Gå till innehåll

Bästa online pokersajten?


Lassis

Recommended Posts

Jag har funderat länge och försökt jämföra men det finns så många nu så man hinner inte med alls...

 

Den bästa sajten, sett utifrån:

 

 

-Antalet motståndare och bord (både Fixed Och Nolimit Texas,

6-10manna)...

 

-Bonus-system och antal bonusar/år...

 

-Det SKA gå att spela flera bord samtidigt (Utesluter Pacific mfl alltså)...

 

-Rakeback... (inte nödvändigt men i vissa fall en viktig del)...

 

-Rake... (I mitt tycke det viktigaste tillsammans med antal bord och spelare på en sajt)...Väljer bort ex Betsson här då jag spelar allt från micro till låga bord upp till 2,4Limit och 1,2Nolimit...

 

-Turneringar (Som vissa sajter är riktigt dåliga på, ex Everest)...

 

 

Det här är som ni ser inget som tar upp vilket motstånd, eller finishen på sajten utan enbart andra faktorer som jag tycker är viktigare...

 

Vilka finns då kvar och vilka för och nackdelar har dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag sabbade tråden men poängen var att det finns inget definitvt svar här, alla föredrar olika siter även om du har ställt upp kriterier här.

 

- Party har störst antal motståndare.

 

- Bonusar? Well, som sagt, vad fördrar du? Stora eller lätta att cleara. Ultimate Bet ger lättast ut mest i bonus per år, men troligen också "svårast" att cleara...

 

- Alla förutuom Pacific lever upp till detta..

 

- Rakeback, inget sånt här. Men går att få överallt, more or less...

 

- Rake, beror mycke på vilka nivåer osv man spelar..

 

- Turneringar, alla större siter erbjuder hyfsade scheman med turneringar (nä, everest, poo mountain etc är inga stora siter).

 

Summa summarum, det finns inget bra svar, prova dig fram tills du hittar ett ställe du gillar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Crypto är ganska tomtigt på låga nivåer.

€200 samt $200 borden är väldigt vilda där ibland.

Kan tänka mig att €100 borden e det oxå.

 

Bra rakeback finns och troligen skattefria alternativ är Betfair eller WIlliam Hill.

 

£05/1 borden är väldigt tomtiga, men också väldigt passiva, något som signifierar hela Crypto, spelet är passivt och tar ett tag att vänja sig, men det finns fina pengar när du väl gjort det.

 

I övrigt väldigt dåliga turneringsspelare och väljer du Betfair kan du få ett insidertips. (Det handlar inte om rakeback eller så, så oroa er inte moderatorer) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag sabbade tråden men poängen var att det finns inget definitvt svar här, alla föredrar olika siter även om du har ställt upp kriterier här.

- Party har störst antal motståndare.

- Bonusar? Well, som sagt, vad fördrar du? Stora eller lätta att cleara. Ultimate Bet ger lättast ut mest i bonus per år, men troligen också "svårast" att cleara...

- Alla förutuom Pacific lever upp till detta..

- Rake, beror mycke på vilka nivåer osv man spelar..

- Turneringar, alla större siter erbjuder hyfsade scheman med turneringar (nä, everest, poo mountain etc är inga stora siter).

Summa summarum, det finns inget bra svar, prova dig fram tills du hittar ett ställe du gillar...

 

 

Hm, jo jag har testat ett antal..är snart uppe i 20-talet sajter och jag hittar ingen som känns grymt bra...alla har ju sina dåliga sidor..Party och PokerStars är nog dom enda större som jag inte spelat på....

 

Jag skrev frågan för att få fler än ett svar, det var just därför jag ställde den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad heter hemsidan???

 

Crypto är ganska tomtigt på låga nivåer.

€200 samt $200 borden är väldigt vilda där ibland.

Kan tänka mig att €100 borden e det oxå.

 

Bra rakeback finns och troligen skattefria alternativ är Betfair eller WIlliam Hill.

 

£05/1 borden är väldigt tomtiga, men också väldigt passiva, något som signifierar hela Crypto, spelet är passivt och tar ett tag att vänja sig, men det finns fina pengar när du väl gjort det.

 

I övrigt väldigt dåliga turneringsspelare och väljer du Betfair kan du få ett insidertips. (Det handlar inte om rakeback eller så, så oroa er inte moderatorer) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b2b klienten är

 

*ofta nere

*få spelare

*bara en bråkdel av de funktioner Som går att finna i mer utvecklade klienter

*långsam Support

*dålig sit and go struktur

*viss b2b företag är mkt dålig av seriöst folk bakom sig

 

Några av många argument varför jag väljer bort b2b nätverket.

 

att jag sa Gay ber jag om ursäkt för om det uppfattades som en attityd.

 

/lemongirl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

b2b klienten är

 

*ofta nere

*få spelare

*bara en bråkdel av de funktioner Som går att finna i mer utvecklade klienter

*långsam Support

*dålig sit and go struktur

*viss b2b företag är mkt dålig av seriöst folk bakom sig

 

Några av många argument varför jag väljer bort b2b nätverket.

 

att jag sa Gay ber jag om ursäkt för om det uppfattades som en attityd.

 

/lemongirl

 

Tänk om du skrivit så från början ;) Säger lite mer än ordet "gay". Nåja, nu ska jag sluta leka moderator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sammanfattning på de klienter jag spelat mest på:

 

Partypoker, har rätt skön klient och motståndet varierar, oftast ganska dåliga spelare. Många stora turneringar med över 1k spelare. Poängshoppen är uppdaterad och erbjuder rätt mycket nu. Reloadbonusar.

 

Prima, är lite tightare än party, snabb klient utan plotter. Man ser snabbt vilka som är med och inte med. Lite mindre spelare i turneringarna än på party, säg mellan 100-1000 oftast.

 

Pokerstars, mycket turneringar. Bra statistik för turneringarna, långsam klient med tråkiga färger. Tight i både turneringar och cashgame, passar aggresiva spelare. Poängshop med hyfsat utbud.

 

Det var ju synd att tråden bara gäller pokersajter online, för jag känner till många bra som är offline.

 

Jag kan inte sluta skratta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...