gdaily Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Spring Break Cruise - Landkrabbornas lurkartråd För att ni som inte hann/kunde följa med skall kunna hänga med ändå, så tänkte "vår hytt" att blogga från kryssningen. Ingen fullfjädrad liverapportering utlovas, vi kan nog vara för fulla/trötta för detta, men väl en bildblogg... Vi som åker är: Freeman, Örebro. Morgan har ju i pricncip en egen tråd på forumet med pinsamheter, så jag misstänker att ingen kommer att lämnas oberörd av denna resa. Menonomen, Norrköping. Torgny är klubbvärd i Norrköping, och är den som pillar till alla banners här på forumet så att de inte blinkar så fördjävligt. Både Morgan och Torgny är med i Svepofs styrelse AG, Skara. Andreas är nog forumest mesta lurkare, han har inte skrivit många inlägg men läst nästan alla... En cool snubbe som jobbar som dörrvakt och har vara att ta hand om höggradigt berusade personer (jag, freeman och menonomen). gdaily, Stockholm. Forumtomte, behöver väl ingen vidare presentation Citera
baller Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Schysst att ni har en egen dörrvakt till er hytt Citera
freeman Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Schysst att ni har en egen dörrvakt till er hytt Bör noteras att jag har jobbat som bartender i 7år. en dörrvakt. en bartender och 2 alkisar i samma hytt Citera
Katt3n Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Schysst att ni har en egen dörrvakt till er hytt Bör noteras att jag har jobbat som bartender i 7år. en dörrvakt. en bartender och 2 alkisar i samma hytt Är det meningen att dörrvakten skall hålla folk ute, eller er inne? Citera
freeman Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Schysst att ni har en egen dörrvakt till er hytt Bör noteras att jag har jobbat som bartender i 7år. en dörrvakt. en bartender och 2 alkisar i samma hytt Är det meningen att dörrvakten skall hålla folk ute, eller er inne? beror på om jag sitter och dricker volka i string eller inte Citera
Nemomen Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Frågan är om det kommer att ryka några sängar den här gången Ola? Det kanske skulle vara på sin plats för ett bet på det? Den här gången passar jag på att varna innan: VÄCK INTE EN SOVANDE KLUBBÄGARE Citera
freeman Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Väck inte mig heller. blinda bort mig ivärsta fall Citera
gdaily Postad 1 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2006 Lång kö till incheckningen av förväntansfulla spelare.. En kul registreringsplåt på en fin bil... parkerad på 30-minutersparkeringen. Lugnet före stormen... Citera
freeman Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 freeman här.. kom ombord på båten och blev påtvingad en 24h tröja. fick just en drink ( vit vin med bubblor ) dock så gott. mycket folk man känner igen. olika klubbar runt om i sverige som har sagt hej till mig men jag kommer fatta mig kort. nu började båten röra på sig. jag + co kommer uppdatera er när allt drar igång. Citera
Ceritus Postad 1 Mars , 2006 Rapport Postad 1 Mars , 2006 Bra initiativ Grabbar, uppskattas även av en riktig landkrabba. Hoppas man kommer att få höra någon freeman anekdot under resans gång Citera
gdaily Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Hoppas man kommer att få höra någon freeman anekdot under resans gång Med tanke på att jag delar hytt med honom så hoppas jag det inte Varför har det inte varit någon uppdatering från tävlingen? Jo, noll i Internetuppkoppling: Nåväl: Nemonomen (i mitten), åkte ut med 55 mot 77 efter mycket stek, var nästan chipleader ett tag Freeman: 9 2 med bordet A J J . Freeman ställer in, får syn, klonkar färgen men motståndaren har oturligt nog AA för AAAJJ AG: Ess-knekt mot 66. AG fick stege A2345 men då fick fi 23456 Själv är jag otroligt nog kvar i tävlingen med 21.000, vilket är marginellt över medel. Citera
gdaily Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 "iSlaskYfold", eller Nina som hon ibland kallas för... Baldrick, en kille som inte visste sitt forumnick och så Hans Eskilsson Citera
gdaily Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Delar av Galma Stan i Gdansk... Och delar av "nya", ett betongkomplex som får Rinkeby att känna sig fint och välmående. Notera att alla har olike färg på sin balkong. Citera
gdaily Postad 2 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 2 Mars , 2006 Spelet återupptas 18.15, önska mig lycka till... Citera
mawam Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 lycka till! vilka e kvar samt vilka har åkt??? Citera
Sgt.Pepper Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Vill också veta hur det går, och på tal om bävrar så är jag mest intresserad av "gm_beffe". Dålig rapportering av 24h! Citera
nickjon Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 Finns inget internet därav den bristen pa rapportering. Citera
freeman Postad 2 Mars , 2006 Rapport Postad 2 Mars , 2006 så ligger nu i hytten efter en sjukdag. vi börjar vi ifrån början. jag vaknar ca kl9.00 i morse. av Ola pratar i sömnen och säger... inte den bilen.. inte den bilen. jag tittar konstigt på han och kliver upp. äter frukost som var verkligen av klass mycket god. händer lite saker men nu kommer vi till det sjuka. vi är i polen och äter mat. ( mycket god ) mat. dom sitter 10st och äter mat så bestämmer dom att dra sticka om vem ska betala .Mr X vill inte dra stick med orden jag förlorar bara. Mr ' Z säger... det 1 på 10 du kan ju inte dra kortaste stickan och övertalar mr X att vara med. Mr X drar kortaste stickan och tiltar över det hela.. det blir inte bättre när han inser att hans VISAkort är borta och skriker och röker som en idiot. sen kommer dom och vill ha betalt föt maten. han är helt lack/tilt/galen så han stoppar ner handen i fickan och tar fram alla polska pengar han har. servitören tar pengarna i en Stor hög. går ca 1 min så inser Mr X att han hade växlat in för 7000kr ( maten kostade ca 3500kr ) nu blir han Mer galen och springer och får rätt pengar men vi alla bara garvade åt det hela. nemoman klipper sig i Gstadt som man ALLTID gör på en pokerkryssning.... helt normalt. jag gick mest runt och garvade åt Mr X över hans alla problem och det blir ju inte bättre att dom sitter och dricker massa öl vi går runt i Gstadt och flummar lite. Mr Z börjar nu blit lite full och skriker lite. då kommer polsk polis fram och säger till han att vara tystare. Mr X som är polsk talande säger till polisen att det är lugnt polisen går vidare... ca 1 meter... då Mr Z skriker: WHAT THE FUCK DO YOU WANT? mindre smidigt. polsk fylle cell är kanske inte av värlsklass. nu ska jag vidare och hjälpa till med pokern Ola är den enda som kvar i tuneringen. Överig fakta en öl 25kr en 6a whisky är mycket billigt.. mindre minne av vad dom kostade.. men billiga. båten är mycket trevlig och alla personal. detta är min första poker kryssning men om min nästa har 10*% av vad denna har så är det klart värt det ps jag sitter med 56kb GPRS uppkoppling Ds Citera
gdaily Postad 3 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2006 Mycket dålig GSM-uppkoppling just nu, så vi får se omjag får igenom den här rapporten (andra försöket). Vinnare bliv Peter Hedlund (Norrlandspeter, ej Nalle alltså). Tvåa kom Jens djens Ogsäter. Själv kom jag på 21 plats. Finalbordet bestod av två av de fyra startande tjejjerna, nämligen Brigitta "blaenda" Lundin och "Vicky". Riggat med andra ord, med denna stora överrepresentation från spinnsidan. Mycket trevligt arrangemang, Nalle skall ha all credit för denna kryssning. Citera
Djens Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Jag är hemma och kan väl rapportera lite ifrån finalbordet. En del konstigt spel bjöds det på. Exempel: UTG ställer in som short, UTG+1 isolerar, min granne på BB tycker om sin hand men slänger 88. Händerna? UTG har AK, UTG+1 har QJo! Lite senare har Gittan bara 1k i stacken med 10/20k blinds. PImpout som sitter UTG ställer in, Knappen kvidsynar. jag blixtlägger mig ifrån SB. Händerna? K8s på Pimp, AQo på knappen(peter), 56o på gittan. AQ står. Var jämt i headsupen, jag hade 2:1 i marker ett tag men peter tog igen, täckte honom och fick se på AQo, han synar som han ofta gör, jag höjer till 50k (10/20 blinds) och han ställer. jag blixtsynar, hans AK står. Efter den handen var det i princip över. Väldigt trevlig kryssning! Extra tack till freeman för skjutsen in till sthlm Citera
TANDEMCYKELN Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Vänner, Kom Mr Z med båten hem? Klarade han sig från fyllecell? Citera
Roggan Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Sgt Pepper! (eller Carl som jag väljer att kalla dig ) Patrik (GM_Beffe) åkte ut tidigt, har ej hört hans sedvanliga bad beat-historia, så den får du vänta lite till på.. Per (filajvi) gick det lite bättre för, han överlevde till andra dagen.. Dock var grabbarna lite trötta och försov sig till turneringen. Då Per kom in i matchen efter tuppluren i hytten ställde han med Q2 och fick traska tillbaka till sin hytt och lägga huvudet på kudden igen.. Det blev 30:e plats. Antar att mer info kommer på femtegatan.se's gästbok inom kort... Citera
vickytokan Postad 3 Mars , 2006 Rapport Postad 3 Mars , 2006 Jag, Vicky som säkert var en av de oerfarnaste på poker, fick äran var med på finalbordet med oerhört duktiga spelare. *stolt* Gladast på båten var nog jag som kom *9* och Min kompis som kom *8*. Tack alla härliga människor och hoppas på återseende. Citera
Recommended Posts