Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Players:

Hero (EUR 101,40 in seat 1)

KungPata (EUR 186,16 in seat 2)

bdg (EUR 22,00 in seat 4)

jAAns (EUR 132,35 in seat 5)

FI (EUR 117,70 in seat 6)

Dealer: FI

Small Blind: Hero (0,50)

Big Blind: KungPata (1,00)

Hero was dealt: :6h: - :6s:

bdg Fold

jAAns Fold

FI Raise (2,50)

Hero Call (2,00)

KungPata Fold

Flop :7c: - :6c: - :Qc:

Hero Check

FI Bet (4,00)

Hero Raise (15,00)

FI Call (11,00)

Turn :7c: - :6c: - :Qc: - :2s:

Hero Bet (30,00)

FI Call (30,00)

River :7c: - :6c: - :Qc: - :2s: - :2d:

Hero All-In (53,90)

FI Fold

Hero Payback (53,90)

Fi är ganska duktig spelare på 0.5/1, har strax under 20 i VPIP, dvs ganska tajt och aggressiv.

På floppen slänger jag in en check-raise för jag tror han betar alla händer på floppen. Raisar stort för att han ska betala om han har t ex A högt flushdrag. På turn betar jag ut ordentligt igen, gör jag rätt i det? Och den stora frågan är rivern, jag träffar kåken, tror givetvis han har flushen, ska jag check-raisa här eller ställa in direkt?

Han skrev i chatten att han hade T hög flush.

Postad

Om fi hade flushen spelade han den fruktansvärt dåligt! Helt obegripligt att han inte raisar dig på varken flop eller turn.

Tycker du gör rätt som betar rivern. Ge inte fi chansen att checka ner handen. Man får ofta syn från en flush trots att bordet har parats.

Postad

Jag hade aldrig slutat re-raisa med en färdig flush på floppen, även om den bara var 10 hög, oddsen att du också har en högre färdig är ju minimal, dessutom måste han ju skydda sin färg då du kan ha en högre klöver och riskera att köpa ut honom, tror han dessutom att du har triss eller tvåpar på flopp ska han ju betta.

Postad

Nåja, en gata kan han ju släppa med färgdig flush, parar sig bordet eller ett klöver till så kan han ju släppa, han sitter ju trots allt i position. Men frågan är om jag gör rätt i att trycka rivern så hårt.