTTs får jag börja spela igen när rullen har växt tillbaks och cashgame är helt enkelt inte min grej för tillfället (tyvärr).

Igår spela jag rätt mycket och har flera handhistorier som hade vart intressanta, men orkar inte leta upp dem nu.

2006-03-28

Antal spelade: 19

Förstaplatser: 3

Tredjeplatser:

OTM: 13

Resultat: +$20

Bankrulle: $315

Mycket spel för lite pengar, men men, får väl några partypoints också.

Postad
Några handhistorier, ge mig gärna kritik. Dock kanske inte de mest intressanta händerna.

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

CO (t2993)

Button (t3260)

SB (t5324)

Hero (t1290)

UTG (t2014)

MP (t5119)

Preflop: Hero is BB with 8:heart:, J:club:.

4 folds, SB completes, Hero checks.

Flop: (t400) Q:spade:, 3:heart:, 3:club: (2 players)

SB bets t200, Hero allin, SB calls t890.

Turn: (t1490) 8:diamond: (2 players)

River: (t1490) 4:heart: (2 players)

Final Pot: t1490

Results in white below:

SB has 7h Qh (two pair, queens and threes).

Hero has 8h Jc (two pair, eights and threes).

Outcome: SB wins t1490.

Trycker ni också i det här läget? Eller är det dumt spelat? Jag har spelat mycket tight och kan mycket väl tro att man många hade försökt köpa potten av mig med en minibet.

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t60 (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

BB (t4478)

UTG (t1960)

UTG+1 (t2008)

Hero (t1980)

MP2 (t1920)

MP3 (t1586)

CO (t2320)

Button (t2119)

SB (t1629)

Preflop: Hero is MP1 with A:spade:, K:diamond:.

UTG raises to t120, 1 fold, Hero raises to t350, 6 folds, UTG calls t230.

Flop: (t790) 7:heart:, 9:club:, 8:diamond: (2 players)

UTG allin, Hero folds.

Final Pot: t790

Results in white below:

No showdown. UTG wins t790.

Hur ska man spela A-K preflop här? Syna eller reraisa som jag gjorde? Gissar att killen satt på ett par.

Har spelat några speed SnG's nu, kör 2 bord samtidigt. Har varken pokertracker eller något annat program, så den enda infon om motståndarna är mina reads på dem och deras stackar. Känns som att man tappar mycket av känslan när jag spelar 2 bord, blir som att jag bara spelar korten. Är det värt att inhandla pokertracker eller pokeroffice? Eller ska jag vänta tills bankrullen blir större?

Ak handen: Raisa men raisa mer än du gjorde.

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

UTG+1 (t3105)

UTG+2 (t1910)

MP1 (t1460)

MP2 (t730)

Hero (t2215)

CO (t2420)

Button (t1590)

SB (t2590)

BB (t2040)

UTG (t1940)

Preflop: Hero is MP3 with J:spade:, J:heart:.

1 fold, UTG+1 raises to t200, 3 folds, Hero raises to t600, 4 folds, UTG+1 raises allin, Hero folds.

Final Pot: t950

Rätt spelat? Har inga reads på killen. Men i allmänhet brukar minraise från tidig pos betyda q-q, a-a, k-k. Enda handen jag leder emot är ju a-k så känns rätt att lägga? Vad säger sng experterna? Tänkte väldigt länge innan jag la mig iallafall.

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t40 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

SB (t2000)

BB (t2000)

UTG (t2000)

UTG+1 (t2000)

UTG+2 (t2000)

MP1 (t2000)

MP2 (t2000)

MP3 (t2000)

CO (t2000)

Hero (t2000)

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, A:spade:.

3 folds, MP1 raises to t140, 3 folds, Hero raises to t300, SB calls t280, 1 fold, MP1 calls t160.

Flop: (t940) Q:heart:, 9:heart:, T:club: (3 players)

SB allin, Hero calls

Turn: (t940) 3:heart: (3 players)

River: (t940) 7:spade: (3 players)

Final Pot: t4300

Results in white below:

SB has Ks Jc (straight, king high).

MP1 doesn't show.

Hero has Ad As (one pair, aces).

Outcome: SB wins.

Första handen. Felspelat? Skulle nog raisat till runt 400 preflop sen postflop borde jag kunnat hitta foldknappen.

Postad
Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t40 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

SB (t2000)

BB (t2000)

UTG (t2000)

UTG+1 (t2000)

UTG+2 (t2000)

MP1 (t2000)

MP2 (t2000)

MP3 (t2000)

CO (t2000)

Hero (t2000)

Preflop: Hero is Button with A:diamond:, A:spade:.

3 folds, MP1 raises to t140, 3 folds, Hero raises to t300, SB calls t280, 1 fold, MP1 calls t160.

Flop: (t940) Q:heart:, 9:heart:, T:club: (3 players)

SB allin, Hero calls

Turn: (t940) 3:heart: (3 players)

River: (t940) 7:spade: (3 players)

Final Pot: t940

Results in white below:

SB has Ks Jc (straight, king high).

MP1 doesn't show.

Hero has Ad As (one pair, aces).

Outcome: SB wins t940.

Första handen. Felspelat? Skulle nog raisat till runt 400 preflop sen postflop borde jag kunnat hitta foldknappen.

Du borde definitivt höjt mer pre. Sen så skulle jag blixtsynat, varför? jo för dem flesta brukar inte donktrycka med nöten, och inte heller med tvåpar.

Postad

Jepp. Märkt att jag hamnar i många jobbiga situationer när jag raisar för lite preflop med mina topphänder. Har nog blivit lite skadad av att den sista perioden har allt gått fel. Vad tycker du om J-J handen då? Kul att du kommenterar dagboken iallafall DaPine.

Senaste perioden har jag inte fått någon action på mina topphänder, folk har klonkat sina färger, mina slantsinglingar har kännts som 30/70, K-K har alltid vart uppe mot A-A o.s.v. Förlorat över 10 sngs på raken nu om sanningen ska fram, tråkigt att den perioden kom när min bankrulle var som minst. Sen kan jag ju vara ärlig och säga att jag inte spelat helt perfekt poker i alla situationer, men känns det som att mitt bra spel har vägt upp över mitt sämre spel.

Idag är min plan att spela en hel del. Ska hårdgrinda och se till att det blir storplusset nu, sen ska jag ge mig fan på att också spela perfekt poker! "Finns inget annat sätt än att gasa sig ur en uppförsbacke", som någon sade.

Antal spelade: 18

Förstaplatser:

Tredjeplatser:

OTM: 15

Resultat: -$108

Bankrulle: $207

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t600 (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

SB (t5825)

BB (t1440)

Hero (t1900)

Button (t10835)

Preflop: Hero is UTG with K:heart:, Q:heart:.

Hero allin, Button calls t1900, 2 folds.

Flop: (t2800) 5:diamond:, A:diamond:, 9:spade: (2 players)

Turn: (t2800) A:club: (2 players)

River: (t2800) K:diamond: (2 players)

Final Pot: t2800

Results in white below:

Hero has Kh Qh (two pair, aces and kings).

Button has Ah 4d (three of a kind, aces).

Outcome: Button wins t2800.

Skulle jag lagt mig här istället och hoppats på att shortstacken åkte ut?

Samtidigt på det andra bordet fortsatte mina slantsinglingar som dem gjort på senaste tiden. Varför kan man aldrig vinna de viktigaste händerna?

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t (3 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Hero (t5297)

Button (t10584)

SB (t4119)

Preflop: Hero is BB with 8:spade:, 8:diamond:.

Button raises to t1600, SB calls t1200, Hero allin, Button calls t3672, SB folds.

Flop: (t6472) A:heart:, 5:heart:, Q:heart: (2 players)

Turn: (t6472) 4:spade: (2 players)

River: (t6472) 2:spade: (2 players)

Results in white below:

Hero has 8s 8d (one pair, eights).

Button has Jh Th (flush, ace high).

Outcome: Button wins.

Postad
Vad har du för statistik på $10+1? (Antal turneringar, ROI, ITM och ITM från bubbla främst.)

Såhär ser det ut sen jag började med dagboken på det här forumet. Har försvunnit en del handhistorier, så är inte helt komplett.

ROI: 2%

ITM 34%

Tournies: 107

Profit: $23

$/tourney: $0.21

Avg time: 24 mins

$/hour: $0.53

itm from bubble: 76%

Ser verkligen inte bra ut. På $5 nivån hade jag en roi på 20-25% på ~150 sngs. Iofs är det alldeles för lite turneringar för att säga något säkert statistiskt, men man ser ju åt vilket håll det går.

Postad

Varför kliver du inte ned?

Det verkar inte finnas någon anledning för dig att spela på $10+1 än. Och skall du spela $5 så byt sajt från Party så du slipper den hutlösa räjken. Lirar själv på $5+,5 på Expekt, otroligt fiskstint (kan dock ta upp till 10 min att få igång ett game).

Postad

Känns inte som att jag ska behöva kliva ner. Ifall jag skulle gula rullen så kan jag lägga in pengar på nytt och börja om på $5 nivån. Partypoker har så sjukt dåliga spelare på $11 nivån så jag är faktist lite överraskad att det gått såpass dåligt som det gjort, borde nog vända snart.

Expekt har jag faktist spelat på i höstas, gick från $12 till $200 på $5 sngs, tog sedan ut $100 och förlorade resten. Satte sedan in $50 på nordicbet dom jag förlorade på 10 raka förluster eller vad det nu var. Gav dock inte upp och vann ihop 400:- på livespel som jag satte in på battlefieldpoker, spelade upp dem till $300 och fortsatte sedan på partypoker $11. Nu har "utveckligen" stått rätt stilla vilket kan till stor del bero på att jag tagit ut $230 och slaskat lite på turneringar och cashgame. Men nu ska jag endast köra sngs och målet är $1000 som jag ska ge mig fan på att klara av. Ska väl inte behöva vara så svårt?

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t600 (4 handed) FTR converter on zerodivide.cx

UTG (t8258)

Button (t2658)

SB (t3264)

Hero (t5820)

Preflop: Hero is BB with K:heart:, 9:heart:.

UTG fold, Button allin, SB fold, Hero?

Syyyyyyyn?

Postad

Som vanligt med alla syn/fold situationer beror det ju på hur lös han är. Har du någon read alls?

Han behöver pusha med minst top 30% för att en syn ska vara +EV, och det gör kanske de flesta här...

Top 30% är: 22+,A2+,K8o+,K4s+,QTo+,Q9s+,JTs

(SnG PowerTools är ett bra program ;) )

Postad

UTG (t8258)

Button (t2658)

SB (t3264)

Hero (t5820)

Preflop: Hero is BB with K:heart:, 9:heart:.

UTG fold, Button allin, SB fold, Hero?

Syyyyyyyn?

Du är dog mot samtliga ess och även alla PP (även om rätt marginellt mot de lägre). Här vill du ju mycket hellre vara den som pushar själv förstås samt att du har två med mindre stack som måste pusha och helst dubbla för att ha en bra chans till seger vilket troligtvis leder till att de gör ett misstag snart.

Jag hade släppt handen och väntat på bättre tillfälle.

Postad

Valde att syna iallafall. 2000 för att vinna 3500 kändes som bra potodds då spelaren hade ställt ett flertal gånger förut. Han visade upp A-J, kändes trots allt rätt okej och klonkade till ovanligheterna en 9 på floppen som höll sig.

Postad

2006-04-01

Antal spelade: 14

Andraplatser:

Tredjeplatser: 2

OTM: 9

Resultat: +36

Bankrulle: $243

Igår känns det som att jag borde vart +$150, spelade riktigt bra poker och var inte alls missnöjd med med mina beslut. Åkte ut ur t.ex. 3 sngs på bubblan, alla som favorit, så slantsinglingarna fortsätter jag ha otur i men har också förlorat flera överpar mot underpar i närheten av bubblan. Variansen är jobbig ibland.

Ska fortsätta idag med att försöka lira "perfekt" poker och gör bra beslut varje gata, varje hand. Men kanske man drar ut och kör lite skoter också, sol, 10 cm nysnö och nästan nollgradigt ute är ju perfekt väder.

Postad

2006-04-02

Antal spelade: 17

Andraplatser: 1

OTM: 11

Edit:Verkar inte gå ihop med placeringar och sammanlagda resultat, måste antecknat fel eller nåt. Skitsamma +$11 iallafall.

Resultat: +~$11

Bankrulle: $254

Gårdagen var riktigt tung trots att jag lyckades plussa. Var back över $100 ett tag men lyckades ta tillbaka det och få lillpluset, jag vet inte om jag kan fortsätta skylla på oturen. Är inne i en jobbig downstreak iallafall, hoppas att det släpper. Ser dock inte ut som så, börjat med 2 bubblor, 1 tredje plats och en hel del otm, -$50.

Käkat lite mat just, makaronilåda, mjölk och morötter ska fanimej sätta mig i form. Full koncentration samt vända riggen till min favör så ska jag plussa mycket. Jepp.

Postad

2006-04-03

Antal spelade: 16

Andraplatser: 1

OTM: 10

Resultat: +$44

Bankrulle: $298

Orkar inte spela nå mer ikväll, har lite skolgrejer att fixa och känner mig rätt trött. Började tungt som vanligt och var back runt $60, tog sen tillbaka förlusten och fick plussa lite i slutändan. Hade dock vart skönt att få ha en dag då allting går ens väg, förhoppningvis blir det imorrn :D

Har en del intressanta handhistorier, men orkar inte leta upp dem nu.

Postad

2006-04-04

Antal spelade: 7

Andraplatser:

Tredjeplatser:

OTM: 4

Resultat: +$73

Bankrulle: $371

Igår vann jag ganska bra trots att jag spelade den sämsta pokern på länge, ironiskt nog. Klonkade en massa och tiltade motståndarna, känner mig inte alls nöjd, det är skämmigt att spela dåligt och vinna. Var inte alls lika pigg på att spela som föregående dagar så bestämde mig att lägga av för dagen efter 7 spelade.

Vi får hoppas att jag fortsätter plussa i några dagar till så bör man ha en någorlunda säker bankrulle igen. Måste dock koncentrera mig mer och spela bra poker rakt igenom ifall jag ska fortsätta plussa.

Postad

2006-04-05

Antal spelade: 13

Förstaplatser:

Andraplatser:

OTM: 15

Resultat: -$147

Bankrulle: $224

Uppdatering: spelat 6 till, åkt ur 4 som favorit och spelat 2 skämmigt dåligt. Nytt rekord i antal sngs otm.

Nu kom det en minusdag och självklart är den större än dagarna man plussar ;) Började med att komma 3a i de 2 första turneringarna. Tilt. Sen åker jag ur 2 nära bubblan som favorit, fortsätter sedan med att åka ur några till på slantsinglingar. Försökte skärpa mig men i slutet slaska jag lite för mycket och lyckades med konsten att förlora min chiplead på 11k och åka ur som 4a.

Sammanfattning, bra spel i början och sämre i slutet. 9 raka otm är också en konst i sig.

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (10 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Button (t3270)

SB (t2270)

BB (t2970)

UTG (t1440)

UTG+1 (t440)

UTG+2 (t1570)

MP1 (t1620)

Hero (t1900)

MP3 (t1830)

CO (t2690)

Preflop: Hero is MP2 with K:heart:, J:heart:.

4 folds, Hero raises to t300, 2 folds, Button calls t300, 1 fold, BB calls t200.

Flop: (t950) A:diamond:, K:club:, 6:spade: (3 players)

BB bets t467, Hero calls t467, Button folds.

Turn: (t1884) 4:club: (2 players)

River: (t1884) T:club: (2 players)

BB has Td Jd (one pair, tens).

Hero has Kh Jh (one pair, kings).

Outcome: Hero wins.

Killen var överaggresiv, så 2 saker talade för att han inte satt på esset. Han ställde inte preflop, han ställde inte flop som han alltid annars gjorde när han träffa. Valde att inte reraisa flop ifall dealer skulle sitta på ett ess och så att BB kunde fortsätta bluffa/semibluffa turn. Kändes skönt att kunna lita på sin read och ha rätt.

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t400 (6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Hero (t2670)

BB (t5630)

UTG (t3185)

MP (t1210)

CO (t4010)

Button (t3295)

Preflop: Hero is SB with 4:heart:, K:spade:.

4 folds, BB calls t2270.

Flop: (t2870) 2:heart:, A:club:, 9:spade: (2 players)

Turn: (t2870) A:heart: (2 players)

River: (t2870) J:spade: (2 players)

Hero has 4h Ks (one pair, aces).

BB has Jc 2c (two pair, aces and jacks).

Outcome: BB wins.

Hur kan han hitta synen här? Har rätt tight image också.

Postad

Både nytt förlustrekord över en dag och rekord i antal sngs otm. Spelat 70% bra 30% dåligt enligt mina exakta bedömningar ;) Lika att lägga ner för dagen istället för att spä på rekorden. Min bankrulle svänger som vägarna i Norge.

Såhär kan man sammanfatta dagen:

Party Poker No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t100 (7 handed) FTR converter on zerodivide.cx

SB (t4055)

BB (t3610)

UTG (t2396)

MP1 (t2270)

Hero (t2710)

CO (t2020)

Button (t2939)

Preflop: Hero is MP2 with K:heart:, K:spade:.

2 folds, Hero raises to t300, 1 fold, Button calls t300, 1 fold, BB calls t200.

Flop: (t950) Q:club:, 3:diamond:, 8:spade: (3 players)

BB checks, Hero bets t450, Button raises to t900, BB folds, Hero allin, Button calls t1510.

Turn: (t3810) J:heart: (2 players)

River: (t3810) 2:diamond: (2 players)

Hero has Kh Ks (one pair, kings).

Button has Ts 9s (straight, queen high).

Outcome: Button wins

Postad

Satt upp ett nytt mål som innebär att jag spela 10 sngs varje dag, varken mer eller mindre. Ska analysera spelet efteråt och fundera över vad jag gjort för fel och vad som vart bra. Fördelen är att man kan koncentrera sig bättre när man har ett fast mål för dagen istället för att sitta och spela tills man är less.