Gå till innehåll

NLT - SnG, Starthänder mm, $10 resp. $20

Recommended Posts

Postad

Har spelat en del $10+$1 SnG på Prima med hyffsade resultat. Även provat några $20+$2, och det känns som att de två nivåerna skiljer sig ganska rejält. $10 är ordentligt fiskigt, men på $20 är det oftast en hel del bra spelare som har koll på turneringsspel och som faktiskt spelar händerna och spelarna med nån form av tanke och strategi.

Då jag är rätt oerfaren på NL så har jag rätt svårt med tänkande motståndare.. :roll: Har väl börjat lära mig lite om NL, men hittar oftast nått sätt att klanta till det för mig.

På Prima 6-handed SNG så börjar man med $1000 i marker och blindsen börjar på 10/20. De dubblas var 12:e hand tror jag (var 10:e på $5 och lägre).

Nåja, min spelstil var från början extremt TAG på nivå i-3 och mer lös och baserad på steals och CB på de högre nivåerna, då det ofta är 4-5 spelare kvar och blindsen är 80/160 och högre. Spelade inte så många händer, utan spelade spelarna.

Denna strategi fungerade bra på $10, men var nog lite för simpel för $20. Tror att jag måste börja spela fler händer och faktiskt tänka lite där. Så jag har börjat öppna upp mitt spel, spelar betydligt mer på de låga nivåerna, men försöker hålla mig borta från oturen. Problemet är att den ofta är framme eller att jag lurar in mig själv i nån fälla och åker ut mot nån fisk redan tidigt i turneringen.

Funderar på hur jag BÖR spela på respektive nivå, och för att formalisera det hela lite: Vilka starthänder bör jag köra på respektive nivå? Fler eller färre på $20?

2+2 har ju nån tråd "How to beat the Party $10 SnG", nåt sånt - är den bra för Primas $10, och isf hur bör man justera för $20? Hur ska de råden justeras för 6-handed?

Hmm, lösa frågor, men men..

Postad

Du tänker på 10 handed. 6 handed så är det inte riktigt lika illa, men fortfarande inte bra, 10-20 bb är väl average när det är 4-5 kvar. 10 handed blir rena lotteriet när man väl är ITM, så jag håller med om att strukturen är knasig.

Det enda som håller mig kvar på Prima är att jag väntar på en bra turneringsbonus på PokerStars. Men det kanske är värt att gå nån annan stans i väntan på en sådan. Vart rekommendrar du? Antar iofs att det finns tusen trådar om Sng-struktur, men ändå.

Postad

Hoppar in här :).

2+2 -manualen du refererar till gäller väl den gamla strukturen? Helt annorlunda idag. Men det finns några trådar om den nya strukturen också.

Kör Party's Sng istället för Prima. Ongame's är också bra. Ongame har shorthanded också.