VikingSW Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Hur spelar ni turn (och ev. river)? Fi ar LAG med 45/30/2.5 Paradise Poker 3/6 Hold'em (5 handed) FTR converter on zerodivide.cx Preflop: Hero is Button with K:heart:, 7:heart:. UTG calls, MP calls, Hero calls, 1 fold, BB checks. Med två limpare hänger jag på från knappen. Flop: (4.33 SB) 2:diamond:, 4:diamond:, 7:diamond: (4 players) BB checks, UTG checks, MP bets, Hero raises, BB folds, UTG folds, MP calls. Höjer för att få bort de två andra Fi då jag förmodligen har bästa handen och inget drag. Turn: (4.16 BB) Q:club: (2 players) MP checks, Hero bets, MP raises, Hero ? Hur spelar ni vidare? Citera
Albert Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Fold. I och med att han bettade på flopp och nu c/r:ar så ligger du nog efter rejält och du har inga redraws så det är en enkel fold. Citera
VikingSW Postad 24 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 24 Februari , 2006 Känns som ett mycket bra läge för en bluff från Fi. Ingen som hade synat? Citera
Ugrath Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Du slår bara bluff, och om det är bluff är det nog semibluff 99% av ggrna dvs han drar mot färg och två överkort troligen. Given fold. Citera
Metaddict Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Det enda jag kan se att man rimligen skulle kunna spela som fi gör i det läget är en floppad nötfärg. Tycker ett set borde återhöjt på flop, en låg färg likaså. Kanske har han ruter ess och (ett par till det möjligtvis) och vill få ut dig. Du kan vara slagen men jag synar nog turn och även river förutsatt att inget ruter kommer. Antar att du synade? Citera
Ruterkung Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Det enda jag kan se att man rimligen skulle kunna spela som fi gör i det läget är en floppad nötfärg. Tycker ett set borde återhöjt på flop, en låg färg likaså. Kanske har han ruter ess och (ett par till det möjligtvis) och vill få ut dig. Du kan vara slagen men jag synar nog turn och även river förutsatt att inget ruter kommer. Antar att du synade? Varför ska han spela så med nötfärgen? Är man LAG behöver man ju inte slöspela Citera
Bjorn_ Postad 25 Februari , 2006 Rapport Postad 25 Februari , 2006 Det enda jag kan se att man rimligen skulle kunna spela som fi gör i det läget är en floppad nötfärg. Tycker ett set borde återhöjt på flop, en låg färg likaså. Kanske har han ruter ess och (ett par till det möjligtvis) och vill få ut dig. Du kan vara slagen men jag synar nog turn och även river förutsatt att inget ruter kommer. Antar att du synade? Varför ska han spela så med nötfärgen? Är man LAG behöver man ju inte slöspela Det är dessutom rejält osannolikt att en spelare med PFR 30 inte höjer preflop med ett suitat (eller ens osuitat) ess här. Skulle jag gissa så sitter han nog på Q7/Q4/Q2 även om det är riktiga sunkhänder men det är ju likssom bara vad man får vänta sig givet statsen. /Bjorn Citera
Recommended Posts