pimpout Postad 16 April , 2006 Rapport Postad 16 April , 2006 Japp, fin placering ändå. Pratade nyss med karln, o han verkade inte alltför besviken.
mickol Postad 16 April , 2006 Författare Rapport Postad 16 April , 2006 34 kvar i turnerningen nu. Per H ser ut att ga bra och har en bit over 100k i stacken, avg ligger pa just 100k.
Spelgalen Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Jag följer aktivt din dagbok. Tycker den är bra! Har förstått att du spelar väldigt tight. Hur funkar detta på dina lite högre nivåer, känner du att du blir sönderläst i vissa situationer av de bra spelarna runt bordet? Jag spelar själv väldigt tight på min nivå och är intresserad om denna spelstil fungerar lika bra på säg NL 400 som på NL 100. Vad är dina erfarenheter?
Prizonic Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Rent generellt så tror jag tight spel fungerar sämre ju lägre man går ned i nivåerna. Ju mindre pengar det handlar om desto större blir ju chansen att man blir nedsynad av sämre händer och utdragen. NL400 är det absoluta minimum jag spelar på nu. Vad menar du med att tight spel fungerar sämre på lägre nivåer? Där märker ju inte spelarna ifall man spelat tight eller inte utan de synar gärna ner en med sina toppar utan kicker. Även om man blir utdragen ibland av sämre händer så är det ju det man vill, bli nedsynad av sämre händer. Tycker det borde vara tvärtom att ju högre upp i nivåerna man kommer desto mer LAG måste man spela eller?
Barf Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Vad menar du med att tight spel fungerar sämre på lägre nivåer? Där märker ju inte spelarna ifall man spelat tight eller inte utan de synar gärna ner en med sina toppar utan kicker. Även om man blir utdragen ibland av sämre händer så är det ju det man vill, bli nedsynad av sämre händer. Tycker det borde vara tvärtom att ju högre upp i nivåerna man kommer desto mer LAG måste man spela eller? Då jag spelar tight gör jag det av anledningen att förlora så lite pengar som möjligt. På högre nivåer kan jag panga på mycket mer vid få tillfällen med mina bra kort och tjäna pengar på det sättet. Allt är givetvis relativt gentemot blindsen, men av min erfarenhet funkar inte det spelet på lägre nivåer lika bra eftersom man blir nedsynad oftare. Sitter man med nöten varje gång så är det ju bara bra men jag gillar att utnyttja min tighta image för att spela många fler händer än dem. Mickol, hur är det möjligt att ha en tight image samtidigt som man spelar fler händer än gemene fisk? Vidare, hur kan du tjäna pengar på högre stakes om inte motståndarna synar dina bets de ggr du har bra kort? Om man läser ihop det jag markerat känns det hela lite motsägelsefullt ... Skulle tippa på att folk på högre stakes (200 o uppåt) synar ner oftare med marginella händer än vad som sker på SSNL; dels för att spelet allt som oftast är mer aggressivt och dels för att det förekommer mer bluffande ... Bara spekulationer från min sida dock!
mickol Postad 21 April , 2006 Författare Rapport Postad 21 April , 2006 Konsten ligger ju i att få FI att syna när man vill och folda när man vill. Detta tycker jag är lättare ju högre upp man spelar eftersom man har tillgång till mer pengar. Men då talar jag bara av min egna erfarenheter.
silencer_ Postad 21 April , 2006 Rapport Postad 21 April , 2006 Under 2h träffar jag inte ett skit på ett 3/6-bord. En kille med lite över 2200e träffar allt. Killen går och jag sätter mig på hans plats. Nu träffar jag allt. *host* rigg *host* b2b i ett nötskal
Recommended Posts