Ekenstar Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 1: longevity1 ( $111.34 ) Seat 2: pookiebear99 ( $39.39 ) Seat 6: SoIidState ( $68.40 ) Seat 7: Ekenstar ( $32.05 ) Seat 3: cucumberdale ( $26.35 ) Seat 4: Aces_Up255 ( $6.95 ) Seat 10: hydr0man1 ( $9.45 ) Seat 8: reedg17 ( $15.40 ) Seat 9: djjeffypoo ( $24.50 ) Seat 5: danknez ( $5.01 ) reedg17 posts small blind [$0.10]. djjeffypoo posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar Fin hand på knappen, given raise hydr0man1 folds. longevity1 calls [$0.25]. pookiebear99 calls [$0.25]. cucumberdale folds. Aces_Up255 calls [$0.25]. danknez folds. SoIidState folds. Ekenstar raises [$1.60]. reedg17 folds. djjeffypoo folds. longevity1 calls [$1.35]. pookiebear99 calls [$1.35]. Aces_Up255 folds. ** Dealing Flop ** Träffar settet och bettar strax under pott. longevity1 checks. pookiebear99 checks. Ekenstar bets [$4]. longevity1 raises [$8] Tror starkt på att han sitter på KKxx här. Tror att om jag raisar pott så kan han hitta folden med settet (jag skulle troligtvis göra det), så frågan är om man ska slowplaya settet och bara syna? Men han kan ju även ha något stegwrap som t.ex KQJT, synd att låta honom dra gratis då. Och om han sitter med enbart KK och jag synar och Q, J eller T kommer finns ju risken att han blir skrämd och spelar försiktigt. Så hur spela, vill ju gärna dubbla upp mot honom om han sitter med KK som är den troligaste handen. Citera
parre Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Hur pass ofta höjer du preflop, speciellt i position? Dvs - kan han sätta dig på AAxx, eller vet han att du höjer en rad händer på knappen? Hur som helst, slowplayar du så kommer han antingen köpa ut eller så får du ändå inte betalt. Potta om och hoppas att han gör ett misstag. Det enda du egnetligen kan hoppas på är att han har en bra wrap som förbättras med att plocka upp ett bra färgdrag på turn, men då kastar ni ju i praktiken bara ett mynt ändå. Reraise! Citera
jackbalsam Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Varför skulel han inte få betalt om han slowplayar? Är ju bara T-Q som är egentliga scarecards, plus att han har position. Jag tro iofs att ave spelaren på den nivån har svårt att lägga mittset så jag skulle nog trycka, men det är ju inte direkt ett kasst spel att slowplaya här ananrs. Citera
Djens Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Sitter han på typ T8JQ här så får man det tråkigt med många kort, samt att många spelare blir rädda när scarekort till stege faller. Potta om. Citera
jackbalsam Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Åttan spelar ju ingen roll, fortfarande bara T-Q som är outs. Tycker också han ska potta om men står på mig att det är ett bra läge att slowplaya om man tror han släpper KK om man pottar om. Citera
Ekenstar Postad 27 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2006 Jag reraisade pott och longevity1 gick all-in med Turn-River kom Q-A. Citera
Recommended Posts