Smokey_McPot Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Jag brukar inte nämna det, men om någon frågar så svarar jag uppriktigt men säger även hur mycket tid jag lägger ner och hur osäker en pokerinkomst ändå är. Mina bekanta brukar dock inte fråga så mycket, och är det nån som undrar så brukar det vara nån av mina vänner som spelar poker även de, så de förstår vad som krävs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Machista Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Och så sa han i en tredje tråd att han alltid limpade med AA och JJ.Han gav där även vääääldigt mysko tips, så jag står fundersam till hela kalaset. Jag antar att det funkar så att han han lyckas tjäna så mycket pengar just för att han gör helt oväntade och mysko saker...tror jag iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Är det inte du som skrev i en annan tråd att du köpt en M3 och en Evo 6...Jag tror nog dina vänner har sina misstankar när du kommer glidande med någon av dom.!! hehe Och så sa han i en tredje tråd att han alltid limpade med AA och JJ. Han gav där även vääääldigt mysko tips, så jag står fundersam till hela kalaset. Och Doyle Brunson höjer med suited connectors och det har väl gått ganska bra för honom... Jag tjänar inte så mycket av mina pengar på internet, det mesta kommer live så det är lite svårare att dölja framgångar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Largo-Sama Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Jag gömmer inget, för jag har inte direkt något värt att gömma. 55kr/h blir nog inte så många avundsjuka på. Clearar jag en bonus samtidigt brukar det bli över 150kr/h med den inräknad. Jag har ju helt klart det roligaste sommarjobbet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemomen Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 Jag tycker det verkar som om de flesta är väldigt hemliga med att tala om vad de vinner på poker. I min vänskapskrets är det egentligen bara en person som har talat om att han vann 16000sek på en turnering, säkert för att han blev så glad. Alla andra går runt och ser lite skumma ut och muttrar "jag tjänar så jag klarar mig..." och småflinar. Eller så tittar de bara lurigt och säger ingenting. I den klubb där ja spelar har givetvis alla tjänad en massa jäkla pengar på pokern, men ingen vill säga hur mycket. Min åsikt är att det bara är skitsnack och den vanliga inställningen att en person inte kan erkänna ett nederlag och att det är långt ifrån många som slänger ihop 10-15000sek i månaden. Själv har jag inte tjänat ett skit på pokern, men tycker det är kul iaf. Samtidigt ser jag det fortfarande som att jag spenderar läropengar. Till de som har lyckats från start är det bara att säga grattis Nästa gång ni bjuder polarna på pizza kan ni hälsa att det är från mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 I den klubb där ja spelar har givetvis alla tjänad en massa jäkla pengar på pokern, men ingen vill säga hur mycket. Min åsikt är att det bara är skitsnack och den vanliga inställningen att en person inte kan erkänna ett nederlag och att det är långt ifrån många som slänger ihop 10-15000sek i månaden. Det är iofs lite svårt att trycka iväg en sån lögn, då man lär se skillnad på en snubbe som gått minus en månad, och en som gått +15k. Jag berättar själv inte - längre - för folk vad jag tjänar på pokern, men det märks fortfarande på mig då jag har råd att spendera pengar. Nästa gång ni bjuder polarna på pizza kan ni hälsa att det är från mig Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 kul tråd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
abris Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 jag tjänar rätt bra på poker, runt 40 dollar i timmen sedan årskiftet. Jag pluggar samtidigt och det är där jag har min bekanstskapskrets. måste faktiskt säga att det blir lite jobbigt ibland när folk inte ska hänga med ut och käka eller ta några öl för att csn pengarna är slut. jag har väl berättat för mina närmaste polare och endel kursare. men jag berättar verkligen inte så länge ingen frågar. blir också lite svårt att förklara för utomstående som ska sommarjobba hela sommaren och jag själv ska sticka ut och resa över 2månader. till ytligt bekantar brukar jag säga att jag gör lite extra pengar på värdepappersplaceringar vilket är en halvsanning eftersom jag gör rätt mycket pengar på det också och det låter mycket mer legitimt. till brudar säger jag inte heller att jag lever på att sitta framför datorn förrens jag lärt känna dom bättre, brukar inte få några bra reaktioner direkt. jag är rätt nöjd och stolt över att kunna leva på poker men tycker det är jobbigt att ha så annorlunda liv jämfört med min bekantskapskrets. att man sedan blir lat och bortskämd och missar lite socialt när man inte jobbar eller sitter hemma och lirar en kväll är ju också en aspekt man bör tänka på. just nu är jag rätt trött på pokern trots att jag tjänar riktigt bra. har kommit fram till att jag verkligen inte vill lira hela livet utan ser pokern enbart som extra pengar. en annan viktig orsak till att jag inte öppnar käften alltför brett är rädslan för att nån avundsjuk person eller nån jag blir ovän med i framtiden vill sätta dit mig för att jävlas. har tjänat x 100kkr och det hade verkligen inte varit roligt att få betala skatt på dessa eller att få indraget studielån/bidrag, bli återbetalningsskyldig av bostadsbidrag etc.. ingen annan som tänker så? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 abris...... tänkte skriva ett exact lika dant inlägg men det behövs inte.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zencor Postad 2 Maj , 2005 Rapport Share Postad 2 Maj , 2005 jo det kan vara farligt om man ser det på så vis. men om du nu har nära vänner så vet du vilka du kan berätta till, och om du nu tjänar så mycket och någon skulle gå ut med det, so what? finns inga direkta bevis. i sverige är man oskyldig tills man bevisas motsatsen, tror inte dem skulle gå in hemma hos dig med polis och säga "ehpp nu räcker det, no more poker kiddo" man får helt enkelt lägga upp det snyggt och proffsigt nära vänner, sure thing, why not nya vänner/kollegor, "lirar poker ibland, vinner väl 2 - 3 hundra kr i månaden" typ.. bara hålla det lite så klent så dem inte tror att det är rena guldgruvan brudar, berätta när du blir påkommen i bar gärning =) , och om dem frågar var du har fått pengarna ifrån, säg att du säljer polska porrfilmer på fritiden hitta på något hehe girls like controll bite me gonatt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 3 Maj , 2005 Rapport Share Postad 3 Maj , 2005 Bevisen ligger väl i kontoutdragen från bankerna där hiskeliga summor pengar bara strömmar in från olika utlandspokersiter/neteller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts