Dahlberg Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Fridens liljor mina vänner! Jag kan inte påstå att jag är någon fullfjädrad PLO spelare, men jag har insett att man nästan obönhörligen får grymt betalt om man väl träffar en bra hand i Omaha så jag försöker lira lite då och då. (kanske mest för att öva min readförmåga) Stämning: Löst som vanligt, ingen som är riktigt bra som jag känner mig hotad av. Dock så är jag inte den bästa spelaren på bordet om jag ger skenet av att vara det . $50 PL Omaha - Tuesday, February 28, 02:59:57 ET 2006 Table Deuces Full (No DP) (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 7 Seat 1: littletruck2 ( $43.04 ) Seat 2: forehead855 ( $23.81 ) Seat 3: hilopro ( $63.55 ) Seat 4: seymourswift ( $10.11 ) Seat 9: Dahlberg1891 ( $62 ) Seat 8: potti2147 ( $46.28 ) Seat 5: JamesOtisD ( $50 ) seymourswift posts small blind [$0.25]. JamesOtisD posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Dahlberg1891 [ ] Dahlberg1891 calls [$0.50]. [En bra connector hand littletruck2 calls [$0.50]. forehead855 folds. seymourswift calls [$0.25]. JamesOtisD checks. Pott: $2 ** Dealing Flop ** [ ] [en sjuhelvetes bra flop, får en wrap, men tyvär så är det ett ett färgdrag på den. Jag har nu om jag har räknat rätt: 14 outs för att få stegen] seymourswift checks. JamesOtisD checks. Dahlberg1891 checks. hilopro has left the table. littletruck2 bets [$1.90]. [Pottbet, behöver inte betyda så väldigt mycket på det här bordet. tolkar det mest som ett försvarsbet] seymourswift folds. JamesOtisD folds. Dahlberg1891 ?????. [bör jag slå om här med min kavalkad av outs??] [pot: $3.90] Här märks det att jag inte direkt är van vid omahaspel. Bör jag slå om till pottsize eftersom att jag har så många outs eller bör jag bara kallsyna? Problemet med att bara kallsyna är att jag känner att jag inte ger honom utrymme att visa vad han har/vad jag har att slå. Om jag höjer och han synar så kommer jag sätta honom på ett set med ett färgdrag eller ett set med en wrap. När han betar ut så sätter jag honom på en ganska svag hand som han måste försvara (typ par eller 2 par). Det vanligaste på det här bordet var att bara check/syna ner alla drag så långt det gick. Så frågan är vad som är mest koscher. Att höja eller att bara kallsyna? Give me your thoughts gentlemen. /Dahlberg - omahagröngölingen Citera
jackbalsam Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Folda preflop. Jag hade nog bara synat. Gillar inte att spela rappisar hårt när det ligger färgdrag ute. Citera
stenarn Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 jag fick det till 12 outs? har jag räknat fel? skulle nog göra som jackbalsam och bara syna. han har antagligen en hel del återdrag också ifall du träffar stegen. Citera
Macaronis Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Folda preflop. Jag hade nog bara synat. Gillar inte att spela rappisar hårt när det ligger färgdrag ute. Floppen är kallsyn det som är mest rätt. Det är inte fel att raisa, men syn känns vettigare. Att kasta preflop känns väl vekt. Citera
RayIV Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Folda preflop. 765 är inte så bra som det ser ut, det enda du egentligen kan hoppas på att floppa är en bräda som innehåller 43x. 98x och liknande drar du bara till en värdelös suckerstege. På flopp skulle jag till att börja med potta rakt ut. I den här sitsen är syn att föredra framför en höjning. Bara onödigt att committa sig ur position med onödiga fancyplays när man ändå bara har ett stegdrag. Med färgdrag ute dessutom. Hade du däremot haft färgdrag till hade situationen varit lite roligare. Citera
RayIV Postad 28 Februari , 2006 Rapport Postad 28 Februari , 2006 Att kasta preflop känns väl vekt. 7652 med 65s UTG, vad ska han floppa? Citera
Telepath Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Patetisk syn preflop. Enkel call on flop. Om flush, fold. Citera
NewYork Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Fold preflop. Halvkass hand och sketen position. 4 äss 3 2:or 3 5:or 3 6:or 3 7:or = 16 outs varav 4 kanske ger motståndaren färg. Dessutom håller du på en av hans outs. Det är bra. Du har inte position på honom och en jävla massa outs. Du vill helst ha in degen fort så han inte kan ställa dig inför ett svårt beslut och tvingas lägga dig. Jag säger raise pott. Blank eller träff för dig på turn => bet pott. Om han inte är en super-tight spelare som sannolikt bara betar pott med top-set och nötflushdraget. Men som du sade själv, han kan ha vad som helst... Hur gick det? Citera
jackbalsam Postad 6 Juli , 2006 Rapport Postad 6 Juli , 2006 Fold preflop. Halvkass hand och sketen position. 4 äss 3 2:or 3 5:or 3 6:or 3 7:or = 16 outs varav 4 kanske ger motståndaren färg. Dessutom håller du på en av hans outs. Det är bra. Du har inte position på honom och en jävla massa outs. Du vill helst ha in degen fort så han inte kan ställa dig inför ett svårt beslut och tvingas lägga dig. Jag säger raise pott. Blank eller träff för dig på turn => bet pott. Om han inte är en super-tight spelare som sannolikt bara betar pott med top-set och nötflushdraget. Men som du sade själv, han kan ha vad som helst... Hur gick det? Hur komemr dte sig att du letar upp en hand som är typ ett halvår gammal? Citera
NewYork Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Är det bäst före datum på pokerhänder? Har inte läst på länge bara Citera
Recommended Posts