Gå till innehåll

Bankrulle vid NL 0.25/0.50


bossbaver

Recommended Posts

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Visst är det inget fel att vara seriös och disciplinerad när det gäller br-krav men i relation till pengarna det handlar om på NL25 eller NL50 så känns diskussionen lite överdriven.

I beg to differ.

 

Vill man bli en duktig och seriös spelare handlar det om att på ett tidigt skede lära sig om money management och hur det fungerar. Hur lite pengar det än må röra sig om så gäller det att tidigt etablera en kunskap och känsla för sin ekonomi och självkontroll. Detta är ju främst i syfte för att man ska överleva på de högre nivåerna men även för att utvecklas som spelare och förstå vad poker egentligen handlar om. Dessutom kan en påläst spelare som förstått vikten av money management med lätthet dra in ett par extra laxar per månad jämfört med en novis på området utan att spela mer, särskilt på NL$50.

 

Är man dock en rekreationell spelare med fast inkomst som lirar för nöje och avkoppling håller jag dock med - luta dig tillbaka och fyll upp med några nya inköp när dina gamla tagit slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till dig och alla andra som tycker det är lättare att vinna mot bättre spelare: ta ett lån hos citibank och sätt er på 50/100-borden. Där finns inte så mycket fisk, det skulle nog passa er perfekt. Lycka till.

 

jaaa, jag håller med alltså. Skicklighetsskillnaden mellan 0.10-0.20 och 0.25-0.50 är helt otroligt stor!

 

Jag menar, folk på 0.25-0.50 har ju ett sånt extremt mycket större kunnande och fler uttänkta specialtekniker än de på 0.10-0.20..................

 

ähhhh, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du har på ditt pokerkonto är hela din bankroll endast om du planerar att lägga av med pokern om du skulle förlora allt. Kan du i själva verket tänka dig att fylla på med mer pengar, ja då är också din bankroll större än vad du har på kontot.

 

Så kul med folk som säger saker som "igår gulade jag tre rullar".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räcker knappast med lite tur... Hur många timmar per dag spelade du då? Om man har ett snitt på plus 10-15 BB(big blind) per hundra händer skall man vara väldigt nöjd. Detta ger alltså ett par futtiga dollar per bord och timma. Givetvis kan man vinna betydligt fler BB per 100 än så, men inte utan bra med tur samt att man krossar allt motsånd......

 

Haha, 30 euro till 10 000 euro på en vecka.. Contractor gjorde det.

Torska alla 10k nästa dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...