flarke Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Under the gung höjer 3*bb och jag som sitter innan knappen går med på A 4 . blindsen foldar. Jag sitter på ett NL 1/2$ bord. Värt att säga är att Fi alltid slowspelar bra händer och är allmänt rätt tight. Flop Q A 6 Här bettar Fi 3*bb igen och jag höjer med högsta paret samt färgdraget. Fi ställer in utan att tveka!!?? vad ska detta betyda då? Han kan ju sitta på endel händer som är mkt bättre än mina just nu. Men han har alldrig ställt in alla marker innan river, då han vet om han verkligen har nötterna eller inte. Med detta i åtanke så synar jag. Turn K River 8 Jag spelar på ladbrokes och där visas inte händerna förän i slutet. Iaf så så vinner han potten och när korten visas så har han K K man blir lite frustrerad då han lyckades träffa sin 1 outare om man bortser från nårga runner runner. Vad skulle jag gjort annorlunda? Skulle jag lagt mig istället för att ställa in? Jag blev lite och tiltade. Men jag lyckades stänga ner datorn. Sen ringde jag mitt ex och skällde lite på henne istället! funkade fint faktiskt! Citera
Snusarn Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 roundhousekicka datorn och skrik. Nej men, du undrar om du gjorde rätt. Du fick in hela smeten när du var enorm favorit, kan man göra mycket mer rätt? Antar dock att du visste det själv men bara ville få lite sympati. Citera
baller Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Vad skulle jag gjort annorlunda? Skriva hur mycke du höjer när han betar 3xbb på floppen. Citera
TheMenace Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Du skulle självklart lagt dej när han går all in eftersom du borde vetat att det kommer en K på turn. Näe, men allvarligt.. Vad är det här för fråga? Du får in degen när du är jättefavorit, varför frågar du om du spelade rätt? Citera
flarke Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Men var det en bluff från Fi´s sida, eller vad kan han ha satt mig på för hand egentligen? Citera
flarke Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Om han sitter på AA eller QQ så är jag väl ingen favorit till denna pott?! Citera
Nickefik Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Du får in degen när du är jättefavorit, varför frågar du om du spelade rätt? Vi vet ju nu att han var stor favorit, men när han skulle ta ställning till vad han skulle göra hade han ingen aning om vad Fi satt på. Alltså är hans frågeställning fullständigt normal. Citera
cAshville Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 vad kan han ha satt mig på för hand egentligen? Det vet han nog knappt själv.. Citera
TheMenace Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Men var det en bluff från Fi´s sida, eller vad kan han ha satt mig på för hand egentligen? Ingen aning hur han tänker när han ställer där. Han blev väl så exalterad när han såg KK att han nog aldrig skulle lagt den oavsett bräda. Citera
baller Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Vad skulle jag gjort annorlunda? Skriva hur djupa stackar ni hade från början... I övrigt är handen ganska ointressant om du inte vill ha in pengarna i situationer som den här så kan du inte spela A4s...eller en massa andra händer för den delen, efter pf-höjning... Citera
flarke Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 hans stack var på 270$ nånting och min på 130$ typ Citera
baller Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Men var det en bluff från Fi´s sida, eller vad kan han ha satt mig på för hand egentligen? Troligen läste han dig som weak-tight och trodde du kunde folda på omslag, vilket du inte gjorde... Citera
dlinder Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 man blir lite frustrerad då han lyckades träffa sin 1 outare om man bortser från nårga runner runner. Vad skulle jag gjort annorlunda? Du skulle hållt dig från att skriva en bad beat-historia förklädd till handanalys. Citera
TheMenace Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Vi vet ju nu att han var stor favorit, men när han skulle ta ställning till vad han skulle göra hade han ingen aning om vad Fi satt på. Alltså är hans frågeställning fullständigt normal. Värt att säga är att Fi alltid slowspelar bra händer och är allmänt rätt tight. Om han sitter på AA eller QQ så är jag väl ingen favorit till denna pott?! Du säger ju det själv; att fi alltid slowspelar bra händer. Då kan du väl i stort sett utesluta AAA och QQQ? Om du är rädd för de händerna kan du ju blixtfolda bottenset så fort nån ställer. Citera
flarke Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 SLuta spela poker Jag tror nästan det är bäst! Citera
PxT Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 A4s mot en utg raise samt att killen är allmänt tight är väl inte så bra även om du har position, vad vill du träffa? Nu fick du ju en riktigt bra flopp men det kommer inte att hända så ofta. Är det den klassiska: "jag synar för färgdraget"? Citera
Backemann Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Nu vet jag ju inte vad du har för spelstil, eller hur han sett dig spela. Han kan mycket möjligt ha satt dig på par i ess eftersom du höjde upp till 24, eller ett färgdrag, men räknat med att odsen att du viker dig är tillräckliga. Du kanske har höjt hans höjningar hela dagen och han har vikit sig, och tänkte att om han nu sätter imot kommer du lägga dig? Han var tight sa du, och kanske resonerade som att hans tighta image skulle få dig att vika dig med endast ett par eller färgdrag. Nu hade du ju båda, och skulle givetvis syna i det läget, men det vet ju inte han. Hand du gjort samma höjning upp till 24 med endast ett par i ess (med en bättre kicker än i detta fallet i och för sig) men vikit dig vid en all in? Han försökte sig på en steel med möjligheter att vinna handen ändå (om du t.ex synar med endast ett färgdrag, kungen kommer, runner runner stege mm), så så konstigt var det väll inte? Surt äpple att bita i dock.... Citera
Recommended Posts