Gå till innehåll

Träna multitabling?


Ekstrom

Recommended Posts

Jag tror de flesta spelare som är någorlunda rutinerade kan börja multitabla utan att behöva köra playmoney. Börja med att öka ett bord i taget.
Håller med. Eftersom trådskaparen (lixom jag) spelar micro är dom nästan lika dåliga där som på Playmoney.

Visst är det stressigt med fyra short-handedbord, men det går, och det går att vinna bra med pengar.

Ekstrom - du kommer defenetivt att lyckas tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för råden!

Ska försöka, och hoppas på att lyckas. Sen gör det ju inte så jätte mycket om jag torskar några inköp under träningen ;)

 

BTW, Cyntax, kör du fyra sammtidigt, och isåfall vilken sajt?

PokerStars just nu. Men jag har pengar på B2B, Pacific, Party, ActionPoker, Expekt/Tain, Prima och Nexus också. Jag spelar där det faller mig in lixom. Men, just nu blir det NL-Micro-ShortHanded-4bord på Stars då.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 går att köra på de flesta klienter.

Börja med att plussa på ett bord åt gången så du vänjer dig. Inom kort sitter du där och tycker att fyra bord känns slött 8-)

 

Lirar fyra bord nu och tycker det känns slött så därför har jag beställt en till 19" så ska pröva lyckan med att köra 5-6 bord och till slut 8 bord.

 

Börja som de flesta med ett bord men man blir lätt uttråkad av det ...

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan uppskatta hur många precent större vinst man får om man kör fyra ist för ett bord?

Är det annorlunda beroende på vilken nivå man spela på?

 

Det är helt individuellt. Men om du skulle kunna spela exakt lika bra på fyra bord som på ett bord blir såklart din förväntade vinst/förlust 4ggr så stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv 6 eller 7 bord på B2B men pga att min skärm bara klarar 1280x1024 så ligger fönsterna ovanför varandra. Det kan göra att man ibland höjer på ett bord som helt plötsligt hoppar fram, men det får man leva med ;)

 

Kör också på B2B med samma upplösning (19" TFT - bara 1280!) därför köpte jag en till.

 

Dom överlappar varandra nu, de 4 borden jag lirar, fattar inte hur du kan lira 6-7 bord på 1280! =)

 

Nidot:

Får samma fenomen. Man börjar spela sämre och lite fler händer som man egentligen inte ska!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom överlappar varandra nu, de 4 borden jag lirar, fattar inte hur du kan lira 6-7 bord på 1280! =)

 

När man inte är involverad i en pott gäller det att fixa till så att man ser lite av alla fönster (främst nedandelen) för då ser man snabbt när man fått kort på det bordet. Sen gäller det bara att hålla tungan rätt i munnen :P Sen ska man ju få plats med PIP på OS också. Fast då blir det bara 5 bord ;)

 

Tyvärr är vi let trångbodda så jag får inte platts med en skärm till just nu. Men när det finns platts så blir det antingen en riktigt storskärm eller två mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör själv 6 eller 7 bord på B2B men pga att min skärm bara klarar 1280x1024 så ligger fönsterna ovanför varandra. Det kan göra att man ibland höjer på ett bord som helt plötsligt hoppar fram, men det får man leva med ;)

 

Kan tilläggas att detta aldrig händer på nätverk med bra klienter, typ Partypoker eller Pokerstars. Där poppar inget nytt bord upp förrän man är klar med det första.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan uppskatta hur många precent större vinst man får om man kör fyra ist för ett bord?

Är det annorlunda beroende på vilken nivå man spela på?

 

Om du menar utslaget i vunna pengar per hand så tror jag att det minskar. Men är du en vinnande spelare och klarar av att multitabla så kommer du öka din vinst per timma spelad. Så det beror helt enkelt på hur bra man är med flera bollar i luften samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan uppskatta hur många precent större vinst man får om man kör fyra ist för ett bord?

Är det annorlunda beroende på vilken nivå man spela på?

 

Om du menar utslaget i vunna pengar per hand så tror jag att det minskar. Men är du en vinnande spelare och klarar av att multitabla så kommer du öka din vinst per timma spelad. Så det beror helt enkelt på hur bra man är med flera bollar i luften samtidigt.

 

Kolla på: poker.se, där ska finnas en kort artikel om ämnet skriven av Ola. Hur mycket mer du eventuellt vinner beror mycket på hur mycket du förlorar i skärpa för varje extra bord du spelar. Spelet blir också annorlunda så det är svårt att ge något bra svar. Själv bluffar jag och spelar ganska aggressivt om motståndet är svagt och situationen tillåter det. När jag multitablar käner jag att jag successivt tappar denna förmåga. Jag har inte lika bra koll längre, och kan därmed inte bluffa, eller läsa bluffar lika optimalt. Å andra sidan kan det vara ide att multitabla typ 8-10 bord och skippa bluffandet och istället nästan enbart "spela korten". Nackdelen är att folk kan bli lite väl rädda för en när man höjer pre-flop eller bettar och därmed vinner man inte så stora potter eftersom folk lägger sig. Det är ju inget fel att folk får respekt och vinner man många små potter så blir det ju också en del cash.

 

Hur som helst kan man resonera fram och tillbaka hur man tjänar optimalt med pengar/tid. Svaret är inte givet utan beror mycket på din spelstil och hur den kanske blir lidande av att multitabla. Eller så kanske det är så att du faktiskt spelar bättre, eftersom du inte blir lika uttråkad av att vänta och därmed kastar skräphänderna mer frekvent...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...