user0307 Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Hej på er Jag vet att det finns andra trådar om pottodds men jag skulle vilja veta hur ni på ett enkelt sätt räknar ut pottodds och outs Citera
omduvoresomjag Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Nu kommer jag skriva ett drygt icke-informativt svar. Välkommen till Pokerforum! Om du nu VET att det finns andra trådar om EXAKT samma sak, varför tittar inte du i de trådarna, då EXAKT samma fråga besvaras i de trådarna. Lathet bör inte premieras. Citera
user0307 Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Nu kommer jag skriva ett drygt icke-informativt svar. Välkommen till Pokerforum! Om du nu VET att det finns andra trådar om EXAKT samma sak, varför tittar inte du i de trådarna, då EXAKT samma fråga besvaras i de trådarna. Lathet bör inte premieras. Ohhh shit.....anledningen till att jag skriver ett nytt medelande är att jag inte fått EXAKT dom svar jag var ute efter....och jag har letat efter uppgifter men inte hittat EXAKT det jag är ute efter...... Så åter igen hur gör ni när ni räknar pottodds och outs på ett enkelt sätt? alltså utan program Citera
Apelsinjuice Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Nu kommer jag skriva ett drygt icke-informativt svar. Välkommen till Pokerforum! Om du nu VET att det finns andra trådar om EXAKT samma sak, varför tittar inte du i de trådarna, då EXAKT samma fråga besvaras i de trådarna. Lathet bör inte premieras. Ohhh shit.....anledningen till att jag skriver ett nytt medelande är att jag inte fått EXAKT dom svar jag var ute efter....och jag har letat efter uppgifter men inte hittat EXAKT det jag är ute efter...... Så åter igen hur gör ni när ni räknar pottodds och outs på ett enkelt sätt? alltså utan program Alltså, hur många har inte frågat detta? händer typ var och varannan dag! Dock ska jag se om jag kan besvara din fråga: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1880685000&s=1 Jag bestälde den för 3 dagar sen och fick den igår. Har läst (eller med finare ord, studerat) till och med implicita odds. Det är en väldigt bra bok! Citera
user0307 Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Alltså, hur många har inte frågat detta? händer typ var och varannan dag! Dock ska jag se om jag kan besvara din fråga: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1880685000&s=1 Jag bestälde den för 3 dagar sen och fick den igår. Har läst (eller med finare ord, studerat) till och med implicita odds. Det är en väldigt bra bok! Tack som fasiken för det !!Håller på å läser Pokerhandboken men greppar det inte riktigt...så jag ville få lite räkne exempel på hur jag ska tänka!! Citera
XarsioN Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21384&postdays=0&postorder=asc&start=0 Den tråden tror jag kommer hjälpa dig, läs tråden för dom hjälpte mig iallfall. ställde samma fråga precis när jag kom till detta forum, har också läst pokerhandboken men förstog inte riktigt de där med potodds, men lärde mig när jag kom till de här forumet (och läste den tråden)... Citera
user0307 Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=21384&postdays=0&postorder=asc&start=0 Den tråden tror jag kommer hjälpa dig, läs tråden för dom hjälpte mig iallfall. ställde samma fråga precis när jag kom till detta forum, har också läst pokerhandboken men förstog inte riktigt de där med potodds, men lärde mig när jag kom till de här forumet (och läste den tråden)... TACK!! äntligen ett svar som hjälper!! Citera
sawdustwilly Postad 23 Februari , 2006 Rapport Postad 23 Februari , 2006 Ett sätt som funkar enkelt med huvudräkning medans man spelar är att räkna med följande formel: antal outs * 2 + 2 dvs. om du har färgchans och par på floppen (9 outs för färgen, 2 outs för trissen och 3 outs för tvåpar Totalt: 14 outs) har du UNGEFÄR: 14*2 = 28 28 + 2 = 30 30% chans att träffa en vinnande hand på turn Detta är en uppskattning, inte något exakt värde. Men det funkar helt okej att spela efter och går snabbt att räkna ut. EDIT: Sen är det ju såklart upp till dig och din read att hitta hur många outs du verkligen har. Eventuellt bluffar han ju, och då kanske du t.om. leder med ditt låga par. Eller om det är en riktig thightis så kanske han har set när han betar så som han gör, och då får du ju räkna bara med färgchans och att bordet inte parar sig. Det blir alltså lite lurigt i vissa fall ändå. Citera
user0307 Postad 23 Februari , 2006 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2006 Ett sätt som funkar enkelt med huvudräkning medans man spelar är att räkna med följande formel: antal outs * 2 + 2 dvs. om du har färgchans och par på floppen (9 outs för färgen, 2 outs för trissen och 3 outs för tvåpar Totalt: 14 outs) har du UNGEFÄR: 14*2 = 28 28 + 2 = 30 30% chans att träffa en vinnande hand på turn Detta är en uppskattning, inte något exakt värde. Men det funkar helt okej att spela efter och går snabbt att räkna ut. EDIT: Sen är det ju såklart upp till dig och din read att hitta hur många outs du verkligen har. Eventuellt bluffar han ju, och då kanske du t.om. leder med ditt låga par. Eller om det är en riktig thightis så kanske han har set när han betar så som han gör, och då får du ju räkna bara med färgchans och att bordet inte parar sig. Det blir alltså lite lurigt i vissa fall ändå. Bra!! det var det jag var ute efter ett snabbt enkelt sätt att räkna ut outs pott odds på. Tack för en enkel variant Citera
Reaperboy Postad 26 Februari , 2006 Rapport Postad 26 Februari , 2006 Men lol! Det där är juh vinstchansen och inte pottodds.. Citera
Recommended Posts