Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nyss satt mig, så inga reads.

Paradise Poker 0.50/1 Hold'em (9 handed) FTR converter on zerodivide.cx

Preflop: Hero is BB with A:heart:, K:diamond:. MP2 posts a blind of $0.50.

2 folds, MP1 raises, 2 folds, CO calls, 1 fold, SB calls, Hero calls.

95% av gångerna tre-bettar jag här. Nu fick jag för mig att trixa lite. Ska man alltid tre-betta i sånna här lägen?

Flop: (9 SB) 6:club:, J:diamond:, K:heart: (4 players)

SB checks, Hero bets, MP1 calls, CO raises, SB calls, Hero calls, MP1 calls.

Bettar ut och hoppas på att MP1 ska höja. Men CO höjer istället, så jag synar bara då jag inte tror jag får bort MP1.

Turn: (8.50 BB) 7:club: (4 players)

SB checks, Hero checks, MP1 checks, CO bets, SB calls, Hero raises, MP1 calls, CO calls, SB calls.

Känns som ett ofarligt kort och jag check-raisar för att straffa MP1.

River: (16.50 BB) A:spade: (4 players)

SB checks, Hero bets, MP1 calls, CO calls, SB folds.

Känns som en klar värdebet.

Final Pot: 19.50 BB

Postad

Du har antagligen en stor equity-edge preflopp här att jag tycker du ger upp för mycket värde att inte 3-betta. Givet att du inte 3-bettar tycker jag du spelar handen bra postflopp.

På floppen finns det inte så många drag och CO sitter ofta på en hand han kommer betta ut på turn med samt att din hand ofta står här. Alltså ett bra läga att vänta in turn på där en check-raise sitter bra för att försöka få bort MP1 som antagligen minst har en gut-shot mot dig.

River är enkelt värdebet.

NH.

Postad

Nu när du inte trebettar tycker jag att du ska passa på att check-höja på floppen. Att vänta till turn med tre motståndare som ändå kommer att ha odds att syna med lite vad som helst är inte jättelockande.

Postad
Nu när du inte trebettar tycker jag att du ska passa på att check-höja på floppen. Att vänta till turn med tre motståndare som ändå kommer att ha odds att syna med lite vad som helst är inte jättelockande.

Får jag inte svårt att skydda min hand då? Om jag checkar flopp kommer säkert MP1 att betta ut och då finns ju risken att alla synar bakom. Höjer jag då så kommer alla syna och jag måste väl i det läget betta ut på turn? Då får ju MP1 enbart syna en big bet.

Postad

Får jag inte svårt att skydda min hand då? Om jag checkar flopp kommer säkert MP1 att betta ut och då finns ju risken att alla synar bakom. Höjer jag då så kommer alla syna och jag måste väl i det läget betta ut på turn? Då får ju MP1 enbart syna en big bet.

Jo, det stämmer såklart. Om du läst några av mina andra svar på hhs så märker du att jag ofta missar detaljer som att preflophöjaren inte satt sist, t.ex.

Antagligen bättre att spela som du gjorde även om handen i vilket fall som helst är svårskyddad på turn.