Gå till innehåll

FLO8 - Betta hyffsade drag på turn i multiway-pot?


Plinga

Recommended Posts

Prova på att spela lite limit omaha hi/low häromdagen och stötte på ett halv knepigt läge på turn. Spelar mot 3 tomtar som i stort sett synar allt preflop, iaf så länge de har 4 kort på hand.

 

Preflop: Hero is Button with A:heart:, 5:club:, 2:spade:, T:heart:.

UTG calls, Hero raises, SB 3-bets, BB calls, UTG calls, Hero caps, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Höjer för värde och 4-bettar för värde och initiativ i position. SBs 3-bet säger inte så mycket, ofta sitter han här på ett högt par och gör ett (misslyckat) försök att isolera. Ngn som inte gillar cappen?

 

Flop: (16 SB) 6:heart:, 5:heart:, J:diamond: (4 players)

SB bets, BB calls, UTG calls, Hero raises, SB calls, BB calls, UTG calls.

 

Monster flopp. Bara fortsätta bygga pot

 

Turn: (12 BB) 6:club: (4 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, Hero ?

 

Värsta som kan hända är att bli check-raisad, hamna HU och dra dött till halva potten. Men mot 3 kroniska synare som frekvent drar till stegar med färgdrag på bordet och 5:e nötterna till lågt känns det dock fegt att inte betta för värde. BET/CHECK/FOLD?!

 

Själv valde jag kyckling varianten men känner mig väldigt osäker på om det var rätt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog valt kycklingvarianten också här. Vet faktiskt inte om det är korrekt men jag har varit i de här situationerna väldigt ofta och det känns som om man missar river ungefär 97% av de gångerna man betar, och sen får man antingen folda eller så försöker man bluffa som en idiot och blir toksynad av någon som träffade ett par i nior på river.

 

På floppen har du ju grymt värde med dubbla nutsdrag även om du inte har någon counterfeit protection för din låg så självklart ska du ha in så mycket deg som möjligt. På turn sjunker din equity brutalt eftersom du kan dra dött till halva potten. Om SB check/raisar och de andra lägger är det ju katastrof. Även om alla tre skulle syna vet jag inte om det är så himla mycket värde i att beta. Chansen till katastrof + chansen att det bara är marginellt värde i att beta gör nog att jag hellre tar oändliga odds för att träffa nötlågen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...