Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tänkte lägga ut en session där jag förlorar. Ska inte sitta och förklara mig för mycket för allt finns där rätt och slätt.

Jag har tidigare underdagen torskat mot 4 st bakflushes och 3 flushar samt bakdörrs 4stege i Sökö (all in på 3:e kortet) :D så där av frustrationen. Är på halvtilt på slutet.... sista spelet säger allt.

Helt fantastiskt dålig är jag, inte konstigt att jag inte vunnit på fixed på 3 månader. Förstår inte varför jag ska traggla vidare med detta.

Något som ni kommer höra jag diskuterar med mig själv är när jag ska hitta folden och värdebeten. Preflop spelet är inte så mycket att snacka om är väl ganska standard. Skulle kanske kunna 3betta i någon situation kanske.

Jag märker själv när jag tittar på filmen så fokuserar jag mer på potter jag är med själv i. Sitter och väntar på att jag ska få betta. Då bör jag vara vaken på dem andra borden. För jag ser nu efteråt många händer jag missar på dem andra borden...... Mycke svammel men ni fattar nog. Kanske borde spela 2 bord bara?

Förresten det är 2/4 SH jag lirar i videon. Divx codec 5.2.1 behövs för att kika på det audiocodec ska nog inte va något speciellt.

Spy gärna galla på mig, what ever turns you on. ;)

Länk video: spinky-24sh.avi

(Kommer va uppladdad vid 06.00 tiden.. går o slaggar nu..)

Postad

Börjar titta på filmen nu, skriver in händer jag har synpunkter på efter att de kommer.

1. JTo på knappen efter två limpers, du foldar. Enkel limp.

2. 74s på SB först in. Nu vet jag inte något om BB men en sak jag har märkt ofta är att man kan complete SB och auto-betta floppen och ofta vinna utan fight. Kanske inte läga att göra mot en okänd men har jag sett BB vika ner sig enkelt i liknande situationer är jag inte främmande för att spela så med denna typen av händer även om 74s kanske är i svagaste laget.

3. AJ i MP mot tre spelare, floppen kommer 667 två klöver. Givet bet från dina sida. Turn kommer ytterligare en 6:a och du fortsätte betta in i alla tre. Jag gillar det inte men är inte säker riktigt, några andra som kan kommentera?

4. K6o i SB mot BB HU, och du foldar? Du leder mot en random hand och det är precis vad BB har. Dessutom kan du säkerligen få han att folda ett par bättre händer också samt ta hem potten mot en bättre hand på floppen eftersom du har initiativet. Höj!

5. KQs UTG. Tycker inte du kan folda river där. Potten är stor och du har 12:1 på att syna river. Knappens spel är lite underligt. Först synar han 3 kallt preflopp och höjer ditt floppbet (som jag tycker är helt rätt, ditt bett alltså) men synar bara turn för att höja river. Tror han kan sitta på Ah här eller andra händer du slår ofta nog.

6. 64s i SB och knappen openlimpar. Tycker du kan syna där med 5:1.

7. KTs i SB först in och höjer. Floppen kommer A77, bra flopp för dig för BB har inte många händer han kan syna med och när han gör det så finns det ingen anledning att betta turn, tror inte du vinner potten alls ofta här. Vilka händer synar BB floppen med som han lägger/du slår?

8. JTs UTG, tycker du kan höja här.

9. KQs UTG+1, lite klurigt riverbeslut men jag hade nog foldar där. En ensam sjua slår dig även om de inte bör vara vanliga i hand HD med tanke på att du höjde preflopp men även en hel drös kungar har blivit tvåpar nu och han check/raisear dig. Det enda du slår är nästan en bluff och det tror jag inte är så ofta. Jag hade nog hittat folden här efter en liten stund. Sätt nota att han är dum i huvet :)

Missade att du själv kommenterade eftersom jag hade musik på. Stänger av musiken nu :)

10. K8o i BB mot SB som openlimpar. Höj här. Han kan ha en jäkla massa skit som du leder mot + att du får en hel del fold equity på floppen här. Kom ihåg att senast han openlimpade och du höjde la han sig direkt till ditt floppbett.

11. 66 i CO. Du limpar efter en limp tidigare, helt ok. Knappen höjer, inte lika kul. Floppen kommer Q85. Ingen flopp som dunderträffar knappen HD direkt, du kan mycket väl leda mot honom här om han inte är på tok för tight med sina preflopp-höjningar. Jag hade checkat den precis som du gör . Hade UTG synat hade jag lagt mig men han lägger sig nu och du är HU mot knappen. Dags att check/raisa tycker jag. Lite vekt att ge upp den så enkelt tycker jag.

12. Du folar ett ess HU i SB mot BB! Antar att det är pga att du är inblandad i en annan hand men det är till att ge upp värde det. Spela färre bord om du inte hinner med.

13. AQs, tycker du spelar den ok men jag hade föredragit check-raisen på floppen eftersom det kostar multum om du blir 3-bettade på turn när du måste se river. Om du hade check-raisat floppen istället och det kommit en blank på turn hade du haft en klar möjlighet att få han att lägga sin AQ och där med slippa splitta.

14. Skyller tilten på den här va? :) Syna ner efter hans flopphöjning.

Tycker du spelade rätt ok, fast jag tycker nog du ska spela färre bord eftersom jag upplevde de som om du inte hann med alla gånger och då är det bara dumt att spela fler bord. Du råkade ut för ett par tråkiga utdragningar och andra säker, JJ vs AA på låg bräda är aldrig kul om man inte klonkar men din KQ mot J7s på brädan K96 (eller vad den var) var riktigt sur.

Hoppas jag har sagt hyffsat vettiga saker nu så jag inte får alla andra efter mig :)

Postad
Börjar titta på filmen nu, skriver in händer jag har synpunkter på efter att de kommer.

Raise kan sitta där också kanske? jag satt och fundera som hastigast på de.

2. 74s på SB först in. Nu vet jag inte något om BB men en sak jag har märkt ofta är att man kan complete SB och auto-betta floppen och ofta vinna utan fight. Kanske inte läga att göra mot en okänd men har jag sett BB vika ner sig enkelt i liknande situationer är jag inte främmande för att spela så med denna typen av händer även om 74s kanske är i svagaste laget.

Japp något jag måste bli mye bedre på e blindsspelet känner mig helt offline på de vet inte riktigt vad jag ska göra.

3. AJ i MP mot tre spelare, floppen kommer 667 två klöver. Givet bet från dina sida. Turn kommer ytterligare en 6:a och du fortsätte betta in i alla tre. Jag gillar det inte men är inte säker riktigt, några andra som kan kommentera?

Fundera på den där faktiskt. har väl pos om jag inte minns fel. Min hand har ju showdown value samt jag har 2 överkort som bör va heta. Fast vad vet jag.. de e jag som behöver hjälp =)

4. K6o i SB mot BB HU, och du foldar? Du leder mot en random hand och det är precis vad BB har. Dessutom kan du säkerligen få han att folda ett par bättre händer också samt ta hem potten mot en bättre hand på floppen eftersom du har initiativet. Höj!

Yes miss av mig.

5. KQs UTG. Tycker inte du kan folda river där. Potten är stor och du har 12:1 på att syna river. Knappens spel är lite underligt. Först synar han 3 kallt preflopp och höjer ditt floppbet (som jag tycker är helt rätt, ditt bett alltså) men synar bara turn för att höja river. Tror han kan sitta på Ah här eller andra händer du slår ofta nog.

Sii, expert och folda i fel potter

5:1 e de så hett? vill man inte ha iaf 7:1?

7. KTs i SB först in och höjer. Floppen kommer A77, bra flopp för dig för BB har inte många händer han kan syna med och när han gör det så finns det ingen anledning att betta turn, tror inte du vinner potten alls ofta här. Vilka händer synar BB floppen med som han lägger/du slår?

True, vad ska han ha lixom. :) men jag bettar flushdraget turn. känns bedre än att check folda. minimalt att han kan lägga ett pp kanske ;)

9. KQs UTG+1, lite klurigt riverbeslut men jag hade nog foldar där. En ensam sjua slår dig även om de inte bör vara vanliga i hand HD med tanke på att du höjde preflopp men även en hel drös kungar har blivit tvåpar nu och han check/raisear dig. Det enda du slår är nästan en bluff och det tror jag inte är så ofta. Jag hade nog hittat folden här efter en liten stund. Sätt nota att han är dum i huvet :)

Synd att man inte ser statsen. Men visste att han va fisken på bordet. där av kunde jag inte släppa den. Dock hade han en aggrofactor på 0.75 vilket tyder på att jag e stekt när han checkraisar river men jag kan inte hitta fold mot tomtar, pantad som man är.

Missade att du själv kommenterade eftersom jag hade musik på. Stänger av musiken nu :)

Ja det är ju högklassigt gnäll! får du ju inte missa.. sen har du missat många kommentarer och förfrågningar =)

10. K8o i BB mot SB som openlimpar. Höj här. Han kan ha en jäkla massa skit som du leder mot + att du får en hel del fold equity på floppen här. Kom ihåg att senast han openlimpade och du höjde la han sig direkt till ditt floppbett.

Si, blindsgrejen.. skärpa sig. e väl mest för man känner sig helt offline på postflop spelet som man inte orkar med o lira blindspelet.

11. 66 i CO. Du limpar efter en limp tidigare, helt ok. Knappen höjer, inte lika kul. Floppen kommer Q85. Ingen flopp som dunderträffar knappen HD direkt, du kan mycket väl leda mot honom här om han inte är på tok för tight med sina preflopp-höjningar. Jag hade checkat den precis som du gör . Hade UTG synat hade jag lagt mig men han lägger sig nu och du är HU mot knappen. Dags att check/raisa tycker jag. Lite vekt att ge upp den så enkelt tycker jag.

Tycker dock att den kommer bli lurig hur som. Han lär calla en checkraise. Om jag inte minns fel så är flushdrag ute samt 2 överkort. Ett till lär vara på väg. Vad är linjen lixom? Check/raise Bet/fold Bet/fold?

12. Du folar ett ess HU i SB mot BB! Antar att det är pga att du är inblandad i en annan hand men det är till att ge upp värde det. Spela färre bord om du inte hinner med.

Helt lost i blinds spelet.. om det är för mye skiter jag i de.. lär va grosse läcka.

13. AQs, tycker du spelar den ok men jag hade föredragit check-raisen på floppen eftersom det kostar multum om du blir 3-bettade på turn när du måste se river. Om du hade check-raisat floppen istället och det kommit en blank på turn hade du haft en klar möjlighet att få han att lägga sin AQ och där med slippa splitta.

Gillar spelet för jag har flushen där.. om de kommer blank turn vad ska han syna med lixom eller raisa? AK KQ då har jag outs. Alla pockets e tunga för han o syna. Då jag kan "slowat" QQ AA nu har vi/jag räknat bort dem händerna för jag själv håller AQ. Men kanske lite lätt och se på de så här i efterhand.

14. Skyller tilten på den här va? :) Syna ner efter hans flopphöjning.

Ja, han är ett ärke mongo dock om du kollar på tidigare potter jag inte är med i. :lol:

Tycker du spelade rätt ok, fast jag tycker nog du ska spela färre bord eftersom jag upplevde de som om du inte hann med alla gånger och då är det bara dumt att spela fler bord. Du råkade ut för ett par tråkiga utdragningar och andra säker, JJ vs AA på låg bräda är aldrig kul om man inte klonkar men din KQ mot J7s på brädan K96 (eller vad den var) var riktigt sur.

Hoppas jag har sagt hyffsat vettiga saker nu så jag inte får alla andra efter mig :)

Tack för din utvärdering

Postad

Raise kan sitta där också kanske? jag satt och fundera som hastigast på de.

Bättre än fold. Tror att en syn är bättre eftersom du i princip måste träffa då du inte vinner en pott med 2-3 motspelare utan showdown allt för ofta.

Japp något jag måste bli mye bedre på e blindsspelet känner mig helt offline på de vet inte riktigt vad jag ska göra.

länk till 2+2

Fundera på den där faktiskt. har väl pos om jag inte minns fel. Min hand har ju showdown value samt jag har 2 överkort som bör va heta. Fast vad vet jag.. de e jag som behöver hjälp =)

Det är ju klart, jag är osäker här. Saken är den att du är uppe mot tre stycken som synade ditt floppbet och alla lär ju knappast sitta på drag allt för ofta.

5:1 e de så hett? vill man inte ha iaf 7:1?

Mer är ju bättre men jag tycker 5:1 räcker bra i ohöja potter som man kan tjäla lite då och då utan att behöva ha en direkt hand.

True, vad ska han ha lixom. :) men jag bettar flushdraget turn. känns bedre än att check folda. minimalt att han kan lägga ett pp kanske ;)

Kommer inte ihåg om det ett färgdrag ute men det är ingen mening att betta för att skydda din hand mot draget om du inte antingen bet/foldar eller check/synar river när draget inte går in och det kommer kosta mer än vad det smakar. Sitter du in position är det en annan sak.

Tycker dock att den kommer bli lurig hur som. Han lär calla en checkraise. Om jag inte minns fel så är flushdrag ute samt 2 överkort. Ett till lär vara på väg. Vad är linjen lixom? Check/raise Bet/fold Bet/fold?

Jag hade bet/foldat turn. Hade han bara synat turn blir det klurigt på river men jag tror inte det är så många händer man slår då om han är kvar. Hade foldat om han 3-bettat chec/raisen på floppen.

Gillar spelet för jag har flushen där.. om de kommer blank turn vad ska han syna med lixom eller raisa? AK KQ då har jag outs. Alla pockets e tunga för han o syna. Då jag kan "slowat" QQ AA nu har vi/jag räknat bort dem händerna för jag själv håller AQ. Men kanske lite lätt och se på de så här i efterhand.

Tror du åstakommer nästan samma sak med en check/raise på floppen som på turn men det blir billigare för dig om han 3-bettar eftersom du måste se alla gator just pga ditt färgdrag.

Postad

Kommer inte ihåg om det ett färgdrag ute men det är ingen mening att betta för att skydda din hand mot draget om du inte antingen bet/foldar eller check/synar river när draget inte går in och det kommer kosta mer än vad det smakar. Sitter du in position är det en annan sak

Jag plockar upp färgdraget på turn =) där av beten på turn. Jag vill minnas att jag säger att jag betar mitt flushdrag.

Postad

Kommer inte ihåg om det ett färgdrag ute men det är ingen mening att betta för att skydda din hand mot draget om du inte antingen bet/foldar eller check/synar river när draget inte går in och det kommer kosta mer än vad det smakar. Sitter du in position är det en annan sak

Jag plockar upp färgdraget på turn =) där av beten på turn. Jag vill minnas att jag säger att jag betar mitt flushdrag.

Då pratar vi inte om samma hand. Den jag syftar på är precis i slutet och du blir 3-bettad preflopp och brädan kommer KK4 varav två är i sin suit. Du check-synar floppen och träffar en Q på turn och check-raisar.

Postad

Kommer inte ihåg om det ett färgdrag ute men det är ingen mening att betta för att skydda din hand mot draget om du inte antingen bet/foldar eller check/synar river när draget inte går in och det kommer kosta mer än vad det smakar. Sitter du in position är det en annan sak.

Nu förstår jag inte alls.. det är denna jag menar iaf =)

Postad

Har bara hunnit kolla första halvan av filmen ännu men har en del kommentarer. Generellt sätt känns det som att du faktiskt inte hinner med så bra, ärligt talat tror jag att du skulle utvecklas av att spela bara två bord om du ska spela SH. Då får du viss tid för eftertanke mellan händerna och slipper stressa fram beslut.

Nu till händerna:

J9 suited blir öppet stegdrag

Du kan ju inte ens överväga check-fold, finns gott om psykon som bettar stege, tvåpar eller sämre färg. Bet-fold kan vara ett alternativ men jag tror ärligt talat att check-call är bästa alternativet.

AKo från BB

Du "läcker" ganska mycket information genom att trebetta AKo ur position. Om du nu är beredd att stoppa in 3 små och ett stort bet oförbättrat så tror jag att det är bättre att fördela dom så här:

Syn preflop, checkhöj floppen, betta ut turn. Trebettar han din checkhöjning alternativt höjer ditt turnbet kan du ju utan större betänkligheter lägga dig.

47s först in från SB

Är du bättre än spelaren i BB postflop så tror jag att en syn har possitivt EV, alternativt om BB foldar för mycket mot steal från SB så är ju en raise lönsam.

88 från knappen

Helt rätt att höja pre och beta floppen trotts KKQ. Tycker också att du gör rätt som INTE bettar turn när damen parar, alla K och Q samt ofta även A kommer syna ned här och chansen att inget av de korten finns ute är försumbar.

Bara att ge upp handen.

AJ oförbättrat på brädan 56667

Tycker absolut inte du skall värdebetta på rivern i position. Finns massor av händer fi kan ha som slår dig som han inte bettar själv men känner sig tvungen att syna med (pockets, 5x, 7x, 89, 34) och

han kan mycket väl lägga en sämre A hög utan att du får betalt.

KQs på brädan 73K22 med 3 hjärter

Tycker definitivt inte att det är en LÄTT fold på rivern. Oftast har nog visserligen AK, (eller ibland AA, KK) men du behöver bara fånga honom med QQ eller KQ, etc i 7-8% av fallen för att en syn skall vara korrekt där.

Skulle för övrigt föredra att checkhöja floppen (att det blir rundcheckat finns knappast på kartan).

Återkommer om/när jag hinner kolla klart filmen.

/Bjorn