kauppinen Postad 2 November , 2004 Rapport Postad 2 November , 2004 Är det någon här som Re-raisar med dåliga kort bara för att kolla om fi bluffar? Gör det imellanåt och om det kommer ett scarecard typ Ess på floppen, han passar , så lyckas man sno åt sig potten. Detta är inget jag gör ofta btw.....och endast i turneringar. Citera
Macaronis Postad 2 November , 2004 Rapport Postad 2 November , 2004 Som du så tillämpar jag det främst i turneringar, men har hänt även i cashgame i vissa specifika situationer. Citera
Rockpile Postad 2 November , 2004 Rapport Postad 2 November , 2004 Nja, om fi passar så är det väl ingen reraise? Citera
kauppinen Postad 2 November , 2004 Författare Rapport Postad 2 November , 2004 Jag menar att jag re-raisar innan flop.... Citera
Hjort Postad 2 November , 2004 Rapport Postad 2 November , 2004 Jag re-stealar när det verkar lönsamt, alltså när jag är uppe mot någon som ganska troligt bluffar. Händer både i cashgame och turneringar. Citera
schenker Postad 3 November , 2004 Rapport Postad 3 November , 2004 Jag menar att jag re-raisar innan flop.... Genom att re-raisa kan du väl inte (långt ifrån) säkerställa en bluff? Fi kan väl sitta på t ex TT elller JJ, vilket knappast gör det till en bluff att höja. Snarare så att du kör en fräckis (?) genom att re-raisa prelop men lankor. När du sedan stjäl potten på ett floppat A så gissar jag att det är NL el PL vi snackar om? För om det vore FL så skulle jag (ofta), om jag vore Fi, re-raisa ditt bet för att kolla om du bluffar /schenker Citera
Recommended Posts