Gå till innehåll

FLT - KQs (TPGK) får mothugg, folda turn?

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is CO with Q:heart: K:heart:

6 folds, Hero raises, Button folds, SB calls, BB calls.

Flop: 2:heart: 6:diamond: Q:club: (6SB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls.

Turn: 9:spade: (4.5BB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB raises, Hero ???

Morberg tyckte ju (från mina PT stats) att jag går till showdown lite för ofta och vinner dessa för sällan. Frågan är om det här är ett tillfälle att lägga ner? Som jag ser det så kommer det om inget oförutsett inträffar kosta två BB att syna ned handen. Är det värt det?

Relevant fi har 19/7/2 i PT. (Vet ärligt talat inte hur jag skall inkorporera den informationen.)

/Bjorn

Postad

Vet inte riktigt vad PT-infon betyder, men antar att du inte har någon personlig uppfattning om din motspelare eftersom det naturligtvis skulle ha stor inverkan på ditt beslut.

Personligen brukar jag syna ner i det här läget om det inte är mot en väldigt tight spelare. Någon gång bluffar/semibluffar fi och hoppas hitta dig med en missad hand. Någon gång har han en sämre Q. Oftast får du dock vika dig mot tvåpar/triss men du drar även ut dessa händer någon gång.

Jag antar att BB la sig. Det ligger 7.5 bb i potten och du kan räkna med bet från sb på river. 8.5 bb som du får syna med 2 bb. Jag tror att du vinner i alla fall en på fem och att det alltså lönar sig att syna ner, detta taget från mina personliga erfarenheter.

Postad
Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

10 players

Converter

Pre-flop: (10 players) Hero is CO with Q:heart: K:heart:

6 folds, Hero raises, Button folds, SB calls, BB calls.

Flop: 2:heart: 6:diamond: Q:club: (6SB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB calls, BB calls.

Turn: 9:spade: (4.5BB, 3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets, SB raises, Hero ???

Morberg tyckte ju (från mina PT stats) att jag går till showdown lite för ofta och vinner dessa för sällan. Frågan är om det här är ett tillfälle att lägga ner? Som jag ser det så kommer det om inget oförutsett inträffar kosta två BB att syna ned handen. Är det värt det?

Relevant fi har 19/7/2 i PT. (Vet ärligt talat inte hur jag skall inkorporera den informationen.)

/Bjorn

FI är standardtight och relativt aggressiv. Hyffsad chans att han sitter på ett tvåpar/set men din hand är tillräckligt stark för att ta till showdown. Du har dessutom några outs för att förbättra på river.

Postad

Om du har hyffsat många händer som bas för PT statsen så känns det som Fi är en etablerad tänkande spelare. Fi har en AF på 2 vilket är rätt aggressivt och hyffsat tight så förmodligen sitter han på ett set alt AQ, KQ.

Personligen skulle jag synat ner. Om Fi hade en AF på under 1 tex kanske det skulle vara läge att lägga sig här.

Postad

Jag skulle inte kunna släppa KQ här utan hade synat ner. Potten börjar blir ganska stor och du har en legitim hand. Samtidigt känns det inte bra med en så pass tight spelare som kallsynar från SB, check-synar flop och check-höjer turn. Det finns inte några drag ute vilket gör att han har minst TPGK, förmodligen bättre.

Nej, jag ändrar mig. Det är nog rätt att lägga ner handen. Men jag hade inte klarat av det själv.

Postad

Väldigt torr bräda och en TAG kör en linje på dig som ofta betyder stål. En fold känns på sin plats men jag skulle inte klara av det.

Bara en liten inflikning här. Som några vet så skickade jag iväg lite händer för genomgång av en spelare på 2+2 och i flera händer resonerade han så att det hade varit en enklare syn här om BB hade varit kvar i handen eftersom han lägger in fler bets i potten vilket ger dig större utrymme att ha fel utan att det kostar något. Jag själv har tidigare resonerat nästan tvärt om, att min hand inte står lika ofta mot två som en motståndare och därmed varit med benägen att lägga mig. Hur ser ni på denna saken?