Gå till innehåll

NLT - Trn, 77 med storstack mot två småstackar


Recommended Posts

$2+$0.25. 290 spelare, 160 spelare kvar.

 

Stackstorlekar:

 

Jag - 15000 i CO

Mellan - 4000 på Button

Liten - 2000 i SB

 

Average stack ca 6500. Jag är storstacken på bordet och ligger nånstans på topp 10 i turneringen.

 

Mellan har spelat halvt LAG, men inget exceptionellt. Liten vet jag inget om.

 

Blinds 75/150

 

Jag tittar ned på :7c::7h: . Foldas fram till mig.

Höjer till 600 (4*bb)

Mellan höjer till 1200

Liten går all in (2000)

BB viker

 

Potten är nu 3950 och Mellan har 2800 kvar i stacken.

 

Vika, syna eller höja?

 

Känns som Liten han ha vad skit som helst, Mellan kan ha höga kort eller par. Om han har par så är det inte så sannolikt att jag har honom slagen, har svårt att se honom med 22 eller 33, eventuellt 44, 55 o 66 fullt möjliga. Alla höga kort-kombinationer och A8+, kanske nåt sånt. Detta baserar jag bara på min högst allmänna read av honom o nån form av känsla för att det nog är så han spelar, så det är rätt vanskligt...

 

Käns som att med en sådan distribution är det ganska jämna odds, troligtvis har jag EV+ (räknat i marker) att syna. Käns i vart fall som att fold är för svagt här.

 

Men om jag synar så finns överhängande risk för raise, och hur som helst blir det inte kul o spela handen efter floppen. Potten stor, Mellan har inte SÅ mkt mer att betala av i implicita odds, och det finns många skrämselkort. Tror jag mår bättre av att vara all in i den här potten. Dessutom blir jag ändå tvungen att syna om han höjer före floppen.

 

Så, jag lutar åt att trycka in keramiken. Men jag känner mig inte alls säker. Vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck! Torskar du har du 11k kvar i stacken, fortfarande fin stack. vinner du har du 21k, vilket borde kunna ta dig långt. Finns ju dessutom fin chans att Mellan lägger sig så du får med hans 1200 i potten utan att han är med (+150 bb). Dessutom så lär ju Liten trycka med vad fan som helst där precis som du säger, så du kan mycket väl vara favorit på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer, mellan miniraisar dig vilket oftast är ett tecken på ett monster. Mellan vill ha in hela stacken och försöker commita dig till potten preflop. Sen när Liten går all in efter raise och reraise så är det bara att inse att du är slagen. Behöver inte kasta bort chips bara för att du har råd med det. Du har bara investerat 600.. enkelt kast..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen lägger jag här. För det första, liten har 2k, blindsen är totalt 225, han ligger förvisso inte bra till men bör inte vara så desperat att han ställer på "vad skit som helst" efter att ha sett en raise OCH en re-raise. Jag tror du som bäst har ett coinflip där. Som bäst

 

Mellan, som någon ovan skrev, gör en mini re-raise som ofta tyder på monster, speciellt på låga nivåer skulle jag vilja påstå, där folk inte tänker på att re-raisa lika mycket varje gång för att maskera sin hand. Även här skulle jag vilja påstå att du har tur om du har ett coinflip.

 

Slutligen, the sandwich effect. Du vet inte vad mellan gör, och att han redan har re-raisat dig en gång tyder på att han inte lär vika. Hade han bara synat din raise först hade jag kunnat köpa en all-in då han möjligen kan vika händer som 88,99 och AQ. Men denna gång re-raisade han och jag tror att ställer du här är du dömd att förlora 4k, och det vill man inte även om du så sitter på 15k i marker.

 

Men det är ju bara vad jag tycker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...