Gå till innehåll

Olika nivåer, samma fisk.


laban333

Recommended Posts

Jag måste bara ställa en fråga.

Jag tänkte testa i helgen hur det är att spela på högre nivå, så jag övergav mitt vanliga NL 20 för att testa NL 200 CGSH. Jag hade trott att jag skulle möta på tightare och aggressivare motstånd....men ICKE!

Samma gayraises, preflop syn vid bordet låg kring 80%, samma minibets med 5 synare, limpare bordet runt osv...vanlig fiskbord vill säga. Är det faktiskt så att spelarstandarden är samma vid mikrolimit som vid 1/2 euros blinds? Jag skulle bli väldigt glad om samma spelare satt vid dom dyrare borden för då skulle jag ju 10-dubbla min månatliga pokerinkomst. Tripplar inköpet dagligen vid NL20 så det betyder att om jag tripplar inköpet vid NL200 dagligen skulle jag vinna 12000 euro per månad=)

Då kunde jag ju bli proffs....

 

Asså seriöst...Råkade jag sätta mej vid det fiskigaste bordet eller är spelarna så dåliga på NL200???

 

Kan tilläggas att jag 5-dubblade inköpet på en inte alltför lång stund....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte avslöja vart jag tjänar mina pengar för då kommer ni dit och tar mina pengar istället=)

 

Nej det var inte Pacific.

 

Jag vet att jag lätt kan förlora en stor summa likväl som vinna, tro mej, jag har tiltat och förlorat många inköp, men ändå lyckats snitta plus 3 inköp per dag i över ett halvår. Allt från 3 back till 10 plus på en dag ungefär. Meningen med att testa en högre nivå med pengar direkt från min lön, inte från BR, var att kolla hurpass jag kan lira mot ett förväntat bättre motstånd, om jag skulle gula fort. Jag har inga planer på att börja spela NL200, däremot har jag tankar kring att byta upp mej till NL50 eftersom min bankrulle gott och väl räcker till NL50 ( och högre). Jag lyckades ju dryga ut BR en hel del på min lilla session iaf, eftersom vinsten gick rakt in i BR =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har plussat 11000 dollar i runda svängar... På NL20, på ett halvår.

 

Vi antar att han drar in 20bb/100.

 

0.20 * 20 = 4 dollar/100 händer.

Antal händer: ( 11000 / 4 ) * 100 = 275000 händer.

Antal bordstimmar: 275000 / ~80 = 3440 h

Antal bord: Vi antar 4 st.

Antal "riktiga" timmar: 860 h

Timmar/dag: 4,7 h

 

Du gör inte mycket annat på din fritid du än att spela eller? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har plussat 11000 dollar i runda svängar... På NL20, på ett halvår.

 

Vi antar att han drar in 20bb/100.

 

0.20 * 20 = 4 dollar/100 händer.

Antal händer: ( 11000 / 4 ) * 100 = 275000 händer.

Antal bordstimmar: 275000 / ~80 = 3440 h

Antal bord: Vi antar 4 st.

Antal "riktiga" timmar: 860 h

Timmar/dag: 4,7 h

 

Du gör inte mycket annat på din fritid du än att spela eller? :roll:

 

Timförtjänst: 3*20$/4,7h = 12,7$/h

Omräknat till SEK: 12,7$*7,7 = 98 :-

 

Men det är (troligtvis) skattefritt och motsvarar alltså ungefär 98:-/0,7 = 139,7 :-/h

 

140 spänn i timmen för att sitta framför datorn!?, inte illa om jag får säga mitt... Men jag är ju student och drar bara in hälften så mycket per timme på skitjobb ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har plussat 11000 dollar i runda svängar... På NL20, på ett halvår.

 

Ja, jag håller med. Det är inte mycket. Han borde lägga ner det här och spendera sin tid på bättre sätt.

 

Om han krossar så hårt på NL20 så förlorar han pengar på att inte gå upp ett snäpp. Om han inte har rört rullen så har han ju iallafall tillräckligt för NL366 med blinds på 1.83/3.66. Mycket fisk på den nivån har jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att egentligen orka lägga mig i, men vart säger han rent ut att han spelar varje dag? Han kanske tripplar 3 inköp i snitt de dagarna han spelar, det behöver ju nödvändigtvis inte vara 7 dagar i veckan.

Här säger han så här:

Tripplar inköpet dagligen vid NL20 så det betyder att om jag tripplar inköpet vid NL200 dagligen skulle jag vinna 12000 euro per månad=)

 

Tripplar han inköpet på NL200 så drar han in €600 varje dag han spelar. €12000/€600=20.

 

Han spelar alltså 20 dagar i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske laban333 kan skicka mig ett PM och tala om var han spelar så jag också kan trippla mina inköp 20 dar i månaden!

 

Låter ju inte helt fel.

Anser mig vara en väl plussande spelare men jag är inte i närheten av 3*inköp per dag!

 

Så laban333 ---- Jag vore dig evigt tacksam om du kunde tala om var du spelar!

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev mycket snabbt off topic det här...har räknat....jag snittar 2,77 inköp per dag på NL20....de senaste 7 månaderna och 3 veckorna. Där har ni exakta siffror...har dock spelat lite NL50 oxå vilket jag räknat in i snittet...sorry for that.

 

Tro mej eller ej...

I december skrev jag att jag gör nån tusenlapp i månaden....någon= 3 eller 10 eller 15...who knows....varierar ju varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev mycket snabbt off topic det här...har räknat....jag snittar 2,77 inköp per dag på NL20....de senaste 7 månaderna och 3 veckorna. Där har ni exakta siffror...har dock spelat lite NL50 oxå vilket jag räknat in i snittet...sorry for that.

 

Tro mej eller ej...

I december skrev jag att jag gör nån tusenlapp i månaden....någon= 3 eller 10 eller 15...who knows....varierar ju varje månad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev mycket snabbt off topic det här...har räknat....jag snittar 2,77 inköp per dag på NL20....de senaste 7 månaderna och 3 veckorna. Där har ni exakta siffror...har dock spelat lite NL50 oxå vilket jag räknat in i snittet...sorry for that.

 

Tro mej eller ej...

I december skrev jag att jag gör nån tusenlapp i månaden....någon= 3 eller 10 eller 15...who knows....varierar ju varje månad...

 

Ok, du har alltså ~12800$ i BR? Vad sysslar du med på NL20?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...